Toon posts:

[XP] MS_WebcheckMonitor geeft performance verlies*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
B) Performance check met SiSoft Sandra geeft aan dat dit proces erg veel naar zich toe trekt (geheugen).

Met Google wordt je niet veel wijzer, maar daar staat het vreemd genoeg als een w98 annoyance, terwijl ik toch echt Winxp Pro draai, kaal geinstalleerd, niet vanuit een bestaande W98 configuratie!

Als ik op dit forum zoek, vind ik maar 1 referentie en dat is in een HOG listing, wat ook al niet performance vriendelijk klinkt, maar er wordt verder niets gezegd
wat het is,
wat het doet,
welk programma het opstart ('t staat in geen enkele startup regel)
en vooral kun je het uitzetten (en vooral HOE?)

:? Wie weet het?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS In je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy over het hoe en waarom hiervan :)

Verder - zie je in taskmgr.exe het proces ook veel CPU nemen? Heb je al uitgevonden waar de executable staat?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanpassen van de titel.

Ik ben wel iets verder gekomen na nog wat google searches waarvan er een dit opleverde:

"Seems to be part of Internet Explorer. Along with loadwc.exe it "Checks to make sure that IE is still your default browser".

In IE - Tools - Programs is a box "Internet Explorer should check to see whether it is the default browser", but it being unchecked does not avoid this DLL being loaded. So I know of no way to prevent it being loaded."

Ervan uitgaande dat dit waar is, vind ik het vreemd dat dit zoveel geheugen naar zich toetrekt! (Internet Explorer is niet mijn default browser, en dat wil ik ook niet)

:? Ik weet dus nog steeds niet hoe ik het uitzet.