wij zijn hier op dit moment bezig met een interactieve website die geheel te aan te passen is door de admin's. Het ding maakt op dit moment van apache/php/mysql en apache/php/sybase. Op zich werkt dit wel. Maar vooral aan de sybase kant stuiten we op fouten in php4.0 en tekortkomingen in php3. We willen daarom uitkijken naar een taal om de 2e versie in te bouwen. De eisen zijn als volgt:
- connectivity met zo veel mogelijk RDMSen maar minimaal sybase/mysql/microsoft.
- een platform onafhankelijke scriptingtaal.
- budget: 0,-
De laatste is vanwege het feit dat we maar studentjes zijn die de site ook voor eigen gebruik willen hebben. Daarom is iets als ASP eigenlijk weer niet zo wenselijk.
PHP hebben we zoals gemeld in versie 1 gebruikt en is niet echt denderend gebleken. Aangezien we van de onze opleiding(2e jaars HIO) al wat java kennis hebben meegekregen leek ons dat wel een optie. Ik ben dus even gaan zoeken op o.a. java.sun.com/jsp jakarta.apache.org java.apache.org en meer van deze sites. Maar we zien door de bomen het bos niet meer: XML JSP tomcat Servlet ApacheJServ...
kan iemand een duidelijke uitleg geven wat wat is en wat we kunnen gebruiken.
en hoe?
- connectivity met zo veel mogelijk RDMSen maar minimaal sybase/mysql/microsoft.
- een platform onafhankelijke scriptingtaal.
- budget: 0,-
De laatste is vanwege het feit dat we maar studentjes zijn die de site ook voor eigen gebruik willen hebben. Daarom is iets als ASP eigenlijk weer niet zo wenselijk.
PHP hebben we zoals gemeld in versie 1 gebruikt en is niet echt denderend gebleken. Aangezien we van de onze opleiding(2e jaars HIO) al wat java kennis hebben meegekregen leek ons dat wel een optie. Ik ben dus even gaan zoeken op o.a. java.sun.com/jsp jakarta.apache.org java.apache.org en meer van deze sites. Maar we zien door de bomen het bos niet meer: XML JSP tomcat Servlet ApacheJServ...
kan iemand een duidelijke uitleg geven wat wat is en wat we kunnen gebruiken.
en hoe?
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)