Toon posts:

Draadloos netwerk > scan software ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds enige tijd woont mijn vriendin in een appartement waar zij gebruik wil maken van een draadloze internetverbinding zonder dat andere daar van kunnen profiteren. Mijn vraag :

Is er software die kan scannen naar aanwezige internetverbindingen en tevens kan vermelden hoe die beveiligd zijn (en dus wachtwoorden (web encriptie) kunnen onthullen). en zo ja welke zijn dat ?

Thanx

Verwijderd

dat kan gewoon met de standaart software als je je draadloze kaart heb geinstalleert hoor ;)

en er zijn anders nog zat programma's voor zoek ff op google

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Dank je voor je snelle reactie. ik begrijp dat je dat met de standaard software kunt. Maar als er nog andere netwerken zijn , kun je deze ook zien...

Mijn vraag heeft dan ook betrekking op die andere netwerken indien die beveiligd zijn ? is er enige software die deze kan 'ontleden' en beveiligingen zichtbaar kan maken

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het vragen naar hoe beveiligingen te zijn omzeilen mag hier niet op GoT.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55
Waarom zet je niet encryptie op het draadloze netwerk dan ben je overl vanaf. Alleen als je de juiste sleutel invoerd kan het systeem er iets mee en anders is het gewoon "zooi"op de lijn. Voor zover ik weet ondersteunen alle draad loze standaards encryptie (alle routers, access points en kaarten). Deze encryptie is volgens mij 128 bit, dat is afdoende.

Discoveries are made by not following instructions.

Verwijderd

Topicstarter
Uhh BOR DE WOLLEF...

Misschien is mijn taalgebruik niet zo duidelijk of jij begrijpt het niet helemaal

Ik vraag niet HOE

Ik vraag is het mogelijk en zo ja welke software kan dat onthullen.

Als ik je vraag of sigaretten ergens te koop zijn zeg je me toch ook een winkel en niet hoe ik ze moet roken O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 19:01 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Als je bovendien je SSid niet broadcast, MAC en IP filtering aanzet, WPA en WEP, dan wordt het echt bijna onmogelijk.

Bovendien moet je je focussen op het beveiligen van de verbinding van je vriendin, en niet hoe je andere wireless connecties moet hacken.
je TS komt op mij over als verkapte info over hacken.

Lees eens wat literatuur over wireless. Het kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Emmeau op 14-03-2004 19:05 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zoeen techneut wat netwerken betreft maar ik redeneer als volgt.

Ik kan die verbinding beveiligen maar alles wat ik beveilig stuur ik in principe altijd mee als er data getransporteerd wordt.

Daarom redeneer ik terug naar die data transportatie... ook al is het beveiligd dan zou het toch kunnen iemand het signaal (ook al is het beveiligd) opvangt en dat kan ontleden en zo achter mijn codes komt...

of is dat onzin

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Onzin.
Bepaalde keys moet je op de machine zelf invoeren, en worden dus niet gebroadcast. Dan
moet je een brute force attack gaan uitvoeren, wat zinloos is.
(ik wijzing WPA en WEP key 2-wekelijks)

nogmaals, lees eens wat literatuur.
ik heb net een meuk keywords gepost wat meer dan voldoende informatie zou moeten zijn voor een verdere zelf-studie.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In Linux zijn blijkbaar bepaalde tools waarmee je na ongeveer een dag de key hebt. Ik weet dit niet zeker, heb het me laten vertellen. Verder is idd ieder pakketje gecodeerd en de sleutel die het kan ontcijferen moet je zelf invullen. (eenmalig natuurlijk)

Het is dus wel te kraken maar heel moeilijk.. en je moet er denk ik wel verstand van hebben.

Mac filtering kan je uitlaten staan want die kan je toch spoofen en SSID niet broadcasten heeft ook weinig zin want ook die kan je zo achterhalen! Daarnaast wordt de verbinding er dan niet beter op!

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

Buzzin Hornet schreef op 14 maart 2004 @ 19:12:
Het is dus wel te kraken maar heel moeilijk.. en je moet er denk ik wel verstand van hebben.

Mac filtering kan je uitlaten staan want die kan je toch spoofen en SSID niet broadcasten heeft ook weinig zin want ook die kan je zo achterhalen! Daarnaast wordt de verbinding er dan niet beter op!
er zijn legio tools die , mits je de juiste wireless kaart hebt, kunnen scannen op de aanwezigheid , de encryptie en het ssid.
deze tools zijn er bij mijn weten die de WEP encryptie kunnen kraken, ik heb zelf nog geen tools gezien die WPA kunnen kraken

Overigens door het verbergen van je ssid word je wireless netwerk absoluut niet minder werkbaar nog je verbinding word slechter..

Het is gewoon een feit dat alle kleine beetjes helpen om je wireless netwerk veiliger te maken..

dus mijn advies:
- schakel de zwaarste vorm van encryptie aan
- verberg je ssid
- schakel mac adres beveiliging aan

my 2 cents

suc6

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik snap niet wat het "hack nivo" van de TS is!? 8)7

*airscanner
*ISS internet scanner
*Netstumbler
*Network associates sniffer pro

Dit zijn titels waar je wel mee uit de voeten moet kunnen. Denk niet dat ik ze allemaal ken of getest heb btw!

Volgende kan je je eigen netwerk omgeving mee bekijken(getest):
*look@lan (normale netwerk/host scanner)
*langaurd (ziet gaten in je netwerk)
*netlimiter (ziet per app de traffic)

-succes

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Neem anders zelf een abbo of vraag het de eigenaren :/

Als je namelijk wilde weten hoe het te beveiligen, hoefde je niet te weten welke programma's het kunnen omzeilen :*

Maar goed; als je echt graag een wireless netwerk wilt beveiligen, nodig ik je uit een topic hierover te openen in Beveiliging & Virussen, maar vraag dan wel naar beveilging en niet naar het omzeilen ervan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.