Beste mede tweakers
Ik zit hier met een dilema
Ik ben een fan van mooie speakers en dikke versterkers
Nu is het probleem zo, mensen uit de familie moeten regelmatig mijn speakers en rest van geluidszooi lenen voor kleine feestjes.
Nu heb ik met mijn neef overwogen (die vaak leent) om zelf een kleine PA set aan te schaffen. Gewoon voor eigengebruik en af en toe verhuur aan vrienden/kennisen. Voor een publiek van +- 40man.
Ik ben geen totale leek op hifi gebied, maar PA is toch anders.
Nu heb ik hier thuis nog een oude NAD 2200 eind-amp liggen.
info
En nu zijn we van plan een 2e te kopen. Dan ze te bridgen zodat ze samen 2x400watt leveren op 8ohm.
Daarbij 2 mooie fullrange kasten bij kopen (2e hands of nieuw), we zijn een aantal merken bijvoorbeeld tegen gekomen. En gokken nu op JBL en wharfdale.
bijv deze iets naar onder Wharfedale(14) LiX15FR €755,00 excl. 19% BTW
Maar dan 2e hands van marktplaats.
De amps zijn dus geen doorsnee PA amps. Maar omdat ik deze al heb is dit veel goedkoper om iets nieuws aan te schaffen. Daarbij komt dan nog een mixer en een bestaande laptop voor de mp3's.
Kunnen jullie ons tips geven.
Je mag gerust zeggen dat we gek bezig zijn hoor
Want PA staat toch iets veder van m'n bed af dan normale hifi. Dus dit is allemaal nieuw voor mij.
Ik zit hier met een dilema
Ik ben een fan van mooie speakers en dikke versterkers
Nu is het probleem zo, mensen uit de familie moeten regelmatig mijn speakers en rest van geluidszooi lenen voor kleine feestjes.
Nu heb ik met mijn neef overwogen (die vaak leent) om zelf een kleine PA set aan te schaffen. Gewoon voor eigengebruik en af en toe verhuur aan vrienden/kennisen. Voor een publiek van +- 40man.
Ik ben geen totale leek op hifi gebied, maar PA is toch anders.
Nu heb ik hier thuis nog een oude NAD 2200 eind-amp liggen.
info
En nu zijn we van plan een 2e te kopen. Dan ze te bridgen zodat ze samen 2x400watt leveren op 8ohm.
Daarbij 2 mooie fullrange kasten bij kopen (2e hands of nieuw), we zijn een aantal merken bijvoorbeeld tegen gekomen. En gokken nu op JBL en wharfdale.
bijv deze iets naar onder Wharfedale(14) LiX15FR €755,00 excl. 19% BTW
Maar dan 2e hands van marktplaats.
De amps zijn dus geen doorsnee PA amps. Maar omdat ik deze al heb is dit veel goedkoper om iets nieuws aan te schaffen. Daarbij komt dan nog een mixer en een bestaande laptop voor de mp3's.
Kunnen jullie ons tips geven.
Je mag gerust zeggen dat we gek bezig zijn hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Tijmen op 14-03-2004 21:04 ]