Toon posts:

Sapphire Radeon 9600 Atlantis screen refreshrate probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze kaart sinds kort maar heb het volgende probleem:

Op 640*480 1024*768 icm met een screenrefresh rate van 85Hz staat in het menu van mijn monitor ook daadwerkelijk 85Hz, maar zodra ik resoluties hoger ga 1152 en 1280 (en deze laatste draai normaal atlijd) kan ik hem wel op 85Hz zetten, maar in werkelijkheid wordt het 75Hz (zie ik in mijn menu van me monitor)
Ik vind dit zeer irritant want ik zie wel degelijk verschil tussen 75 of 85Hz
In de lijst met modes die deze kaart aan zou moeten kunnen, staat 1280x960 ook gewoon op 85hz
Weet iemand wat dit kan zijn?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je monitor bij die resoluties de refreshrates wel aan dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Pollewob op 14-03-2004 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 14 maart 2004 @ 19:38:
Kan je monitor bij die resoluties de refreshrates wel aan dan?
Ja heb altijd gedraaid op 1280x*960 @ 85Hz
1280*1024 kan weer niet op 85hz, maar op 75hz

• Pollewob
  • Niet online
Ga dan eens naar de geavanceerde eigenschappen van je videokaart, en dan tabblad 'Weergaves'. Staat de monitor daar goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 14 maart 2004 @ 19:43:
Ga dan eens naar de geavanceerde eigenschappen van je videokaart, en dan tabblad 'Weergaves'. Staat de monitor daar goed ingesteld?
hoe heet dat tabblad in engels? alles wat ik tot nu toe heb gezien klopte.
Maar ik vrees dat me monitor brak is, of we moeten bij toeval twee brakke sapphire kaarten in huis hebben, want op de radeon 7000 van me zusjes komt ie niet boven de 60Hz uit, terwijl die dat hier wel weer komt.
maar aan de andere kant als die hier wel boven 60hz uit komt en op de ander niet, twijfel ik toch aan die sapphire kaartjes, denk dat ze fijn terug gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 19:51:
[...]

hoe heet dat tabblad in engels? alles wat ik tot nu toe heb gezien klopte.
Maar ik vrees dat me monitor brak is, of we moeten bij toeval twee brakke sapphire kaarten in huis hebben, want op de radeon 7000 van me zusjes komt ie niet boven de 60Hz uit, terwijl die dat hier wel weer komt.
maar aan de andere kant als die hier wel boven 60hz uit komt en op de ander niet, twijfel ik toch aan die sapphire kaartjes, denk dat ze fijn terug gaan
Niemand die iets weet? :'(

• Pollewob
  • Niet online
Je kan toch zelf wel even de tabbladen van je opties afgaan en kijken waar je per monitor de maximale refreshrate in kan stellen :?

En dan ook nog zo snel kicken.. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door :|

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 14 maart 2004 @ 21:51:
Je kan toch zelf wel even de tabbladen van je opties afgaan en kijken waar je per monitor de maximale refreshrate in kan stellen :?

En dan ook nog zo snel kicken.. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door :|
Sorry

Maar ja ik heb alles afgelopen, en het staat gewoon op 85Hz, maar op de een of andere manier, geeft ie gewoon geen 85Hz weer :?
Ik denk dat ik morgen het kaartje ga ruilen

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Sorry

Maar ja ik heb alles afgelopen, en het staat gewoon op 85Hz, maar op de een of andere manier, geeft ie gewoon geen 85Hz weer :?
Ik denk dat ik morgen het kaartje ga ruilen
Omdat je zelf iets verkeerd doet ? Dat is wel erg snel opgeven.

Vink bij weergaves "Gebruik DCC informatie" eens uit. Dan je verversingssnelheid (refresh dus) op je gewenste 85 zetten.

Verwijderd

Topicstarter
t!mP schreef op 15 maart 2004 @ 01:12:
[...]

Omdat je zelf iets verkeerd doet ? Dat is wel erg snel opgeven.

Vink bij weergaves "Gebruik DCC informatie" eens uit. Dan je verversingssnelheid (refresh dus) op je gewenste 85 zetten.
Klopt, maar heb hem toch geruild voor een ander Radeon kaartje, erg op vooruit gegaan, maar ben er inderdaad achter gekomen. Ik was zo gewend dat ik gewoon onder het standaard windows tabblad "monitor" hem op 85Hz kan zetten, maar dat moet met die Ati software onder "Displays"

Verder heb ik nog wel het vreemde dat ik in het begin met deze (nieuwe geruilde Radeon 9600XT)kaart had een spel als GTA3 in 60Hz draaide en in windows me eigen. Maar nu blijft alles in ene in 85Hz draaien, ook in GTA3, is dat normaal?
Pagina: 1