[XP] cdrom speler en webcam kan XP niet vinden*

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22
Na een vervelende crash afgelopen vrijdag ben ik me pc opnieuw aan het installeren. Keurig netjes alles geinstalleerd en alles deed het goed, totdat mijn pc vastliep en opnieuw moest opstarten.

Tijdens de schijf controle heeft hij een hoop dingen veranderd aan me driver bestand, hierdoor kan ik nu geen cdroms spelers (ik heb 3 in me pc zitten), me webcam en me geluidskaart niet vinden. Bij device manager staat de volgende error
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:

1. Driver gedownload van internet en die geinstalleerd (bij de cdrom spelers zegt hij dat hij MSCDEX.exe niet kan vinden)

2. alles verwijderd uit device manager en via add hardware weer toegevoegd. Dan doet mijn asus cdrom het wel en de rest blijft met dezelfde error. Nadat ik opnieuw opgestart heb doet me asus cdrom het weer niet.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, misschien dat jullie mij kunnen helpen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Dreamer schreef op 15 maart 2004 @ 00:54:
Na een vervelende crash afgelopen vrijdag ben ik me pc opnieuw aan het installeren. Keurig netjes alles geinstalleerd en alles deed het goed, totdat mijn pc vastliep en opnieuw moest opstarten.

Tijdens de schijf controle heeft hij een hoop dingen veranderd aan me driver bestand, hierdoor kan ik nu geen cdroms spelers (ik heb 3 in me pc zitten), me webcam en me geluidskaart niet vinden. Bij device manager staat de volgende error

[...]

De volgende dingen heb ik geprobeerd:

1. Driver gedownload van internet en die geinstalleerd (bij de cdrom spelers zegt hij dat hij MSCDEX.exe niet kan vinden)

2. alles verwijderd uit device manager en via add hardware weer toegevoegd. Dan doet mijn asus cdrom het wel en de rest blijft met dezelfde error. Nadat ik opnieuw opgestart heb doet me asus cdrom het weer niet.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, misschien dat jullie mij kunnen helpen
mscdex is een programma dat vroeger werd gebruikt om cdromspelers aan te sturen in dos, en is sinds windows 98 al niet meer nodig.
als windows zegt dat de drivers corrupt zijn, zal dit ook werkelijk zo zijn en dus lijkt het me dat die crash fataal is geweest...een nieuwe reinstall lijkt me dus de enige goede oplossing.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 00:04
rollback een optie?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22
HyperioN. schreef op 15 maart 2004 @ 16:00:
[...]

mscdex is een programma dat vroeger werd gebruikt om cdromspelers aan te sturen in dos, en is sinds windows 98 al niet meer nodig.
als windows zegt dat de drivers corrupt zijn, zal dit ook werkelijk zo zijn en dus lijkt het me dat die crash fataal is geweest...een nieuwe reinstall lijkt me dus de enige goede oplossing.
Dit is me nieuwe install :'(

Ik was bezig met directx 9.0 te installeren toen ik dus die fatal error kreeg! Denk dat ik het hele handeltje nog maar een keer opnieuw installeer!

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt