Toon posts:

Geen geluid bij xvid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er een beetje ziek van. Laatst me computer geformatteerd en daarna de laatste divx en xvid codecs geinstalleert. Alleen als ik nu een xvid gecomprimeerd avi bestand wil bekijken in bijvoorbeeld wmp komt er verzoek om codec, fout met verzoek om codec. Maar het beeld is perfect alleen heb ik geen geluid. Dus heb ik nimo codec pack gedownload en geinstalleert, en jahoor het geluid doet het. Alleen nu is het beeld weer gaar, groene vlekken en beelden die in elkaar over lopen. Dus ik nemo codec pack weer uninstalleren, en bij de installatie van nemo codec pack alleen audio codecs aanvinken. Maar evengoed heb ik geen geluid...

Iemand een oplossing?, zou wel graag me filmpies met geluid willen zien;(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat zegt gspot over je film? :)

Verder - installeer eens ffdshow, zet de xvid support uit en installeer Koepi's build van Xvid 1.0.0 rc3

je krijgt namelijk groen beeld omdat de xvid in nimo gaar is, je moet nimo eigenlijk ook niet installeren. je kunt trouwens ook deze ffdshow nemen :) (ja, die url werkt niet... maar je de kunt de file wel opzoeken op die site :P)

[ Voor 33% gewijzigd door G33rt op 14-03-2004 22:11 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lees m'n bericht in [algemeen] volgorde codec installatie eens door. Daarin leg ik duidelijk uit wat je precies nodig hebt om de overgrote meerderheid van DivX/XviD-films te kunnen bekijken zonder nutteloze rotzooi op je systeem los te laten.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, zal het ff doorlezen

Verwijderd

Als ik ffdshow installeer dan loopt windows media player vast

dit geeft gspot nu aan met geinstalleerd:

Xvid Codec 1.0Beta3
Divx 5.11

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1620GLZ198OD/picserver.jpeg

Verwijderd

had nog een mooi stukje in mijn bookmark staan, zou zeggen lees het even door:

[rml]SatCP in "[ algemeen] volgorde codec installatie"[/rml]

edit:

omg
SatCP schreef op 14 maart 2004 @ 22:12:
Lees m'n bericht in [algemeen] volgorde codec installatie eens door. Daarin leg ik duidelijk uit wat je precies nodig hebt om de overgrote meerderheid van DivX/XviD-films te kunnen bekijken zonder nutteloze rotzooi op je systeem los te laten.
:X

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 15:49 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Nemo codec pack zuigt...dat weet iedereen toch onderhand wel.
installeer AC3 codec eens los: Mirrors

of probeer K-Lite codec pack: mirors

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
Dat je geluid het niet deed had geen reet met xvid te maken, je had gewoon de AC3 codec nog niet. Die is met nimo dan weer wel meegekomen, maar heeft dus ook meteen je xvid install om zeep geholpen. Naar mijn menig is het volgende voldoende om (bijna) alles af te spelen:
1. DivX
2. Xvid
3. AC3

Doe ik ook altijd, nooit problemen

Roomba E5 te koop

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
sig69 schreef op 15 maart 2004 @ 15:52:
Dat je geluid het niet deed had geen reet met xvid te maken, je had gewoon de AC3 codec nog niet. Die is met nimo dan weer wel meegekomen, maar heeft dus ook meteen je xvid install om zeep geholpen. Naar mijn menig is het volgende voldoende om (bijna) alles af te spelen:
1. DivX
2. Xvid
3. AC3

Dat geldt ook voor mij .. ik heb alleen nog vobsub en ogg spul er bij (-:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1. DivX
2. Xvid
3. AC3

I'm with stupid, alleen heb ik er voor de zekerheid ook nog een volledige ffdsshow install bij staan (beetje loos geloof ik maarjah, et verneukt ook niks, dus waarom nie). De nieuwste versie van ffdshow dus, die ook de nieuwe xvid snapt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

De makkelijkste (en beste) oplossing:

http://www.videolan.org/vlc/

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

das gewoon een codec pack met opensource player gecombineerd??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nee, een cross-platform mediaplayer die zijn eigen codecs (DivX, XviD, MPEG2 (DVD), en meer) ingebouwd heeft. Als je dus ergens een DivX filmpje wilt kijken, maar de codecs zijn niet geïnstalleerd, hoef je alleen maar VLC aan te slingeren (geen installatie) en je kan kijken :)

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

1. DivX
2. Xvid
3. AC3

Deze 3 + mp3 en vobsub zitten in K-Lite codec pack basic, meer heeft 99% van de mensen niet nodig. ;)

Sometimes human's are...

Pagina: 1