TV-Out van Ati 9700 pro doet niks, hoe te testen?

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Specs:

AMD XP2000+
Ati 9700 pro (met s-video-out) stuurprogramma 6.14.10.6396
Windows XP

Ik wil dus mijn tv-out aansluiten op me tv om daar films op te kijken.
Dat was me voorheen wel gelukt. Daarna na een tijd weer geprobeerd en hij gaf geen beeld meer op me tv.

Nu ik een nieuwe tv heb (een nieuwe panasonic breedbeeld) wilde ik het weer proberen, maar zonder succes.
Ik kan wel de tv aanschakelen in de instellingen van beeldscherm (op me pc), maar
dat kan ik ook wanneer de tv helemaal niet aangesloten is.

De tv is gloedje nieuw en heb het op alle aansluitingen geprobeerd (1x s-video in voorkant tv en 3x op scart aansluiting met blokje).

Kan het zomaar zijn dat me tv-out stuk is op me videokaart (hoe kan ik het testen dat me video-out stuk is?)

Kan het aan de driver liggen.

Wat kan ik nog meer proberen?

The "real" Champ will always be The Champ

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

ff je oude tv eraan hangen en kijken of hij het indd. niet meer doet

die van hen is mooi....

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 10:55
Soms heb je meerder tv-out kanalen op je televisie, probeer ook de Y kanalen eens naast je av kanalen. Het kan zijn dat je even een andere pal instelling moet hebben. In te stellen via het beeldscherm, geavanceerd, weergave menu op je computer. Misschien moet je even de video-optie enforcen (bij de nieuwe catalyst versies is dit mogelijk door op weergave-tab, problemen oplossen te klikken. En inderdaad zoals sjorsfeenema als zegt even een andere televisie proberen of de kabel bij een andere pc testen. You never know.... Succes iig

Vergeet je niet dat op (vrijwel alle) ati kaarten je tvout niet werkt wanneer je een 2e monitor aan hebt gesloten. ALthans dat meen ik gelezen te hebben. Weet het niet 100% zeker.

• The Champ
Als je goed had gelezen deed ie het naderhand ook niet meer op die oudere tv van me --->>> "Dat was me voorheen wel gelukt. Daarna na een tijd weer geprobeerd en hij gaf geen beeld meer op me tv."

Weet niet meer of het door driver wisel is gekomen.... want de tv optie had ik een tijdje niet meer gebruikt.

Op dit moment hangt er geen 2de monitor aan. Maar ik ga wat dingen proberen...... hopelijk nog meer tips.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Als je opstart en alleen de tv is aangesloten(of soms ook als zowel tv als monitor is aangesloten) krijg je het bios scherm ook op je tv te zien. Misschien heb je hier wat aan om te testen. Als dit namelijk goed werkt dan zit het probleem in je drivers in windows.

• The Champ
Ik weet wel.... normaal als ik me tv-out aandeed in me config dat gaf ie een geluidje om aan te geven dat ie nu aan staat. Zelfde met uit doen. Dat geluidje doet ie niet meer, maar ik zie wel dat tv knopje in config van kleur verandert.

Pagina: 1