Toon posts:

Schadelijk voor hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan er hardware stuk gaan als je controleerd of alle stekkertjes in de kast nog goed vast zitten terwijl de hardware nog stroom krijgt? Ik bedoel de stroomstekkers van cd-roms , hd's , enz...

Ik heb de stekkers alleen maar stevig aangedrukt , niks los getrokken ofzo.

Ik was vergeten het zwarte knopje achterop de kast in te drukken. Ik had Windows wel netjes afgesloten , de computer stond dus uit , maar er staat altijd wel stroom op alle hardware.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik denk dat je wat te voorzichtig bent :) dat komt wel goed... Of komt er nu rook uit? :)

Als je een wist wat mensen doen met hun pc terwijl ie aanstaat, EVIL.

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 14-03-2004 21:11 ]

specs

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan geen kwaad, als de computer niet 'echt' aanstaat krijgt alleen het moederbord stroom volgens mij (en dan kan het ook geen kwaad om bijv. IDE-kabels los te maken ofzo).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat is nou precies je probleem? :? Doet er iets het niet (meer)? Of wil je gewoon weten of het schadelijk kan zijn als je kabels lostrekt als je PC aan staat? Dat laatste is iig wel het geval (tenzij we het over hotswap onderdelen hebben, maar die zal de gemiddelde thuisgebruiker niet hebben gok ik zo ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik denk dat je je pc METEEN naar buiten moet smijten en onder je bed moet duiken, je hebt nog zo'n 20 seconden!!

.. sorry, kon het niet laten, I'm sorry :/.

Als de pc verder zelf uitstond, maakt het niets uit.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ide kabels ed kan je gewoon doen als er spanning op je mobo staat. Kaarten steken niet weet ik uit ervaring

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 14 maart 2004 @ 21:13:
ide kabels ed kan je gewoon doen als er spanning op je mobo staat. Kaarten steken niet weet ik uit ervaring
Heb weleens kaarten ingestoken met stroom er nog op :X , maar dat heb ik maar een keer gedaan, te gevaarlijk dacht ik achteraf >:) .
Connectoren kan je dus gewoon aandrukken als er stroom op je mobo staat. Wees niet zo dom als ik toen ik was vergeten |:( dat mijn pc aanstond en toen mijn fan molex eraf trok 8)7 . Hup fan doorgebrand :9 (gelukkig dat alleen maar)

Verwijderd

Ik heb er ook wel eens kaarten ingestoken terwijl er nog stroom op stond, geen problemen bij mij gegeven, dus bij jou zal het al helemaal geen probleem zijn

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb weleens kaarten ingestoken met stroom er nog op , maar dat heb ik maar een keer gedaan, te gevaarlijk dacht ik achteraf .
Kan het je sterker vertellen. Er draaide hier een paar weken geleden een PC, ik was vergeten de netwerkkaart erin te doen. Windows draaide allemaal al, en toen hij geboot was had ik de netwerkkaart erin gedaan >:) Even hardware zoeken in apparaatbeheer, en het netwerk op.... :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:17

BCC

dual-zip schreef op 14 maart 2004 @ 21:21:
[...]

Kan het je sterker vertellen. Er draaide hier een paar weken geleden een PC, ik was vergeten de netwerkkaart erin te doen. Windows draaide allemaal al, en toen hij geboot was had ik de netwerkkaart erin gedaan >:) Even hardware zoeken in apparaatbeheer, en het netwerk op.... :D
Verwijderen heb ik ook wel eens gedaan.. kon windows toch minder goed in :). Je krijgt trouwens ook een mooie popup als je een IDE device onveilig verwijdert :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal , ik ken weer slapen ;)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
haahah Dual Zip nu wordt het echt sterk inderdaad.

Maar nee, die kabels even aandrukken zal meestal geen problemen opleveren. Pas wel op met statische electriciteit. En bijvoorbeel wanneer je computer niet op een geaard stopcontact is aangesloten. Dan kun je enorme schokken overbrengen, met op het eerste gezicht geen zichtbare schade, en later kan dat rare fouten ten gevolg hebben.

Ik heb zelf ook wel eens wat kaarten vervangen met de voeding nog aan, ik kwam er pas achter toen ik de computer weer aan wilde zetten. Dus het zal allemaal wel meevallen

Verwijderd

Topicstarter
Willems schreef op 14 maart 2004 @ 21:29:
haahah Dual Zip nu wordt het echt sterk inderdaad.

Maar nee, die kabels even aandrukken zal meestal geen problemen opleveren. Pas wel op met statische electriciteit. En bijvoorbeel wanneer je computer niet op een geaard stopcontact is aangesloten. Dan kun je enorme schokken overbrengen, met op het eerste gezicht geen zichtbare schade, en later kan dat rare fouten ten gevolg hebben.

Ik heb zelf ook wel eens wat kaarten vervangen met de voeding nog aan, ik kwam er pas achter toen ik de computer weer aan wilde zetten. Dus het zal allemaal wel meevallen
Ik ben niet bij het moederbord en andere kaarten geweest. Alleen de stroomstekkertjes van de hd en cd-rom's aangedrukt en daarna de computer weer aangezet.

Maar als ik zo lees wat jullie allemaal al gedaan hebben :X

Dat jullie hardware nog leeft :+

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:17

BCC

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:35:
[...]
Ik ben niet bij het moederbord en andere kaarten geweest. Alleen de stroomstekkertjes van de hd en cd-rom's aangedrukt en daarna de computer weer aangezet.
Maar als ik zo lees wat jullie allemaal al gedaan hebben :X
Dat jullie hardware nog leeft :+
Dat was allemaal op het werk, thuis ben ik een stuk voorzichtiger :) Op het werk moet het altijd snel klaar zijn.. en dan vergeet je wel eens wat.. zoals het systeem uitzetten :)...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia :? I/O controllers :?

Anyway, lijkt me duidelijk zat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.