Nero 5.5 - DVD verify mislukt, inaccessible files

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:52
Ik probeer enkele dvd's te branden met Nero Burning Rom 5.5 icm een Plextor PX-708a.
Ik had Monster Inc met 8 speed gebrand op een Philips 4x DVD. Branden was gelukt, maar bij het verify'en van de gebrande dvd kreeg ik fouten te zien.
Total files=8, identical=3, different=0, inaccessible=5, skipped=0.
Bij het afspelen van deze dvd op de playstation schokt het beeld en krijg ik uiteindelijke de melding dat de dvd niet te lezen is. Een Philips standalone dvd speler heeft het zelfde effect, maar iets minder erge schokken.
Nu was de meeste logische oorzaak het feit dat ik op 8 speed had gebrand, terwijl het dvdschijfje geschikt is voor 4 speed. Toen dus nog een keer gebrand op 4 speed en die dvd slaagde bij het verifieren en speelde dus ook goed af op de playstation. Ik blij omdat ik dacht dat ik de oorzaak gevonden had, maar helaas. Vervolgens heb ik een andere dvd gebrand (Shrek) op een Verbatim DVD (Philips waren op) Deze kan slechts op 2.4 speed gebrand worden (had ik dat geweten dan had ik ze niet gekocht, maar ik dacht dat het 2 of 4 speed was |:( ). Maar ik dacht omdat 2.4 speed veel langzamer dan 8 speed (jaja, ik kan wiskunde) dat het nu helemaal niet mis kon gaan. MIS dus want ook nu weer ging het bij het verifieren mis.
16:56:35 #39 VERIFYERR 13 File UDFCompilationImpl.cpp, Line 6483
Status summary
Total files=8, identical=7, different=0, inaccessible=1, skipped=0.

16:56:35 #40 Phase 81 File dlgbrnst.cpp, Line 1655
Data verification failed
Het volledige log bestand volgt hieronder.
http://members1.chello.nl/~w.vellinga/ShrekLog.txt

Nu weet ik dat er meerdere SCSI errors gegeven worden. Ik vind dat erg vreemd, want de plextor brander is gewoon IDE. (er hangt wel een SCSI brander in de pc, maar die wordt op dat moment niet gebruikt).

Mogelijke oplossingen als andere media gebruiken of lagere snelheid heb ik dus al geprobeert (Philips, Verbatim, 8x, 4x & 2.4x)

Wie heeft nog een suggestie voor mij?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Met welke optie heb je gebrand?

Ik gebruik zelf altijd UDF/ISO namelijk, en heb daar nog nooit problemen mee gehad. wellicht zou je dat eens moeten proberen als je dat niet gedaan hebt :)

• Tim Schuhmacher
Voor een film moet je toch kiezen voor DVD-Video en dan krijg je een 2 mapjes (AUDIO_TS en VIDEO_TS) en dan sleep ik de bestanden (bup,ifo,vob) van mij HD naar het AUDIO_TS mapje.

Instellingen:
DVD-Video, ISO Level 1, ISO 9660. Joliet

• Tim Schuhmacher
niemand die mij kan helpen
Ik heb nero nog gepdate maar dat hielp niet

Verwijderd

Welke versie van Nero heb je nu dan ??
Ik heb nl. al van meerdere mensen gehoord dat je min. versie 6.xx moet hebben

• jaspov
  • Laatst online: 23-08 10:50
Naar het VIDEO_TS mapje slepen. Niets doen met Audio_TS
Tim Schuhmacher schreef op 14 maart 2004 @ 17:23:
Voor een film moet je toch kiezen voor DVD-Video en dan krijg je een 2 mapjes (AUDIO_TS en VIDEO_TS) en dan sleep ik de bestanden (bup,ifo,vob) van mij HD naar het AUDIO_TS mapje.

Instellingen:
DVD-Video, ISO Level 1, ISO 9660. Joliet

• Tim Schuhmacher
@voskewarez:
Ik heb versie 6.3.0.3. Volgens mij kan het niet nieuwer dan dat.

@Jaspov:
Je hebt gelijk, maar ik heb de DVD nog even gecheckt en ik heb het mapje AUDIO_TS gewoon leeg gelaten. Ik had het hier fout getypt. Maar opzich maakt dat niet uit voor mijn foutmelding. Die wordt namelijk bij het verifieren gegeven. Het branden 'lukt' maar verify niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 15-03-2004 21:18 ]

• Tim Schuhmacher
linkje in startpost doet het niet meer

Ik wil hier eigenlijk nog even op terug komen. Het probleem bestaat namelijk nog steeds.

In de oude situatie was de computer als volgt in gedeeld.

Primaire Master - HD
Primaire Slave - Plextor DVD
Secundaire Master - Niets
Secundaire Slave - Niets

SCSI kaartje - CD Rom en CD Brander

Serial ATA (of zo - weet niet precies) - 2 hd's

De DVD brander had het hierboven in de startpost genoemde probleem. Ik wou graag de DVD Brander als Secundaire Master en de scsi apparaten eruit. Dus de nieuwe situatie is als volgt:

Primaire Master - HD
Primaire Slave - HD
Secundaire Master - Plextor DVD
Secundaire Slave - HD

SCSI kaartje met CD Rom en CD Brander eruit

Serial ATA (of zo - weet niet precies) - Niets

Het branden van een gedownloade dvd film geeft nog steeds problemen bij het verifieren. Zie log: http://members1.chello.nl/~w.vellinga/LogII.txt
code:
1
2
3
4
5
    SCSI Exec, HA 1, TA 0, LUN 0, buffer 0x03186000
    Status:     0x04 (0x01, SCSI_ERR)
    HA-Status   0x00 (0x00, OK)
    TA-Status   0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
    Sense Key:  0x05 (KEY_ILLEGAL_REQUEST)

Nog steeds een scsi error, maar het scsi kaartje met alle scsi hardware zijn eruit.
ASPI Driver ge-update,
Verschillen merken DVD's gebruikt, verschillende snelheden geprobeerd,
CD's branden goed,
DVD brander is voor een nieuwe omgeruild en het zelfde probleem,
Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd,
Nero 6.3.1.20 geinstalleerd,
Firmware Plextor ge-update naar 1.07,
HD gecheckt met tooltje van Maxtor - clean.

Ik weet het nu eigenlijk niet meer. Wat kan ik nog meer proberen?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:31
Zet in ieder geval 'Joliet' uit, is nergens voor nodig. DVD's hebben immers geen bestands- en diectory namen langer als 8 karakters.

Dit verbeterde bij mij de compabiliteit ook een stuk.
Pagina: 1