autoradio nissan Micra

Pagina: 1
Acties:
  • 1.785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85884

Topicstarter
Ik heb een Nissan Micra 1.0 gekocht, echter er zit geen radio in de auto dat is natuurlijk saai :|
Nou heb ik een radio met cd/mp3 gekocht met daaraan een iso connector en ik heb een aansluitset gekocht met 2 losse stekkertjes (die passen in de radio) met daaraan draadjes.
op die draadjes staat duidelijk welk draadje wat doet, dat is geen probleem 8)
echter in mijn auto zit een anders soort stekker
deze bestaat uit 1 stuk, en heeft een heel andere vorm.
Ook hierbij heb ik een verloop stekker met losse draadjes (is van de radio die erin heeft gezeten)

Alleen nou weet ik niet, welke draadjes ik moet verbinden, aangezien dat nergens opstaat, en het staat ook niet in het boekje dat bij de auto zit. ook google gaf geen antwoord :(

Weet iemand waar ik een schema of zoiets kan vinden?? of kan iemand mij uitleggen hoe zo'n stekker werkt.

Ik heb een verloop stekker gevonden voor Nissan naar ISO maar dat kost 20 euro (verzendkosten enz. meegerekend) voor dat geld ga ik liever 10 minuten solderen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10
Je kan natuurlijk in Halfords zo'n converter even van de muur rukken en met pen en papier een tekeningetje maken met wat waar zit....

Ik was te lui en heb hem maar gekocht ;) waarna ik alsnog de +12 volt en de ignition +12 moest omdraaien :P

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:39

Klippy

Still Game

Staat 't niet op de achterkant van het doosje van de verloopstekker?
Maak je daar ff een foto van ofzo :+

Die schema's zijn meestal per merk hetzelfde, bij onze Nissan heb ik die draadjes gewon aan elkeer gemaakt met krronsteentjes, werkte prima :) Maar ik heb toen van de oude radio afgeleid welk draadje waarvoor diende.

Inmiddels heb ik een verloopstekker gekocht ivm storingen, maar die bleken niet aan de stekker te liggen. Stekker van bij de Halfords, maar die was iig geen €20, geloof €5,95 ofzo, maar dat weet ik echt niet zeker meer.

Als ik die oude stekker nog ergens kan vinden zal ik voor je kijken.

edit:

Zijn meer mensen met dat idee blijkbaar :+

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 14-03-2004 23:32 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

meestal is zwart -, geel permanent + en rood schakeldraad. Blauw is remote aansturing, geel/wit iets met telefoonmute, en luidsprekers moet je gewoon even uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan het geen kwaat om bijv. de 12+ op een speaker uitgang te hangen, want als ik de verdeerde draadjes (per ongeluk natuurlijk :) ) ben ik me radio kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84812

je kunt bij een caraudio zaak een verloop stekker kopen voor je merk auto geen geklooi
merk auto+merk radio/cd/mp3 player en je koopt het verloopje en klaar

o jee ff niet opgelet maar ja 20 euro beter dan een nieuwe kopen als hij kapot is zeker als je al niet weet wat doet

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 84812 op 14-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:39

Klippy

Still Game

http://www.installdr.com/Harnesses/Nissan-Wiring.pdf

Schema :P
Was niet echt moelijk te vinden eigenlijk, maar goed ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Anoniem: 85884 schreef op 14 maart 2004 @ 23:34:
kan het geen kwaat om bijv. de 12+ op een speaker uitgang te hangen, want als ik de verdeerde draadjes (per ongeluk natuurlijk :) ) ben ik me radio kwijt :(
stap 1: Koop / huur / leen een multimeter. Mijn ervaring met electronica in oude auto's is dat je niets moet vertrouwen tenzij je het zelf constateerd. Er kan echt zo verschrikkelijk geklooid zijn met bedrading dat kleurcoderingen echt nergens meer op slaan. METEN IS WETEN. :+

stap 2: je hebt eigenlijk maar 3 dingen nodig, 12 volt permanent, 12 volt geschakeld via het contact en massa. Zoek uit welke draden dat doen en zorg vervolgens dat je die goed aansluit. Speakers aansluiten is een kwestie van draadjes volgen / bekijken. Daar heb je geen multimeter voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door GA!S op 14-03-2004 23:45 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor 't schema :) :)
ff wat kroonsteentjes ertussen en het werkte :D
was alleen vergeten de aarde aan de radio vast te maken, maar toen ik dat door had was 't zo gepiept
Pagina: 1