Ghost backup en linux

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• djbokkeman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02-2023
Ok experts, Ik heb het volgende gedaan nadat mijn windows een beetje corrupt is geworden

Ik heb partities aangemaakt voor windows en linux en heb ghost backup terug gezet op c: . daarna linux geinstalleerd. Maar helaas kan ik niet meer booten via lilo.
windows staat op hda1.

Lilo heeft de opstart optie windows wel toegevoegd en als ik het nakijk linkt hij idd naar hda1
Maar helaas als ik probeer te booten blijft het beeld zwart.

iemand enig idee ?

Owja als ik de partitie via linux bekijk staan er wel al mijn windows bestanden op. Ik heb search knop gebruikt om wat extra informatie op te zoeken maar snap er nog steeds niks van.

Dit staat er in mijn boot.ini van c:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
En als je lilo gewoon nog een keer uitvoert, wat zegt lilo dan (en werkt het daarna misschien heel toevallig wel)?

• djbokkeman
helaas nog steeds een zwart scherm.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
neeheeej ;)

wat geeft lilo als output als je dit intypt in een terminal op je Linux systeem?

• djbokkeman
wat moet ik precies uitvoeren dan ? wat voor commando ?

bedankt voor de hulp :D

[ Voor 4% gewijzigd door djbokkeman op 14-03-2004 18:37 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
djbokkeman schreef op 14 maart 2004 @ 18:36:
wat moet ik precies uitvoeren dan ? wat voor commando ?
Ehh, lilo? Op de linux commandline?

Maar dit is niet wat we van een topic in NOS verwachten, enig niveau en blijk van zelf kunnen zoeken/basic troubleshooting wordt wel verwacht. Lees ook het stukje in de NOS Policy: waarom zijn jullie zo streng als je niet snapt waarom dit niet de bedoeling is.

Oh ja, met de search zijn ook heel veel topics te vinden over probleempjes met lilo. Op google trouwens ook. Begin daar eens mee voordat je gaat vragen wat je letterlijk moet intypen...

Dit topic gaat dus dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 14-03-2004 18:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.