Toon posts:

Zelf internet-tv station starten

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een eigen tv-zender willen maken op het internet.

Ik weet dat je SHOUTCAST hebt om bij Winamp een radio station op te kunnen zetten.

Kan iemand mij hiermee helpen. Wie heeft dus zo'n programma?

Als ik bij de SEARCH intoetst: Zelf internet-tv station maken kan ie niks vinden :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 19:12 ]

Verwijderd

Wil je een webcam neer zetten of echt programma's uit gaan zenden?

Verwijderd

Dat kun je doen met o.a. Windows Media Encoder en RealMedia...(Er zullen ook vast wel open source/free software tools voor zijn though)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 19:14:
Wil je een webcam neer zetten of echt programma's uit gaan zenden?
Het liefst allebei.

Het lijkt me leuk om films uit te zenden >:)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Om films uit te mogen zenden hoef je alleen meer even de rechten ervan te kopen van de producent. En je hoeft verder alleen maar een dikke uplink thuis te hebben liggen. Moet kunnen toch?
Dream on baby :) ~0~ :+

[ Voor 2% gewijzigd door Kippenijzer op 14-03-2004 19:36 . Reden: En dankjewel Atlas ]

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 14 maart 2004 @ 19:31:
Om films uit te mogen zenden hoef je alleen meer even de rechten ervan te kopen van de producent. En je hoeft verder alleen maar een dikke uplink thuis te hebben liggen. Moet kunnen toch?
Dream on baby :)
Maar hoe kan ik dat dan uitzenden :)

Verwijderd

^^^ Tja, je hebt inderdaad de rechten nodig... en ik neem aan dat je niet voor elke film die je wilt uitzenden dik wilt betalen. Er zijn natuurlijk altijd omwegen, maar die zijn dan weer illegaal ;) ... ook heb je inderdaad een dikke upload nodig, anders kom je niet ver. Ik denk dat je eerst even moet kijken, of je het geld allemaal wel waard vind.. voor je hier aan gaat beginnen. Voor webcam online zijn er zat freeware programma'jes te vinden (Waar je uiteraard geen rechten over hoeft te betalen ;) ) .. succes!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 19:34:
[...]

Windows Server 2003 kopen, daarin kan je netjes streaming media uitzenden

vrij eenvoudig en niet duur vergeleken met de licenses die je nog moet kopen om uit te zenden ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 19:34:
[...]

zoals Cowboy_Bebop zei....

Verwijderd

Ik heb nog wel een "5 Watt pll stereo tv zender" met quat dipool antennes en 55 ampere 12 volt voeding.
er zit 20 meter EcoFlex 15 bij, hiermee kan je een halfgrote stad van leuk tv voorzien >:)

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 17:31
Ik denk toch echt dat de software en rechten niet het probleem zijn.
Beetje kwaliteit video kosten per stream 1 mbit. Dus 10 kijkers tegelijkertijd heb je een 10 mbit uplink voor nodig. ;)

Verwijderd

Netsnap is het progsel wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:08:
Netsnap is het progsel wat je zoekt.
Thanks

Heb hier een 8mbit verbinding :)

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 17:31
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Thanks

Heb hier een 8mbit verbinding :)
Ik neem aan 8/1 verbinding. Dus 8 mbit down en 1 up ;)
dus 1 kijker tegelijk heb je dan

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 00:03

NBK

Weercam-Avatar

Die verbinding is op te lossen met een hosting provider. Jij upload vanaf je 'studio' met 1Mbit naar je profider en vanaf daar ga je met 1Gbit het internet op. Is nog maar 1000 kijkers maargoed...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op 14 maart 2004 @ 20:29:
Die verbinding is op te lossen met een hosting provider. Jij upload vanaf je 'studio' met 1Mbit naar je profider en vanaf daar ga je met 1Gbit het internet op. Is nog maar 1000 kijkers maargoed...
Dat is ook leuk.

Hoe duur is dat? Welke provider moet ik dan nemen?

Ik heb thuis een 8Mbit down- en 8Mbit Upstream :)

Verwijderd

wat voor verbinding is dat dan? :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:46:
wat voor verbinding is dat dan? :/
Bedrijfs verbinding.

Zal morgen wel eens vragen welke verbinding :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

8mbit up? Dan zou het dus al geen dsl variant zijn, daar dsl synchroon maar tot 2mbit up gaat. Eventueel kan het nog hsdsl zijn dan, iirc, maar pin me daar niet op vast. En dat heb je thuis? (whatever) ~0~

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 00:03

NBK

Weercam-Avatar

Voor een gemiddelde hoster kost 1GB aan traffic iets van 1,5 euro. Dus met 1000 kijkers kom je op 11,25 euro per minuut :S En dat is dus de prijs die je provider betaald...
Als je pay-per-view in wil voeren kost dat je ongeveer 1 euro per kijker (film van 1,5 uur@1Mbit)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 14 maart 2004 @ 20:55:
8mbit up? Dan zou het dus al geen dsl variant zijn, daar dsl synchroon maar tot 2mbit up gaat. Eventueel kan het nog hsdsl zijn dan, iirc, maar pin me daar niet op vast. En dat heb je thuis? (whatever) ~0~
Neej niet thuis. Bij het bedrijf :)

Ik weet ook niet prcies wat voor een soort verbinding ze hebben, maar ze zeggen 8Mbit down en 8Mbit up.

Ik heb ookal eens gehoord dat ze een Blackbone neer willen zetten voor snellere verbindingen

• Kippenijzer

Kippenijzer

NBK schreef op 14 maart 2004 @ 21:00:
Voor een gemiddelde hoster kost 1GB aan traffic iets van 1,5 euro. Dus met 1000 kijkers kom je op 11,25 euro per minuut :S En dat is dus de prijs die je provider betaald...
Als je pay-per-view in wil voeren kost dat je ongeveer 1 euro per kijker (film van 1,5 uur@1Mbit)
Hoe kom je aan dit bedrag, een reseller van een reseller van een reseller, die in zijn eentje met al zijn klanten nog niet aan de 100gb komt is het idd 1,5/gb. Voor iedere directe grootverbruiker zit het meer rond de 50 cent, en voor de isp's zelf nog lager, omdat het meeste "geruild" wordt ;P
[edit]Btw kun je in nl prima voor ~75 euro / mbit inkopen -> dan zit je voor de 10bmti die hierboven ergens genoemd werd dus op 750/maand.

[ Voor 11% gewijzigd door Kippenijzer op 14-03-2004 21:07 ]

Verwijderd

Vivatv zend ook gewoon uit via het net, mail die eens zou ik zeggen.

Verwijderd

en?

Verwijderd

Topicstarter
Wat? >:)

Ik had me alleen vergist in de internet verbinding van ons bedrijf 8)7 Is geen 8Mbit maar 2Mbit internet verbinding 8)7 7(8)7

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 15:00:
[...]

Wat? >:)

Ik had me alleen vergist in de internet verbinding van ons bedrijf 8)7 Is geen 8Mbit maar 2Mbit internet verbinding 8)7 [afbeelding]
En ik denk dat dat bedrijf het niet echt leuk gaat vinden als je er een streaming server neerzet, en dan ook nog eens copyrighted materiaal gaat lopen uitzenden. Dat kan het bedrijf een boete kosten die in de vele tienduizenden euro's kan gaan lopen..... >:)

Ik heb zelf ook al eens met dit idee zitten klooien. Ik heb namelijk een TV kaart, woon in Amerika, en mijn broertje wil een aantal series zien die in NL nog niet op TV zijn enzo. Met slechts 384 kbit/s upload zou het maximaal 300 kbit/s worden, en ik kwam er al snel achter dat het eenvoudiger was de boel te capturen op harddisk, en middels FTP naar hem door te sturen >:) Nu al enkele keren gedaan, en dat gaat prima natuurlijk.

En tja... DivX is al verotte kwaliteit (Ik download 4,4 Gb films >:) ) en dat uitzenden over een internet verbinding maakt het nog rotter.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

kick

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 03:52 ]

Pagina: 1