Router met 8 poorten, snmp en traffic shaping, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Hoi :),

Ik heb hier een internet lijntje (kabel) dat gedeelt word over een tiental pc's. Nu komt steeds het probleem voor dat de hele upstream of downstream dichtgetrokken word. Dus wil ik snelheid limieten kunnen instellen voor bepaalde poorten en ook kunnen zien wie hoeveel bandbreedte gebruikt via snmp.

Ik heb gezocht op google en got search, maar die vonden niet veel op '8 ports router snmp shaping'. Dus aan jullie nu de vraag, welke router kan ik het beste halen?

En dan niet met een big iron aankomen, het moet betaalbaar zijn (minder dan 300 euro) ;).

Eisen:
- 8 poorts (mag ook iets er rondom liggen, maar de prijs is nogal afhankelijk van het aantal poorten geloof ik)
- bandbreedte per ip kunnen aflezen via snmp
- moet geschikt zijn voor kabel modems (moet het mac address van de WAN kant kunnen aanpassen dus)
- een dns forwarder

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de draytek 2900 heeft alles wat jij wilt (ook trafficshaping!) , alleen heeft ie maar 4 poorten

maar je kan natuurlijk aan 1 poortje wel een 5 poorts switchje hangen.. die hebben dan allemaal een cap

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 14-03-2004 18:18 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Engineer
Dat is inderdaad precies wat ik hebben moet, alleen even kijken of ik met eigen switches uit kom.

Verder, pricewatch: Draytek Vigor 2900 10/100 Mbps (analoog) , waar staat dat analoog voor?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hdd schreef op 14 maart 2004 @ 18:26:
Dat is inderdaad precies wat ik hebben moet, alleen even kijken of ik met eigen switches uit kom.

Verder, pricewatch: Draytek Vigor 2900 10/100 Mbps (analoog) , waar staat dat analoog voor?
das voor adsl over analoog, je hebt ook adsl over isdn (niet van toepassing op de 2900 overigens)

het ding heeft GEEN modem aan boord! (je moet dus bij je adsl abbo wel zelf een modem hebben)

de wan poort op dat ding kan dus ook gebruikt worden op bv @home of chello

A wise man's life is based around fuck you

• Engineer
Okay, dank je. :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

Je bent in het Professional Networking & Servers en je ziet zelf ook toch wel juist topic hier niet thuis hoort.
Ten 2de kan je zelf ook even zoeken, en met wat moeite had je vast wel iets gevonden wat aan jouw eisen voldeed.

Lees dit even door:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.