Toon posts:

Nieuw TV probleem met AIW 9800se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net m'n gloednieuwe Hercules 9800se AIW geinstalleerd, op de volgende manier.

Hardwarematig:
- Vga via dvi verloopstuk
- CDromkabeltje (geluid) van de AIW naar mijn onboard soundkaart.
- TV kabel

Dus nog niet de video in/out kabels, moet daar eerst een paar extra kabels voor hebben.

Softwarematig (in deze volgorde):
- Gesoftmodde Catalyst 4.3 drivers (softmod gelukt! _/-\o_ )
- DAO / MDAC v17.2
- DVD Decoder v4.5
- MMC 8.9.0.0
- DirectX 9b
- Patch voor TV Tuner icm DirectX 9b

Het probleem is nu (bestond al voordat ik de laatste twee stappen doorliep) dat bij het opstarten van de TV applicatie ik alleen het opstartlogo te zien krijg en verder niks. CPU is 100% belast maar verder gebeurt er niets zichtbaars.

Is de tuner doa of is er iets anders aan de hand??
Het lijkt me bijvoorbeeld stug dat je perse die video in/out kabels moet aansluiten om tv te kunnen kijken.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:23

Pubbert

random gestoord

Mod hem eens terug naar 9800SE :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Die TV tuner heeft toch niks te maken met die vier extra pipelines?? :?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:35:
Die TV tuner heeft toch niks te maken met die vier extra pipelines?? :?
Normaal gezien niet, maar bij mij wou die tuner ook niet werken na die softmod.. Waar het ook aan kan liggen is aan de versie van directx 9b... Met de 8 werkte alles perfect hiero, maar na de install van de 9 en de patch vr de tuner, werkte niets meer..
Mijn voorstel= mod terug naar een gewone 9800se aiw en gebruik de 8.1 directx drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ScSi_009 schreef op 15 maart 2004 @ 14:21:
[...]
Mijn voorstel= mod terug naar een gewone 9800se aiw en gebruik de 8.1 directx drivers.
Maar dat zou dan betekenen dat ik heel XP opnieuw moet installeren, DX is namelijk niet zomaar ff snel te deinstalleren.

Ik wacht dan wel ff tot ik van de week de rest van de kabels heb (moet namelijk m'n halve kamer verbouwen om achter m'n pc te kunnen komen... ;) ), misschien ligt t ook daar wel aan. Heel de applicatie wil namelijk niet opstarten. Alleen het logo/splashscreen is en blijft, totdat ik heel het mmc beeindig, zichtbaar.

Ik neem aan dat je de tv applicatie ook moet gebruiken voor het capturen?? En dat het dus eigenlijk het belangrijkste progamma is van heel mmc, toch? Kan namelijk nergens anders een vcr functie ontdekken....

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:46

mjl

Ugh

Mischien heb je wat aan deze pages: ATI AIW TV Tuner Problemen & Oplossingen

Vergelijkbaare problemen met een AIW 7500VE PCI. Nadat ik WinXP sp1 geinstalleerd had de nieuwe 4.3 drivers en MMC 8.9.0.0.

Bij het opstarten van de TV applicatie loopt de hele PC vast (en ook nog een raar gescrambled beeld alsof random alle horizontale pixel-lijnen weren weergegeven).

Ik ben weer terug naar Catalyst 4.2 - als een zonnetje.

Wat ook nog wel eens helpt is: ATI software (MMC) deinstalleren en alle settings laten verwijderen. Dan eventueel nog de registry key: ATI multimedia: [HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI Technologies]

verwijderen (even een backup ervan opslaan is mischien wijs ...)

En dan MMC opnieuw installeren. En vergeet de DirectX 9.0b PAL tuner fix niet ...!!

Als je je TV - tuner settings wilt bewaren dan deze keys saven en na installeren terug zetten in je registry:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI Technologies\MultiMedia\Features\TV\Tuner]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI Technologies\MultiMedia\LCS]

Wel eerst de originele weghalen uit je registry anders krijg je dubbele waarden.

[ Voor 30% gewijzigd door mjl op 16-03-2004 11:06 ]

-------

Verwijderd

Topicstarter
Ben er uit!

Het schijnt te liggen aan m'n onboard geluidskaart (Realtek 2 channel) op een MSI 745 Ultra.

Ik kwam erachter via de PC Check in MMC Configuration. Hier kreeg ik de volgende melding als Warning:
Audio Clock Inaccuracy > (+ or -) 0,2%

Na het uitschakelen van de geluidskaart via het bios, startte de tv applicatie wel op! Alle kanalen werden netjes gevonden (via Nordfolk) maar nu uiteraard wel zonder geluid.

De nieuwste drivers installeren hielp niets, wat natuurlijk ook niet echt verwonderlijk is omdat die clock ongetwijfeld een stukkie hardware is...

Ben nu dus op zoek naar een nieuwe geluidskaart. Heeft iemand ervaring met de M-Audio Revolution 7.1 i.c.m. de AIW??
Pagina: 1