9700 Pro Dood of PCI Vga nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Oke mensen ik heb hulp nodig. Ik heb dit probleem al in DHO&C geplaast, maar aangezien ik perse mijn computer snel moet kunnen gebruiken hoopte ik hier sneller aan een antwoord te komen.
Situatie:
Ik heb namelijk een Club-3D 9700 Pro met Hynix HY5DU283222 F-28 Geheugen (heb dit geheugen alleen nog maar bij 9700Np en 9500 gezien) Nu heb ik dus de "9800 XT 128 MB PAL" bios aangepast naar mijn OC speeds (354/324). Toen heb ik deze succesvol geflasht op mijn 9700 Pro (zo vermeldde DOS dan) En toen startte ik opnieuw op en gebeurde er niks. Mijn monitor kwam nog geeneens vanuit zijn standby stand. Fans gaan wel draaien, keyboard licht op, Drives worden gelezen, hdd wordt gelezen, maar fdd wordt neit gelezen. Ik kan dus niet "restore" doen in DOS zoals de readme.txt (bijgelevert in rar van de XT-bios) aangeeft. Moet ik nu gewoon een PCI-kaartje op de kop tikken of ben ik de l*l (plz niet).

Thx _/-\o_

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, PCI kaartje aanschaffen :)

dan kan je hem namelijk terug flashen

[ Voor 41% gewijzigd door Vorkie op 15-03-2004 00:10 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Jilvoos
Oh toch wel. 8)7 Ok gelukkig. >:) Ik kon namelijk nergens iets vinden van een dergelijk probleem, en daarom dat ik het toch maar even vroeg. :+ Bedankt voor je snelle reply _/-\o_

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Als je je bios reset dan boot ie toch standaard eerst van een floppy? Dan zou je het flash commando en de rom in een autoexec.bat op het floppy kunnen zetten. Dan flasht ie automatisch en hoef je nix te zien. Gewoon 5 minuten wachten. Dan weet je cker dat ie klaar is en dan kan je rebooten. Zet wel ff unconditioned flash en dat ie geen bevestiging vraagt aan. Ander zie je niet dat ie staat te wachten op bevestiging. dit kan als het goed is met een parameter achter het flash prog. Kijk voor de parameters anders ff in de readme of "Flashprog /?"

• Jilvoos
Dan zou je het flash commando en de rom in een autoexec.bat op het floppy kunnen zetten
Ehm ja ik weet niet precies hoe dat moet, ik ga ff kijken of ik daar uit kom
Zet wel ff unconditioned flash en dat ie geen bevestiging vraagt aan. Ander zie je niet dat ie staat te wachten op bevestiging. dit kan als het goed is met een parameter achter het flash prog.
Nu zet je me echt op een dwaalspoor!? Uncoditioned flash?? Waar doe ik dat precies?

Naja ik ga ff kloten en kijken

Alvast bedankt !!!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Unconditioned flash, dat ie nergens om vraagt. dat ie niet vraagt of je het wel cker weet en " De checksum komt niet overeen" etc . Zorgt ervoor dat ie gewoon doorflashed wat er ook is. Moet je wel cker weten dat je de goeie bios hep.

Verwijderd

heb het probleem ook gehad
ik had wel een pci kaartje nodig anders boote men pc gewoon niet verder en was ik nog niets met een opstartdisketje
spijtig genoeg kreeg ik geen beeld met men pci kaartje maar hij boote toch en dan is't gewoon wachte, disketje wisselen en juist tippen ;)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

parameter -f. maar je vraag was volgens mij al beantwoordt op de andere forum. jij hebt gewoon een pci kaartje nodig.

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Niet echt pci kaartje nodig, er bestaat ook zoiets als blind flashen en zeker als je gebruik maakt van scriptjes hoef je alleen maar commands al backup.bat of restore.bat te gebruiken. Goede voorbereiding is het halve werk :)

ps: er zijn trouwens geen 9800XT kaarten met hynix geheugen!

[ Voor 4% gewijzigd door Meestersleutel op 15-03-2004 18:00 ]

Pagina: 1