robbertb schreef op 21 maart 2004 @ 14:49:
niemand een idee hoe ik de tempmeting in c++ dll vorm kan gooien en die gebruiken onder vb?
Ik weet dat het kan met COM dll.
Ik heb echt al heel wat voorbeelden geprobeert maar ze werken allen niet of waren zo uitgebreid dat ik het overzicht kwijt was. Ik heb namelijk weinig ervaring in C++
www.digitemp.com
De wachttijd voor het versturen van het volgende commando kan waarschijnlijk best wat groter zijn. Zolang het maar niet korter is. Zelf gebruik ik de methode m.b.v. QueryPerformanceCounter voor wachttijden van 40 microseconden.
Ik update elke seconden een LCD scherm (aansturing via de LPT poort). Elk karakter versturen zorgt minimaal 1 keer voor een busy loop m.b.v. query performce counter, en dan nog blijft het CPU gebruik erg laag (lees <3% cpu belasting op een 1Ghz machine).
Ik zou gewoon met die query performce counter een loop maken totdat je aan die 1 microseconde zit. Dat dit er meer wordt maakt zeer waarschijnlijk voor de sensor niet uit. EN als 1 loop al langer is dan 1 microseconde heb je dus ook eigenlijk geen busyloop meer.
Hoe stuur je dat ding eigenlijk aan? Want een loos commando sturen naar een LPT poort zorgt ook al voor een delay van (iets groter dan) 1 microseconde. Als je het commando dus 2 keer op de lijn zet (waardoor bij de tweede keer de lijn status van de LPT poort niet mag veranderen) is je delay waarschijnlijk al groot genoeg.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney