Toon posts:

*.DBX niet terug te zetten in OE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veelvuldig de search geraadpleegd te hebben en veel oplossingen te hebben geprobeerd ben ik een beetje ten einde raad; hopelijk heeft iemand een oplossing.

Probleem is: ik heb een (m.i. complete) backup van Outlook Express uit de map Applicationdata\identities\{string}\Microsoft\Outlook Express. Deze backup bevat ook folders.dbx en diverse andere dbx-files, variërend in grootte van een paar kb tot 12 mb. Lijkt me de hele postbus, toch?

Nadat ik een schone install heb gedaan, wilde ik deze mappen terug zetten; importeren geeft de volgende foutmelding:
Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden geopend zijn.
Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend
Onnodig te zeggen dat er geen andere toepassing ze in gebruik heeft :/

Vervolgens handmatig geprobeerd de dbx-bestanden te verplaatsen. Eerst gelijknamige mapjes gemaakt in OE, dbx-bestanden laten overschrijven. (ja, ook mapjes eerst een keer geopend en files van read-only gehaald).
Geen effect.

DBXtract gedowload en laten runnen in diverse situaties; op de files zelf in de backup-locatie of nadat ze al terug gezet waren; DBXtract loopt ze wel na, maar kan ze blijkbaar niet extracten.

Ook heeft deze actie geen effect.

Help! Is er iemand die nog iets anders weet? Ik heb niet het idee dat de files corrupt zijjn, maar ze worden gewoon niet herkend :(
Versie van OE nu is 6, ik vermoed dat de oude versie 5 was (is niet mijn eigen installatie; betreft btw Win98SE, indien dat nog interessante info mocht blijken te zijn)

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeers eens de storefolder van Outlook Express te veranderen naar (een kopie van) de map met de backups. (Tools>Options>Maintenance).

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Verwijderd

Topicstarter
Die kopie was wel belangrijk jah, hij overschrijft alles en ruimt alle overbodige mappen op....
Niet gelukt dus. De files die ik wìl terug zetten verdwijnen door desbetreffende map als archiefmap aan te wijzen (waarheen :?) en ik heb nog steeds niets terug in OE.

Ondertussen ook OutlookExpressRecovery, proggie van OfficeRecovery.com gedraaid, en daarbij geconcludeerd dat er idd niets corrupt is; niets te repareren, maar nog stééds niets terug te zetten ook |:(

Verwijderd

Topicstarter
*subtiele kick*

Ondertussen heb ik op deze manier 3 dbx-files (dus 3 mapjes in OE) terug kunnen zetten; waarom deze wel en de rest niet is mij een raadsel. Het zijn -op alfabet- wel de eerste 3 mapjes. Maar ik wil graag àlles terug zetten. Iemand nog suggesties?