Toon posts:

Laserjet stroomvreter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn werk een HP Laserjet 4 plus meegenomen omdat hij anders werd afgevoerd.
Het lijkt me wel handig om hem naast mijn Epson Photo 750 te gebruiken voor het recht toe recht aan werk.
Ik vraag me alleen af of de Laserjet veel stroom gebruikt als hij aan staat en als hij print.
HIer weet vast wel iemand iets zinnigs over te melden.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kijk eens op het type plaatje. Dat hebben alle electrische apparaten. Daar kan je het maximale vermogen vinden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Mijn Star Laserprinter 4 (Vergelijkbaar?) verbruikt:

Tijdens het aanzetten (opwarmen) 360 watt
en tijdens het printen ook.
In de ready stand verbruikt hij maar 40 watt

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

360 Watt? Das knap veel.... mijn Brother HL-760 verbruikt 150Watt tijdens afdrukken, 35Watt in ready-stand en 9 watt in slaapstand....

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Hehehe, mijn LaserJet IIID doet geloof ik iets van 180 in rust en tussen 700 en 800 als ie aan het werk gaat.

Verwijderd

Inderdaad, de opschakelpieken waarbij de fuser opwarmt kunnen heel fors zijn. Zet een Laser ook liever niet op een UPS. In elk geval APC waarschuwt daar tegen vanwege de grote pieken.

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 december 2000 00:10 schreef Antonius het volgende:
Hehehe, mijn LaserJet IIID doet geloof ik iets van 180 in rust en tussen 700 en 800 als ie aan het werk gaat.
Sjees... kdenk toch dat ik dus echt een relatief goedkope laserprinter heb.... print goed, (1200 dpi), is redelijk snel voor een beestje van 3 jaar oud (6 ppm), was goedkoper dan een HP, de toners zijn een stuk goedkoper (65 gulden voor 3000-5000 afdrukken) EN het energieverbruik valt dus REUZE mee......

Verwijderd

HEHE, nou snap ik ook waarom ze zoveel stroom vreten, sloop hem maar eens uit elkaar en kijk wat er in zit, een lamp van 560w zat er in die van mij, toch niet zo gek dus!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De LaserJet IIID roeleert he Antonius :). Hoe kom je aan de jouwe? Mijne meegekregen van een bedrijf, stond bij de afvalstapel, maakte 'n opmerking erover kon 'm gelijk meenemen :). Fijne gozers daaro :).
Was wel stuk, maar had nog II'tje staan met brakke papierinvoer, de fuser van de II in de IIID en draaien.
Moet alleen nog es nieuw ozonfiltertje regelen, stroomverbruik boeit me niet zo, maar ozonuitstoot wel, zo fantastisch geventileerd is die zolder niet.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

HEHE heb ook nog een IIID staan, maar ook nog 2x III maar daar ga ik er nog ff eentje van slopen voor onderdelen!

Wat is nou de moraal van dit verhaal heb niet genoeg ruimte om ze allemaal in gebruik te nemen! Kon ook nog aan 2 van die bakken komen die aan 2 kanten papiertjes uitspugen, maar die vond ik wat te groot waren zo'n 1m x 0,5m echt niet normaal meer!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Yep...die dingen vreten stroom. Moet je eens een Laserjet II nemen. Dan heb je geen verwarming nodig hoor Maat ze leveren na al die jaren nog prachtige afdrukken. Een cartridge kost 240 piek, maar dat zijn dan wel 6000 haarscherpe afdrukken.

Ik heb er nog een over trouwens :)

Vergis je touwens niet in een INKTjet..ik heb hier een Deskjet 1600 staan en die is ook 250 Watt tijdens het printen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Hier noog een IIID bezitter, ook via bedrijf meegenomen. Was kapot en kon niet meer gebruikt worden..effe instelling van serieel naar parallel omgezet en printen maar :)
Ding had redelijk nieuwe toners en 3 MB geheugen.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Op zaterdag 16 december 2000 15:07 schreef liekens het volgende:
Inderdaad, de opschakelpieken waarbij de fuser opwarmt kunnen heel fors zijn. Zet een Laser ook liever niet op een UPS. In elk geval APC waarschuwt daar tegen vanwege de grote pieken.
Heb ik ervaringen mee, UPS in een andere ruimte (hoorde piepen niet). En een PC die ging hangen bij een printopdracht ..... laat ik zeggen dat het even duurde voordat ik daar achter was.

Murphy was an optimist

Pagina: 1