Toon posts:

Ik Heb een E-tech 4 port adsl Router en rare ip vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E-tech 4 poort adsl Router v2 en ik heb als provider zonnet breedband family. Maar als ik nou bijvoorbeeld bulletproof FTP wil starten en andere mensen toegang geven tot me server gaat dat niet want ik heb een stom adres zoals 10.0.0.8 en alle andere computers op me netwerk in totaal 4 hetzelfde probleem. Weet iemand hie ik dit kan veranderen of wat ik er aan kan doen.

mzzl Sk8terboi 8)7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

je moet poort 21 op je router forwarden naar je server 10.0.0.8, zodat anderen je externe IP adres kunnen gebruiken om bij je FTP server te komen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe doe ik dat want ik ben niet egt thuis in die dingen me router heb ik ook niet zelf ingesteld

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kijk maar in je handleiding en de networking FAQ´s.

Verwijderd

Topicstarter
die ben ik kwijt :(

Verwijderd

ik zou zeggen typ t typenummer van je router s in google in dat doet wonderen!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Eerst moet je weten wat je externe ip adres is, http://www.whatismyip.com. Dit is je externe ip adres, dit is het ip adres wat je aan andere moet geven om verbinding met jou te kunnen maken.

Jij heb een computer die als server gaat dienen, die noemen wij 'server', die server heeft een ip adres, maar dit is een intern ipadres omdat je ACHTER de router zit. Bijv. 10.0.0.8 .

Wat er dus gebeurd als ik naar jou externe ip adres ga, is dat ik verbinding maak met de Router, en dan gebeurt er niks. Jij moet dus je router zo instellen dat hij mijn ftp requist doorstuurt naar je 'server'.

Dit noemen ze poortmappen, of portforwarden, en er staan vaak heel duidelijk in de handleiding van je router hoe dat moet. Etech kennende gok ik dat ze een stukje hebben wat ze virtual server noemen, daar kan je poort 20 en 21 doorsturen naar je server :)

• reno74
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 15:51
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1030/N en dan kijken bij support files....

Athlon64 XP 3000+@2000Mhz, 1GB DDR400 , 160GB 8mb SATA , MSI k8t, ATI RADEON 9800pro, 17"tft philips, Lite-0n LTD166s Pioneer A08 en NEC 3500 , 3dmark2003 5754, 3d 2001 18777, Pc2: Athlon XP 1900+, 256 mb DDR, Geforce 3 TI 19"Flatron

• Icey
E-tech.nu staat alles wat je nodig heb, ook je handleiding:

klik

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 14-03-2004 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanx het word nu wel duidelijker en ik weet in virtual server te komen nu alleen ff kijken wat ik daar moet doen

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
yup nat heet dat, je router moet weten naar welke computer hij moet kijken als iemand probeert te connecten naar een poort, in je router settings kun je dat ergens in het kopje nat/portforwarding of iets dergelijks vinden.
dan geef je de poort op van bulletproof en de pc waar het naartoe moet. ;)

maar wat voor modem heb je voor je router zitten?
misschien zit daar ook wel een nat firewall in en dan kom je nog niet verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Dnc1n op 14-03-2004 19:21 ]

Verwijderd

En lees ook ff het poortmappingsverhaal hier.

• Icey
Dnc1n schreef op 14 maart 2004 @ 19:20:
aar wat voor modem heb je voor je router zitten?
misschien zit daar ook wel een nat firewall in en dan kom je nog niet verder.
Dat gaat niet echt op denk ik, stel dat hij hier al een router voor heeft hangen dan heeft hij 2x een router achter elkaar, + 2x nat = nogo ;)

Ik neem dus aan dat er een gewone ethernet modem aanhangt, en er is dus verder weinig moeilijks aan ;)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Icey schreef op 14 maart 2004 @ 19:18:
Eerst moet je weten wat je externe ip adres is, http://www.whatismyip.com. Dit is je externe ip adres, dit is het ip adres wat je aan andere moet geven om verbinding met jou te kunnen maken.

Jij heb een computer die als server gaat dienen, die noemen wij 'server', die server heeft een ip adres, maar dit is een intern ipadres omdat je ACHTER de router zit. Bijv. 10.0.0.8 .

Wat er dus gebeurd als ik naar jou externe ip adres ga, is dat ik verbinding maak met de Router, en dan gebeurt er niks. Jij moet dus je router zo instellen dat hij mijn ftp requist doorstuurt naar je 'server'.

Dit noemen ze poortmappen, of portforwarden, en er staan vaak heel duidelijk in de handleiding van je router hoe dat moet. Etech kennende gok ik dat ze een stukje hebben wat ze virtual server noemen, daar kan je poort 20 en 21 doorsturen naar je server :)
*phew* ben blij dat jij even zo aardig was om dat uit te leggen (ja, begin me ietsiepietsie te ergeren aan mensen die een vraag neerleggen zonder wat te doen daaraan)

Heb nog 1 dingetje op aan te merken: server mag niet een IP adres krijgen van de DHCP server, die moet je dus handmatig ingesteld hebben op windows (buiten de DHCP range van de DHCP server) :) That's all.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 19:22:
En lees ook ff het poortmappingsverhaal hier.
Deze dus: Het Grote Poortmappingsverhaal
+ je manual inderdaad

• Icey
LinuX-TUX schreef op 14 maart 2004 @ 19:24:
[...]
Heb nog 1 dingetje op aan te merken: server mag niet een IP adres krijgen van de DHCP server, die moet je dus handmatig ingesteld hebben op windows (buiten de DHCP range van de DHCP server) :) That's all.
Helemaal vergeten, stom van mij... opzich kan het ook wel met dhcp, maar dan moet je bij iedere reboot/dag/ingestelde tijd voor dhcp je settings veranderen, en dat lijkt me niet echt prettig 8)7

• LinuX-TUX
Icey schreef op 14 maart 2004 @ 19:28:
[...]

Helemaal vergeten, stom van mij... opzich kan het ook wel met dhcp, maar dan moet je bij iedere reboot/dag/ingestelde tijd voor dhcp je settings veranderen, en dat lijkt me niet echt prettig 8)7
+ als je de portforwards erin zet moet je weer rebooten om te saven, zal je net zien, krijgt je server WEER een ander adres :+

Blijf je bezig
offtopic:
Hier krijgen de meeste DHCP clients wel telkens hetzelfde IP adres terug, maar als er een lanparty ofzo is geweest, dan veranderd het meestal wel. Kortom, neem het risico gewoon niet en zet hem vast, mijn servertje draait op 10.0.0.3 :*)

Oja, dit is hoe zo'n portforward pagina eruit ziet, maar het kan iets verschillen, dit was met firmware 3.14 ! (draai nu 3.40 en dat ziet er iets anders uit, maar niet heel veel anders)

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-03-2004 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedank allemaal ik ga kijken of ik er nu uit kom
en ik heb een router met moden erin hij belt zelf in en er hangt geen andere router of hub of switch bij

mzzl sk8terboi

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de laatste post want mijn virtual server ziet er ook zo uit alleen ik kan me poorten daar wel adden maar die dhcp uitzetten dan verbreek ik tog mijn verbinding

Mzzl sk8terboi

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
en dit moet ik doen voor meerde toepassingen want ik speel ook veel halflife en daar heb ik hetzelfde probleem

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:16:
en dit moet ik doen voor meerde toepassingen want ik speel ook veel halflife en daar heb ik hetzelfde probleem
In princiepe moet Half-life al werken zonder portforwarden, temisnten, als jij geen host bent.

Nou ken ik HL niet zo goed, maar een simpele google search bracht mij het volgende:

Generally, the server port is 27015, and the client port is 27005. If you add UDP port 27005 to your NAT configuration, you should notice a dramatic improvement in game performance. Port 27010 might be used as well.

27005 tm 27010 UDP forwarden naar je gamepc, en gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
ja want het gaat om het hosten

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:32:
ja want het gaat om het hosten
Probeer eens 27015 udp en tcp.

En vertel voor de gein eens of het gelukt is :)

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk als ik hl ga hosten zie ik 10.0.0.8:27010 en ja weer problemos dat gaat niet lukken sorry gozer ik weet het niet meer maar ik heb nog steeds dat adres en me poorten allemaal geforward ik zit op 10.0.0.8 maar pffff i dunno m8

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:55:
nou kijk als ik hl ga hosten zie ik 10.0.0.8:27010 en ja weer problemos dat gaat niet lukken sorry gozer ik weet het niet meer maar ik heb nog steeds dat adres en me poorten allemaal geforward ik zit op 10.0.0.8 maar pffff i dunno m8
Nou had ik je het net geprobeert uit te leggen...

Allereerst forward poort 27015 , als jij een hl server neerzet...

Daarna... 10.0.0.x is je INTERNE ip adres, daar kan niemand bij... kijk op www.whatismyip.com wat je externe ip adres is...

En DAn geef je aan je vrienden je ip adres EXTERNEIPADRES:27015

Verwijderd

Topicstarter
en dan moet ik tog alle poorten forwarden naar gewoon 10.0.0.8 me adres of dat externe adres want nu raak ik de kluts kwijt

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:02:
en dan moet ik tog alle poorten forwarden naar gewoon 10.0.0.8 me adres of dat externe adres want nu raak ik de kluts kwijt
Het Grote Poortmappingsverhaal

Lees dat voor de gein maar eens door... :>

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:02:
naar het ipadress van jou pc, je router wil graag weten naar welke pc hij moet kijken.

je kunt natuurlijk ook je pc (als je router die mogelijkheid wel heeft)
als default server instellen in de routerinstellingen, dat betekend dat alle poorten naar jou pc gaan, en alle andere pc's op je netwerk niet als server gebruikt kunnen worden (wel gewoon internetten).

maar nogmaals wat voor modem heb jij voor je router hangen?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het heel aardig dat jullie me allemaal geholpen hebben maar volgens mij is dit een verloren zaak ik word er psych van ik heb die verhalen doorgelezen en het is wel leuk ook wat ze laten zien alleen in me router ziet het er ff anders uit en ik weet het niet meer en dit zal vast wel niet de enigste foute instelling zijn

:'( Sk8terboi

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen moden voor me routen zit erin hij maakt zelf verbinding en ik heb alleen die router

• Icey
Okay, ik ga het nog één keer proberen, als het daarna niet lukt weet ik het ook niet meer.

Allereerst, ik ga er van uit dat je nu een computer heb die Half life host, die computer heeft een vast ipadres, dat is een aannamen die ik reeel vind.

Deze computer heeft een 10.0.0.x adres, een vast ipadres.

Op deze computer draaid het spel HALFLIFE als server. HALFLIFE heeft als server zijnde poort 27015 poort UDP en TCP nodig. Dit is een gegeven die duidelijk te vinden is op internet.

Alereerst log je in op de router, dar ga je naar virual server. Het volgende scherm verschijnt.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/virtualserver.jpg

Wij gaan die nu invullen:

Ports 27015 ~ 27015 both word geforward naar 10.0.0.x (vast ipadres van je 'pc waar halflife op draaid als server.

Druk op apply, en klaar is dat gedeelte.

Nu gaan we naar de website www.whatismyip.com. Daar komt een nummertje uit, dat nummer is jou externe ipadres, het ipadres wat jij van je provider heb gekregen, en waar iedereen jou op kan bezoeken.

Nu start je jou server, en geeft een vriend van je het externeipadres:27015, dat is het adres waar hij op kan connecten.

Die vriend connect bijv met 80.10.15.16:27015 (ik noem maar wat), en jou router stuurt vervolgens de pakketjes door naar 10.0.0.x (jou pc). Tadaaa!

Nou, dit is echt jip-en-janneke modus, snap je het nu nog niet... dan stap ik over op puk-van-de-petteflat-modus... maar dan begin ik toch wel te betwijfelen of het niet verstandiger is om iemand voor 15€ per kwartier er eventjes 10 minuten naar te laten kijken ;).

p.s. Je hoeft niet onder iedere post je nickname te zetten ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Icey op 14-03-2004 21:30 ]

• Icey
Om eventjes een voorbeeld te geven, en dan stop ik echt..

Ik heb een zelfde situatie, ik draai een http(web)server. Die draaid op poort 80, en heeft TCP nodig. Het adres van mijn server is 192.168.1.10.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/iceysportmap.jpg

Zoals je ziet heb ik poort 80~80 tcp doorgestuurd naar 192.168.1.10.

Vervolgens ben ik naar www.whatismyip.com gegaan, mijn externe ip adres is

80.126.53.70

Als ik dus aan jou het adres http://80.126.53.70 geef, dan maak jij verbinding met mijn router, en die stuurt jou door naar 192.168.1.10.

En tadaa, je ziet mijn website! Mocht dit iets te moeilijk zijn voor jou, vergeet het dan maar weer B)

Verwijderd

Topicstarter
oke dank je wel me virtual settings ziet er iets anders uit maar dat moet wel lukken of het ook werkt is maar de vraag maar dat ga ik nu proberen en trouwens hoe zet je een plaatje bij je post zodat ik jou kan laten zien hoe mijn virtual server eruit ziet

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:41:
oke dank je wel me virtual settings ziet er iets anders uit maar dat moet wel lukken of het ook werkt is maar de vraag maar dat ga ik nu proberen en trouwens hoe zet je een plaatje bij je post zodat ik jou kan laten zien hoe mijn virtual server eruit ziet
Je moet je plaatje ergens op internet zetten, bijvoorbeeld bij je provider, of uploaden bij http://picserver.student.utwente.nl/.

Daarna kan je gewoon een plaatje invoegen door de codetag:

code:
1
[img]http://provider.nl/~gebruikerofzo/plaatje.jpg[/img]

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 01:42

agaam

dit is mijn huisdier

ik weet je probleem, kijk hier maar even naar en kom je er niet uit mail mij maar even help ik je verder
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bedum40/goede.JPG

• Icey
Is dat je virtual server scherm...

Ik heb nu al 8 handleiding daar bij e-tech doorgespit... maar nergens lijkt het er uberhoud op...

Bel anders voor de gein eens hun helpdesk op, hun zouden presies moeten weten hoe het zit.

0900-ETECHNU (0900-3832468, 45 cpm)
Openingstijden helpdesk: maandag en vrijdag van 9:00u tot 17:30u
dinsdag, woensdag en donderdag van 9:00u tot 21:00u

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 01:42

agaam

dit is mijn huisdier

nee dit staat bij, misc configuration. en dan gaat het om dmz host ip 10.0.0.4 dat is dus mijn server en staat de poort open

• LinuX-TUX
agaam schreef op 14 maart 2004 @ 23:44:
nee dit staat bij, misc configuration. en dan gaat het om dmz host ip 10.0.0.4 dat is dus mijn server en staat de poort open
Ja, dat is ansich oK en naar mijn inzicht overkill met nadelige consequenties, zo moet je wel je softwarematige firewall in de gaten houden, anders is je bakkie binnen de kortste keren het lijdend voorwerp van een paar scriptkiddies/mensen die zich vervelen.

Dit is trouwens wel de enige optie die over blijft als je Firmware versie 3.40 draait en meer dan 20 porten (in zijn totaliteit, dus verdeeld over die 4 ethernet porten die er al zijn + misschien nog switches die erachter hangen) wil opengooien.

Desalniettemin, als het voor 1 of 2 porten moet, zou ik het via de Virtual Server oplossen O-)
offtopic:
Heb er zelf nu een stuk of 14 open staan voor de server, en er zijn nog 8 andere PC's in huis, kan je nagaan wat er gebeurd als iedereen dadelijk eMule wil gaan gebruiken en een HighID wil oid :'(
Lang leve MLdonkey en m'n server dan maar })

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu is het welletjes geweest.
Er is je voldoende info gegeven, diverse FAQ's aangereikt en tips gegeven.
Hiermee moet het je toch echt lukken hoor.

Verder nog een aantal algemene tips;

- Je hoeft niet elke post af te sluiten met je naame
- Als je iets nieuwes te melden hebt, kan dat door het editten van je bericht (met dit icoontje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) in plaats van te replyen op het topic
- Ik raad je sterk aan om toch in het vervolg EERST zelf eens het e.e.a. op te zoeken. Niet iedereen hoeft een ster te zijn in netwerken, maar bedenk wel dat we hier op Gathering of Tweakers zitten, er word dus wel enige basiskennis van je verwacht.

Het Grote Poortmappingsverhaal
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.