60Hz probleem met PS2

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als ik, bijvoorbeeld, PES3 opstart in 60Hz mode, ik wel gewoon beeld krijg maar tijdens het spelen last heb van een rare slowdown van een paar tellen waarbij het spel in een soort slowmotion gaat en alles heel blurry wordt. Mega irritant maar ik snap niet goed waar het hem in zit. Als ik PS2 spellen in 50Hz speel heb ik nergens last van. Daarnaast heb ik ook een XBOX en ik weet niet of PGR2 en Top Spin op 60Hz draaien maar ook daar geen problemen.

Ik heb een JVC AV32X10 82cm Breedbeeld TV van 2 jaar oud, op de JVC site krijg ik geen info gevonden of mijn TV wel RGB of uberhaupt 60Hz ondersteund. Het enige waar het dan denk ik in kan zitten is de kabel van m'n PS2, ik gebruik een Blaze Ultimate Scartcable. Heb zo geen andere kabel in m'n bezit om te testen of het daar inderdaad aan ligt. Eige wat opvalt is dat de aansluiting niet echt goed vast zit in de PS2. Wellicht dat de officiele RGB Scart cable van Sony wel goed werkt?

Zijn er meer mensen die deze slowdown met blur effect gehad hebben? Want ik heb sinds kort WE7:I die alleen maar op 60Hz speelt (NTSC), maar dat is dus niet fijn spelen op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij kan dit niet echt aan de kabel liggen. Ik heb zelf ook de blaze kabel en die werkt perfect. Zie je alleen een blur of merk je echt een slowdown?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik heb een echte slowdown gecombineerd met blur, het ziet er echt ranzig en totaal niet speelbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een echte slowdown kan niet aan de kabel liggen lijkt me. Doet de PS2 het met alle 60 Hz games of alleen met sommige? Met welke games het je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Hij doet het met alle 60Hz spellen. Ik heb het met PES3, Burnout 2, WE7i getest. Als ik de eerste 2 spellen op 50Hz speel, heb ik er geen last van.

Zou het dan zijn dat een TV van 1300 euro geen 60hz of RGB goed ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De prijs van de tv wil niets zeggen over het feit of deze wel of niet een 60 hz optie heeft. Maar je zegt toch dat het met de xbox wel goed werkt? Ik neem aan dat je dat ook op dezelfde tv hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Jep, op dezelfde TV. Maar wie zegt dat de XBOX spellen die ik noem ook inderdaad op 60hz lopen?

Zou het dan zo zijn dat mijn PS2 zelf een defect heeft ofzo waardoor 50hz wel goed gaat en 60hz niet? Lijkt me sterk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kun je niet checken of die xbox games op 60 Hz lopen dan? Dat staat dan vast in de manual of op het hoesje. 60 Hz is altijd een optie. Een game loopt niet standaard op 60 Hz (een europese game niet) omdat de tv's hier maar 50 Hz aankunnen normaal. Een defect in de PS2 lijkt me ook mogelijk gezien je echt praat over vertragingen in het spel en niet alleen het blur effect toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ja, het is echt net alsof de PS2 (of de T.V. of de scartkabel) het ff niet bij kan houden en je dit rare gedoe krijgt voor een paar tellen (niet langer als 2 seconde meestal). Vooral bij snel bewegend beeld treedt het op.

Overigens, of het echt een vertraging is in het spel weet ik niet. het lijkt er veel op maar 't lijkt er ook op dat er steeds een zooi frames worden overgeslagen ofzo en het dus heel schokkerig lijkt. Jammer dat ik geen camera heb, kon ik je het laten zien :)

Zal ff kijken of de XBOX spellen op 50hz of 60hz lopen.

[ Voor 32% gewijzigd door kazuka op 15-03-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36
uhm... is 60 Hz niet voor de NTSC (ofzo) standaard (in de US dus)
TV's in europa werken alleen op 50 en 100 Hz (PAL)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RocketKoen schreef op 15 maart 2004 @ 14:02:
uhm... is 60 Hz niet voor de NTSC (ofzo) standaard (in de US dus)
TV's in europa werken alleen op 50 en 100 Hz (PAL)
Da's niet helemaal waar. Veel tv's ondersteunen ook gewoon 60 Hz hoor (mijn philips in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Nou, een update. Ik heb de originele PS2 RGB kabel gekocht, het beeld is nu stukken scherper als met die Blaze (vreemd ?) maar de slowmotion/stotter met blur zit er nog steeds in...:(

Het zit dus echt OF in de TV of m'n PS2 ist kaput. Om dit uit te sluiten zal ik de PS2 een keer aansluiten op een andere TV om te kijken of het daar ook zo is.

Zou wel heel vreemd zijn als de PS2 bij aanschaf al dit gebrek zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je hebt de blaze toch wel op rgb mode staan he?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ja, stond op RGB mode. Maar ik heb met de originele PS2 RGB kabel nog altijd precies hetzelfde probleem. het moet dus wel OF in een defecte PS2 zitten OF ik heb gewoon enorme pech met m'n TV die dat blijkbaar niet aankan (ookal staat er in het boekje 100Hz Digipure Pro ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kazuka schreef op 16 maart 2004 @ 11:13:
Ja, stond op RGB mode. Maar ik heb met de originele PS2 RGB kabel nog altijd precies hetzelfde probleem. het moet dus wel OF in een defecte PS2 zitten OF ik heb gewoon enorme pech met m'n TV die dat blijkbaar niet aankan (ookal staat er in het boekje 100Hz Digipure Pro ?)
100Hz zegt helemaal niets over de ondersteuning voor 60 Hz. Sterker nog, 100Hz tv's maken 100 Hz door elk beelde 2x te laten zien -> 50x2 = 100Hz. Deze hebben vaak veel meer problemen met 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik zal vanavond de PS2 ff op een oudere gewone 4:3 TV aansluiten om te zien of het probleem zich daar ook voor doet.
Pagina: 1