Toon posts:

[Adobe InDesign] Bewerkbare Tekstvlakken vaststellen in Mast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik bezig me verslag op te leuken, en ik probeer dat wel op een beetje makkelijke manier

Nou probeer ik het in Adobe InDesign...
Nou maak ik een Master aan... met achtergrondplaatjes en paginanummers...
maar als ik er ook een (leeg) tekstvlak in gooi... kan ik die niet editten als ik 'm op een pagina toepas...
opzich logisch... alleen is er ook een manier om zo'n tekstvlak wat je toepast wel editable op de pagina krijgt, want het lijkt me weer omslachting om op elke pagina (en ik moet er een stuk of honderd) zelf een tekstvlak toe te voegen...

In principe dus gewoon een soort template

iemand enig idee?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ff studeren in het bijgeleverde handboek?

In een gewone pagina kun je een masterpagina kader selecteren door wat extra toetsen in te drukken bij het klikken (shift-command-probeermaarwat, is bij Windows iets anders dan bij Apple).

Tekstblok over laten lopen naar volgende pagina: het doorloop-icoontje rechtsonderin het (gevulde) tekstkader selecteren, op (leeg kader in) de volgende pagina klikken met alt toets ingedrukt.

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 06:35
Ter verduidelijking: Die toetscombinatie is SHIFT+CONTROL. Let daarbij wel op dat de selectiepijltje geselecteerd is. Deze (omslachtige) manier hoeft maar 1 keer per tekstblok, vanaf dat moment wordt hij gezien als 'normaal' tekstblok.

Bovendien hoeft voor het linken van verschillende textblokken geen alt ingedrukt te worden, zelfs niet als er nog geen tekst in het blok staat.

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it