Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tft scherm aansluiten op interne voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug alweer dit gevonden:

DC uitgang op PCI kaart voor randapparatuurvoeding
Euro 19,00

Uit voorraad leverbaar

Gebruik de interne voedingsspanning van uw PC ook extern. De meegeleverde kabel op de kaart aansluiten, de gewenste spanning en polariteit instellen (jumper) en in een vrij slot plaatsen. Bijzonder praktisch: aangesloten apparaten zoals bijv. actieve luidsprekers worden tegelijk met de PC uitgeschakeld.
Technische spec.: Instelbare spanning (3/4,5/5/6/7,5 /9/12 V) · Max. uitgangsstroomsterkte 2,2 A bij 12 V · Door de universele adapterkabel voor vrijwel ieder apparaat geschikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/media/4275.jpg

bij MyElectronics.

Nou is dit genoeg voor mijn speakers, ik probeer een semi laptop achtig ding te bouwen, maar mijn tft trekt 12v/3.75A.

Is dit op eea manier zelf te maken, of te kopen zodat ik mijn tft scherm op mijn interne voeding kan aansluiten?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

als je voeding het kan leveren zal het geen probleem moeten zijn om gewoon met een kabeltje op de 12v stroom af te tappen voor je TFT, eventueel kun je met contra stekkertjes een doorvoer maken van binnen in je PC naar buiten. Verschillende voltages wordt wel een beetje lastig.

let er wel op dat 4A @ 12 V bijna 50 Watt is en veel voedingen hebben een max. opgetelt uitgangs vermogen van 150 tot 200 Watt.

[ Voor 20% gewijzigd door NBK op 14-03-2004 17:52 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk, hoe doe ik dat dan? De voeding trekt het zondermeer maar hoe regel ik dat:

1) er maar 3.75A op staat, of gebeurt dit automatisch, nee toch?

2) Ik zo'n uitgang maak zoals op dat pci ding in de photo.

Ik ben nl (niet meer) zo'n electronica held :P

Verwijderd

stroom hoef je niet te regelen, het apparaat trekt wat ie nodig heeft en meer niet. Als je er maar zeker van bent dat je voeding die 3,75A kán leveren.

Als doorvoer kan je zo'n bracket nemen en dan een beetje bewerken zodat je er meer stroom uit kan trekken (lees: de +12 en ground direct aan het insteek blokje solderen)

Verwijderd

Heeft dit nog bijzondere voordelen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 18:51:
Heeft dit nog bijzondere voordelen ?
1 stekker minder in het stopcontact :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Best wel, het wordt een soort van flaptop, tikkie groter, maar het scherm kan wel inklappen enzo.

Weet iemand trouwens of er ook verlengkabels zijn voor die kabel op de foto?

En iedereen bedankt voor de snelle replies! :)

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat de mogelijkheid tot het inklappen ed van het scherm te maken heeft met die voedingsstekker :? ?

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 01:10:
Ik begrijp niet helemaal wat de mogelijkheid tot het inklappen ed van het scherm te maken heeft met die voedingsstekker :? ?
hij zegt net dat ie er een soort laptop van wil maken dus die aansluiting intern wegwerken.

Verwijderd

Ah, zo.

In het begin staat er telkens "PC" namelijk, dus ik zag het over het hoofd ;)...

Maareh, wat heb je dan in gedachten TS ?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik wil ook zoiets maken voor mijn TFT... Die heeft ook 12V nodig, maar daar heb je toch niet zo'n ding voor nodig? ik kan ook gewoon aan een kabeltje uit de voeding zo'n stekkertje maken, want de voeding levert uit zichzelf al 12V...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Moartn schreef op 15 maart 2004 @ 13:57:
Ik wil ook zoiets maken voor mijn TFT... Die heeft ook 12V nodig, maar daar heb je toch niet zo'n ding voor nodig? ik kan ook gewoon aan een kabeltje uit de voeding zo'n stekkertje maken, want de voeding levert uit zichzelf al 12V...
dit is gewoon een doorvoer zodat je geen draden uit je pc hebt lopen maar een mooi connectortje, er zit alleen wat ontstoor spul op zo te zien.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dat 'ding' is ook niets anders dan een en een pci-slotplaatje weggewerkt contactje, je kunt ook zelf wat knutselen. Maar niet iedereen vind een molex die uit zijn kast hangt mooi.
het 'ding' (kost bij conrad maar 12 euro) is kan de 12V ook reduceren naar 4/4,5/5/6/7,5/9 V, maar dat is in dit geval overbodig, we willen gewoon 12V.

Het is wel een heel interessant idee. Eigenlijkis het onzin dat een 12V monitor een eigen voeding gebruikt terwijl je toch een 450 watt overkill voeding in je pc hebt draaien. Ik heb alleen geen idee of er nog sprake is van piekstromen op het moment dat je je monitor aanzet. Het zou een beetje jammer zijn als je pc uitvalt als je je monitor aanzet.
Gewoon even proberen zou ik zeggen. Als dat werkt kun je zelf een mooi stekkertje in je kast maken, of je geeft een bak geld uit aan een kant en klare luxe uitvoering.

-edit-
He jammer, mijn monitor (althans de trafo) is 19V, 2,5A :'(

[ Voor 6% gewijzigd door RolandWitvoet op 15-03-2004 14:34 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 14:21:
[...]

dit is gewoon een doorvoer zodat je geen draden uit je pc hebt lopen maar een mooi connectortje, er zit alleen wat ontstoor spul op zo te zien.
En dit speeltje kan verschillende voltages leveren. Heb ik ook in mijn PC zitten voor de speakers.
De simpelste oplossing is dus een molex verlengkabel te pakken, een kant er van af knippen er een plugje aan te baken&braden zodat je de 12V stekker van de TFT er in kunt duwen.

Let dus wel even hoeveel ampere je voeding kan leveren. Dat je voeding 300W is en dat je maar 50W op de 12V nodig hebt wil weinig zeggen. Het kan best zijn dat je maar 8A op de 12V lijn mag trekken, en dan wordt het al even rekenen als je al een paar harddisken hebt aangesloten.

Signatures zijn voor boomers.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een harddisk gebruikt bijna niets, een watt of 10 (piek). processor, chipset en grafische kaart zijn de grote boosdoeners.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet kopen, is een klote ding. Ding heeft mijn switch gesloopt.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 10:35
DRaakje schreef op 15 maart 2004 @ 15:09:
Niet kopen, is een klote ding. Ding heeft mijn switch gesloopt.
onzin, dan doe je zelf iets fout. gewoon het verkeerde voltage ingesteld.

spanningsregelaars zijn heel stabiel en pieken absoluut niet zomaar...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar als ik hem rechtstreek aansluit op de voeding, is dat niet wat slecht?
Ik bedoel, dat "ontstoor" spul zit er denk ik niet op zonder reden....toch?
Is er ook gevaar dat ik er teveel Ampere op zet? Nee toch?

Het moet trouwens, kweet niet meer wie het vroeg, een soort van koffermod worden *zonder* koffer.
Dus zelf de case in elkaar vouwen enzo....als het allemaal goed is / gaat.

Btw, weet iemand of er ook zwaardere voeding zoals deze (125W, maar alleen voor p4? Moet aan een AMD mobile komen te hangen):

http://www.micro-itx.nl/images/pict0085.jpg

Te koop zijn? Het liefst iets dat tegen de 200 zit

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Lol, zo'n externe voeding heb ik nog nooit gezien. Ik kan je helaas ook niet aan sterkere helpen, dit ding gaat trouwens je TFT zeker niet trekken :/

Hij is trouwens ook geschikt voor AMD, maar de meeste P4 borden hebben een extra 4 polig stekkertje, en dat zit er ook op, daarom is ie geschikt voor P4

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij gaat de tft wel trekken, of de rest :P
Kiezen of delen :P
(Eigenlijk denk ik dat hij het allemaal kan trekken, maar het is ECHT op het randje dan, en das ook niet echt goed, zeker niet als ik er later nog iets aan toe wil voegen)

Ik zit nog een beetje met de voeding overhoop, ik heb een heeeelle stille, maar dat ding is echt VEEL te groot.
Pagina: 1