WinXP wil geen dail-up connectie maken

Pagina: 1
Acties:

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
heb gesearched en een het een en ander geprobeerd, maar kom er toch niet uit:

op het volgende systeem:
- athlonxp 1700+
- 512 MB ddr
- WinXP prof.

wil ik graag een internet verbinding maken met een modem. het systeempje heeft hiervoor bij mij aan een kabelmodem gehangen en nu aan mn ouders gegeven.
die hebben geen breedband, dus ik dacht gooi dr ff een modempje in en klaar is kees! ;)
helaas ging dat niet zo soepel... :(

de modem is geinstalleerd en functioneerd (is een feit).
het probleem is dat bij het maken van een nieuwe connectie de aanklik-mogelijkheid van "dail-up connection" steeds grijs is.

in opdracht van een helpdesk medewerker heb ik oa. een bep registry entry verwijderd en winXP er opnieuw overheen geinstalleerd. dit hielp ook niet

hoe krijg ik de mogelijkheid een dail-up connectie te maken weer terug?

heb nog geen zin in een format nl...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je voor dat kabelmodem per ongeluk een PPPoE verbinding gehad? Dan moet je eens proberen om die software (meegeleverde software of RASPPOE) es te verwijderen. iig het pppoe protocol en de hele rataplan die bij je kabelmodem hoorde verwijderen. Want voor pppoe met je kabelmodem had je ook een dial-up verbinding. Dikke kans dat ie je modem gewoon niet ziet doordat je instellingen nog naar je kabelmodem verwijzen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Puppetmaster
nee, dat is het niet want hij zat via een router aan de kabelmobem (eig. gewoon op lan dus).
heb er ook geen speciale software voor geinstalleerd destijds.

:?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Puppetmaster
ik heb XP er al eens een keertje overheen gezet, als "upgrade".
dit heeft zoals ik eerder zei niet geholpen.

hoe groot is nu eigenlijk de kans dat het wel goed komt als ik een format doe en alles opnieuw installeer?
als dat bij voorbaat al niet gaat helpen doet ik het natuurlijk niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door Puppetmaster op 15-03-2004 16:09 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, nadat ik windows XP home geupdated had naar Professional. Na het opnieuw installeren van SP1 was het probleem bij mij opgelost.

• Puppetmaster
ok! dat lijkt er idd sterk op!
heb hier ff een redist. SP1 gedownd, en ga die later ff proberen.
:)

• Puppetmaster
het is idd gelukt met een herinstall van SP1 :)

helaas was door al mijn eerdere prutswerk XP dermate bagger geworden dat ik em toch maar ff geformat heb :+

Pagina: 1