Toon posts:

Advies gevraagt over Rear-speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu net 2 dagen mijn Dolby digital vesterker en ik wil nu dus ook snel een paar fatsoenlijke rearspeakers hebben. Ik heb niet al te veel ruimte voor die dingen (20 diepte max). Ze mogen ook niet te duur zijn. Heeft iemand hier goede ideeen voor?..

thx

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Tja, fatsoenlijk en goedkoop; dat gaat vaak niet samen.
Wat je misschien kunt proberen: ff bij een kringloopwinkel langsgaan, en een paar van die Philips HiFi-speakers scoren. (houten kast, full range, 10 watt)
Een vriend van mij heeft dat ook gedaan, en dat klinkt goed.
De truc is om het Surroundsignaal niet te hard te zetten, want dan zijn ze te nadrukkelijk aanwezig. Surroundspeakers moeten ondersteuning geven, en geen power; anders word je afgeleid.
Kaj.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

rear hoeft inderdaad niet te heftig te zijn, ik heb speakers van m'n oude philips mini hifi systeempje als rear en die zijn i d e a a l. ik had het volume van die dingen in het begin ook te hoog en dat is inderdaad irritant. ben er ook achter gekomen dat positie van je speakers superbelangrijk is. ik heb m'n kamer net even optimaal ingericht zodat als ik een film kijk ik echt prologic heb en niet een verstoord beeld...scheelt stukken

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik bedoel met niet te duur zo'n 200 piek :) moet wel iets van 70 watt zijn denk ik.. ik heb nu wat jamo speaker geleend en die 70 watt zijn...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Staar niet blind op die watts!
Ik kan een 200 watt speaker opblazen met een versterkertje van 20, puur door vervorming.
Als je een versterker hebt van 70 watt, en je sluit daar speakers op aan van 10 watt, dan hoeft er niets te gebeuren, zolang je niet gaat oversturen en vervormen.
Als je er 200,- aan uit wil geven, ga dan eens naar merken als Dali en Mission kijken.
Kaj.

Verwijderd

X-iT,
Ik heb nu net 2 dagen mijn Dolby digital vesterker

Over welke app heb je het eigenlijk want het is heel belangrijk te weten over welke ls-uitgangen je het hebt.

=====

Kaj.
De truc is om het Surroundsignaal niet te hard te zetten
Dit is niet juist. Doordit te doen knijp je de signalen bestemd voor je achterste surround zijde dicht. Als je dit moet doen om de juiste effect te bereiken dan is er iets mis met je apparatuur. Afstelling en/of kwaliteit van het produkt.
De software, DVD's en CD's, worden tegenwoordig zodanig opgenomen dat het effect voor de achter spkrs al in gebakken zit je versterker moet het nu uitfilteren en weergeven.
De laatste technologie is 7 ls-systeem( hoofd-, voorste effect-, midden- en achterste luidspr. De subwoofer dus niet meegerekend)
Het nieuwste is de toevoeging van een middenachter-ls.
Bij een goede versterker moet je de afzonderlijke sp kunnen afstellen zodanig dat je bij het ijken, van je zitpositie, alle testtonen even hard moet horen. De versterker doet de rest.

Als je met verschillend sp-merken gaat beginnen zal je moeilijk dezelfde karakteristieken bereiken wat dat ten koste gaat van de klankweergave.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

xinix->Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik hoor van veel mensen dat ze het signaal aanvankelijk hard hadden gezet, maar dat ging na een tijdje afleiden.
Door het juist niet te hard te zetten, merk je meer van het effect.
Ik heb zelf een Pro-Logic installatie (ja, dat is wat anders dan een Digital, weet ik) maar het is maar waar je van houdt.
De signalen zijn inderdaad zodanig gecodeerd, dat ze in de juiste verhouding staan, maar de gebruiker kan er nog van alles aan verpesten.
Kaj.
Pagina: 1