Toon posts:

harddisk crashed bij spelen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sindskort een probleem en heb op dit forum gezocht naar gelijke problemen maar kon er geen vinden.
Als ik een spel speel zoals bijv. ut2k4 of bf1942 crashed mijn harddisk meteen als ik hem opstart of na een tijdje. Ik heb dit alleen bij spellen.
Op het moment dat hij crashed hoor ik een tik bij mijn hardisk en dan kapt hij er mee dit gaat gepaard met een piepend/krakend geluid dat uit mijn hoofdtelefoon komt. Ik heb 2 harddisken en het lijkt dat hij het eerder bij mijn maxtor doet.
Zoals ik al zij heb ik al naar een oplossing gezocht maar heb er helaas geen gevonden. Ik hoop dat iemand hier weet wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen om het probleem te verhelpen.

Mijn computer:

P4 2.4ghz
Ati radeon 9700pro 128mb
768DDR geheugen
Westerndigital 80gb 7200rpm
Maxtor 80gb 7200rpm
voeding 230V

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:16
- Heb je al de diagnostics programma's gedraaid van Maxtor/WD zelf?
- Heb je al een uitgebreide schijfcontrole gedaan?
- Wat voor OS heb je?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Dat je voeding 230 v is is logisch hier in NL, hoeveel watt heb je?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

sindskort? wat heb je dan verandert? verder raad ik je de maxtools aan ja die te vinden is op hun site.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :) Verder kan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van Processors, Mobo's & Geheugen jou zeker ook zeer van dienst zijn :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik zal eens kijken of het helpt.
Mijn os is windows xp pro.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
klinkt mij eigenlijk meer als een videokaart die te heet word ?

kijk eens of je die beter kan koelen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net ergens op dit forum dit stukje:

Kabels
Gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Ook kan het voorkomen dat de performance omlaag gaat en/of er veel schrijf/lees fouten optreden wanneer de kabels rot cq van lage kwaliteit zijn.

Ik had de grijze op de master en de zwarte op de slave zitten. Kan het hier aan liggen?
Ik heb na het veranderen van die kabels geen crsh meer gehad.
Ik hoop dat het hier aan heeft gelegen.

Verwijderd

waarschijnlijk heeft je schijf koelingsprobs

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven, hoeveel watt is je voeding?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:25:
Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master.

Ik had de grijze op de master en de zwarte op de slave zitten. Kan het hier aan liggen?
hmmm das een goeie vraag waarop ik ja en nee kan antwoorden en onderbouwen.

ja want dat staat er toch in die tekst? op sommige flatcables staat het zelfs letterlijk.

of nee het maakt geen fok uit als je maar op de jumpers let? alle 80 aders lopen toch wel door naar de laatste aansluiting.

wie kan zeggen wat het goede antwoord was en of dat het probleem van de TS waarschijnlijk was?

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 17 maart 2004 @ 03:44:
Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven, hoeveel watt is je voeding?
Mijn voeding is 300W.
Ik ga ook maar eens beter cooling kopen want ik denk dat hij te warm wordt.
Als ik ut2k4 speel gaat hij (het spel) op een gegeven moment haperen.
Weet iemand trouwens een goede site waar ze veel goede coolers hebben?
En ik heb gelukkig nog steeds geen crash gehad :D

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Hoi,

Dit kan ook een geheugen probleem zijn. Dit heb ik zelf meegemaakt. Ik speelde Command & Conquerer Generals. Het gaat dan een tijdje goed en daarna gaat ie ineens super sloom en dan valt de PC uit. Dit gebeurde ook alleen maar bij spelletjes. In eerste instantie d8 ik ook dat het te maken had met de koeling, maar dat was niet het geval. De videokaart was ook niet kapot en aan de HD lag het ook niet. Dan houdt je alleen nog het geheugen over. Wat bleek nou 1 van de RAMMetjes was kaduuk. Beide rammetjes eruit halen en dan 1 voor 1 proberen. Suc6 ermee

[ Voor 5% gewijzigd door MrX_Cuci op 17-03-2004 17:56 ]

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
MrX_Cuci schreef op 17 maart 2004 @ 17:53:
Hoi,

Dit kan ook een geheugen probleem zijn. Dit heb ik zelf meegemaakt. Ik speelde Command & Conquerer Generals. Het gaat dan een tijdje goed en daarna gaat ie ineens super sloom en dan valt de PC uit. Dit gebeurde ook alleen maar bij spelletjes. In eerste instantie d8 ik ook dat het te maken had met de koeling, maar dat was niet het geval. De videokaart was ook niet kapot en aan de HD lag het ook niet. Dan houdt je alleen nog het geheugen over. Wat bleek nou 1 van de RAMMetjes was kaduuk. Beide rammetjes eruit halen en dan 1 voor 1 proberen. Suc6 ermee
Maar hij hoort wel een tik uit ze hd komen toch?

Mmm, nu ik dit zelf lees, tikken de HD's allebei als je spel ermee stopt?

[ Voor 6% gewijzigd door AproK op 17-03-2004 23:11 ]

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen. Dankje voor de tip. ;)

Verwijderd

Wat zijn de voltages die je krijgt?
Zit de hdd aangesloten op dezelfde stroomkabel als de videokaart?

Ik vermoed dat de voeding niet genoeg stroom kan leveren (als er bijvoorbeeld twee dingen op een kabel zitten (zoals een videokaart en hdd)).

• MrX_Cuci
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:21:
Wat zijn de voltages die je krijgt?
Zit de hdd aangesloten op dezelfde stroomkabel als de videokaart?

Ik vermoed dat de voeding niet genoeg stroom kan leveren (als er bijvoorbeeld twee dingen op een kabel zitten (zoals een videokaart en hdd)).
Believe me........een 300W voeding is echt voldoende hoor. En als die videokaart al stroom moet hebben dan geeft ie dat aan doormiddel van piepjes.

Je zou alles eens kunnen testen met Sisisoft Sandra.

[ Voor 6% gewijzigd door MrX_Cuci op 18-03-2004 01:06 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met mijn Maxtor.
Dit kwam echter pas voor nadat ik de nieuw nvidia drivers had geinstalleerd (Beta)
Dus, nieuwe drivers geinstalleerd lately? probeer deze eens te uninstallen.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik zou toch ook aan de voeding denken. Zeker als TS zijn spelletjes netjes uit de winkel heeft, dus dat ook de cd speler zijn voeding aanspreekt (omdat daar netjes de cd van het spel in zit) Hoeft natuurlijk niet, maar kan wel meewerken. Dat samen met een processor en een videokaart die op volle toeren gaan, en 2 schijven, waarvan 1 druk bezig is, lijkt mij een behoorlijke aanslag op de voeding.

En anders zou ik aan iets met de temperatuur denken. Maar misschien eerst eens met een andere voeding proberen te testen, of een harddiskje er uit, en dan spelen (als dat mogelijk is)

• lowfi
  • Laatst online: 20:51
Voeding kapot denk ik. Bekijk met mbm de voltages eens...

als je spel gaat spelen vraagt je videokaart meer stroom... waardoor de hdd niet genoeg stroom krijgen en terug schieten in parkeer stand.

Dit was bij mij iig het probleem... enermax voeding die op 5volt lijn slecht 4.2 gaf :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment nog geen enkele crash gehad ik denk dat het er toch aan lag dat ik die kabels er verkeerd op had zitten.
Nu wil ik nog wel een site goede site weten waar ze allerlij soorten cooling verkopen :D
Iederesgeval iedereen bedankt voor de tips en ik laat het wel weten als hij weer crashed en het niet kan verhelpen met de tips die jullie gegeven hebben >:)
Bedankt!!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

www.micromotive.nl is een overclock shop in Eindhoven, wellicht dat je daar wat verder kunt komen qua koelers, etc.

Mocht je weer problemen hebben, dan merken we het wel hier. ;)

BF2 stats Systemen

Pagina: 1