Beste mensen,
Ik heb Mandrake 10 geinstalleerd op mijn pc, zonder problemen overigens, alleen kreeg ik na de installatie en nadat de pc opnieuw opgestart was alleen maar een 'L' te zien na het booten. Aangezien ik al eerder iets dergelijks gehad heb dacht ik dan boot ik met een opstartdiskette of Windows CD en dan even FDISK /MBR en het is weer klaar. Nou niet dus... Ik kon met geen mogelijkheid een opstartdiskette of Windows CD opgestart krijgen
Hij bleef de hele tijd vastlopen. Ik daarna nog eens Mandrake geinstalleerd, want die CD kon nog wel opstarten, maar dat hielp niets. Vervolgens de bootloader laten repareren door tijdens installatie van Mandrake op F1 te drukken en vervolgens de optie te kiezen maar tevergeefs. Daarna heb ik maar een nieuwe HD erin gedrukt en vervolgens Windows XP erop geinstalleerd en daar werd de harde schijf wel herkend maar ik kan er nog steeds niet van booten.
Om een lang verhaal kort te maken: wie weet hoe ik in Windows XP een master boot record van een andere harde schijf kan repareren want onder DOS kan ik niets beginnen.
Specs:
- Asus P4P800 Deluxe
- Intel P4 2600 HT
- 2x 256Mb DDR400 RAM
- Maxtor DiamondMax Plus 9 120 Gb
- Club3D Radeon 9800 Pro 128Mb
Ik heb Mandrake 10 geinstalleerd op mijn pc, zonder problemen overigens, alleen kreeg ik na de installatie en nadat de pc opnieuw opgestart was alleen maar een 'L' te zien na het booten. Aangezien ik al eerder iets dergelijks gehad heb dacht ik dan boot ik met een opstartdiskette of Windows CD en dan even FDISK /MBR en het is weer klaar. Nou niet dus... Ik kon met geen mogelijkheid een opstartdiskette of Windows CD opgestart krijgen
Om een lang verhaal kort te maken: wie weet hoe ik in Windows XP een master boot record van een andere harde schijf kan repareren want onder DOS kan ik niets beginnen.
Specs:
- Asus P4P800 Deluxe
- Intel P4 2600 HT
- 2x 256Mb DDR400 RAM
- Maxtor DiamondMax Plus 9 120 Gb
- Club3D Radeon 9800 Pro 128Mb
[ Voor 7% gewijzigd door Carpenter op 14-03-2004 22:16 ]