Toon posts:

Belkin accesspoint achter Sweex adsl modem-router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien en ik niet duidelijk genoeg maar ik heb een vaag probleem.
Mijn hoofdpc staat aangesloten via adsl op een Sweex adsl modem router met ip 10.0.0.x nu heb ik een wireless accesspoint gekocht van Belkin, die heeft ip 192.168.2.x. die aangesloten zit op de sweex router.
Nu heb ik een laptop met een wireless u.s robotic netwerkkaartje waar ik gewoon mee kan internetten en bestanden delen. Zover geen problemen, maar als ik in de configuratie van mijn Sweex router kijk dan zie ik niet dat de laptop een ip heeft gekregen van de router terwijl mijn ip is 10.0.0.8 via ipconfig op de laptop.

Nu wil ik games gaan spelen via de hoofd pc en de laptop, maar ik kan geen connectie krijgen, is de oplossing misschien dat ik de configuratie van de sweex router ook in dezelde range moet zetten van het accesspoint, of andersom.

Kan iemand mij helpen, want ik ben nog niet zo op de hoogte van het hele netwerk gebeuren.

Ook kan ik niet de pagina van de belkin accesspoint oproepen als ik de instellingen va de netwerkkaart van de laptop op DHCP laat staan, ik moet dus de netwerkkaart in dezelde range zetten als het accesspoint (192.168.2.200 bv)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan als het goed is het Access Point op DHCP zetten, waardoor het een IP adres krijgt van de router.
Eventueel kun je het IP van de AP ook vastleggen, alleen dan wel in de range van de router.
Verder zou je het AP zo in moeten stellen dat deze zelf geen IP adressen uitdeelt, maar dit overlaat aan je router.
Anders staan er 2 DHCP servers in je netwerk. Dit kan de nodige problemen opleveren...