Toon posts:

[Hi Profile] Resterende belminuten zien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb sinds vrijdag een Hi Profile 20 abonnement, en nu vroeg ik me af of en zo ja, waar, ik kan zien hoeveel minuten/smsjes nog in mijn bundel zitten, zodat ik geen onverwachts hoge rekeningen krijg.

Na het misbruiken van de search heb ik 2 relevante topics gevonden, en in allebei werd gezegd dat men er mee bezig was (hier en hier). De topics zijn echter al erg oud, dus weet iemand of dit systeem eindelijk klaar is?

Bvd :)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vraag
Kan ik ergens nagaan hoeveel gratis belminuten en sms'jes ik al heb gebruikt?

Antwoord
Je kunt pas achteraf controleren hoeveel gratis belminuten en sms'jes je al hebt gebruikt. Als je een (gratis) specificatie van je telefoonrekening aanvraagt kun je zien welke gesprekken binnen de bel- en sms-bundel zijn gevallen en dus niet in rekening zijn gebracht.

http://hi.custhelp.com/cg...X5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=

Verwijderd

Topicstarter
nokia6610 schreef op 14 maart 2004 @ 17:27:
Vraag
Kan ik ergens nagaan hoeveel gratis belminuten en sms'jes ik al heb gebruikt?

Antwoord
Je kunt pas achteraf controleren hoeveel gratis belminuten en sms'jes je al hebt gebruikt. Als je een (gratis) specificatie van je telefoonrekening aanvraagt kun je zien welke gesprekken binnen de bel- en sms-bundel zijn gevallen en dus niet in rekening zijn gebracht.

http://hi.custhelp.com/cg...X5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=
Ok, das duidelijk. Slecht van Hi als je het mij vraagt, maar we zullen het er mee moeten doen. Thnx :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 17:59:
[...]

Ok, das duidelijk. Slecht van Hi als je het mij vraagt, maar we zullen het er mee moeten doen. Thnx :)
Slim van HI ;), zo hebben mensen hun bel/sms gedrag niet onder controle. Zo gaan ze er of overheen of er ver onder. Wat voor ze natuurlijk het meest winstgevende is >:) .

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
Dan een andere vraag: Is er een java-programmatje wat bijhoudt hoeveel gesprekken je hebt gehad en hoe lang deze hebben geduurd?

Zodat ik bijv. zoiets kan zien?
14-3 12:01 - 1:08 gebeld met Henk (2 units)
14-3 14:21 - GeSMS't naar Miep (1 unit)
Resterende units: 197
Want ik wil wel graag weten hoeveel belminuten ik heb, en naar de gesprekstimers kijken schiet niet echt op. 3 gesprekken van 20 seconde is namelijk 1 minuut, maar kost je wel 3 minuten van je bundel (20 seconde wordt 1 minuut, afgerond)..

[edit]
Ik heb trouwens een Nokia 6600, als dat nog wat uit zou maken bij het zoeken naar een dergelijk programma :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 18:26 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

sigma01 schreef op 14 maart 2004 @ 18:08:
[...]

Slim van HI ;), zo hebben mensen hun bel/sms gedrag niet onder controle. Zo gaan ze er of overheen of er ver onder. Wat voor ze natuurlijk het meest winstgevende is >:) .
Ik weet niet ofdat het echte taktiek is. Bij bijvoorbeeld Orange word 2 maal daags een update gedaan, zodat je bijna precies weet hoeveel belminuten je over hebt.
Maar het voorkomt de provider ook extra werkzaamheden als een gebruiker bijvoorbeeld zo ver over de kosten heen beld zodat hij in financiele moeilijkheden komt (incasso kosten, deurwaarder, enz)
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 18:25:
Dan een andere vraag: Is er een java-programmatje wat bijhoudt hoeveel gesprekken je hebt gehad en hoe lang deze hebben geduurd?

Zodat ik bijv. zoiets kan zien?

[...]

Want ik wil wel graag weten hoeveel belminuten ik heb, en naar de gesprekstimers kijken schiet niet echt op. 3 gesprekken van 20 seconde is namelijk 1 minuut, maar kost je wel 3 minuten van je bundel (20 seconde wordt 1 minuut, afgerond)..

[edit]
Ik heb trouwens een Nokia 6600, als dat nog wat uit zou maken bij het zoeken naar een dergelijk programma :P
Ik weet niet precies hoe het geregeld is bij Nokia toestellen, maar ik weet dat m'n Siemens S55 wel zo'n soort mogelijkheid heeft. Echter moet dit wel ondersteund worden door de provider. En op dat punt gaat het o.a. bij Orange niet door. De pin2 code is niet te verkrijgen, simpelweg omdat het dwars zou liggen met andere services. Iedere minuut word een signaal of iets dergelijks afgegeven door het netwerk aan je telefoon. En dat kan bijvoorbeeld storen met andere services (GPRS, SMS weet ik veel wat)

Bovendien vind ik het vreemd dat KPN maar per minuut berekend en niet per seconden, ik dacht dat alle providers dat wel sinds '98 / '99 deden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 14 maart 2004 @ 18:48:
[...]

Ik weet niet precies hoe het geregeld is bij Nokia toestellen, maar ik weet dat m'n Siemens S55 wel zo'n soort mogelijkheid heeft. Echter moet dit wel ondersteund worden door de provider. En op dat punt gaat het o.a. bij Orange niet door. De pin2 code is niet te verkrijgen, simpelweg omdat het dwars zou liggen met andere services. Iedere minuut word een signaal of iets dergelijks afgegeven door het netwerk aan je telefoon. En dat kan bijvoorbeeld storen met andere services (GPRS, SMS weet ik veel wat)

Bovendien vind ik het vreemd dat KPN maar per minuut berekend en niet per seconden, ik dacht dat alle providers dat wel sinds '98 / '99 deden.
Die minutentoon is in dit geval niet echt nuttig volgens mij, ok, je hoort het wel hoe lang je belt, maar weet je na 3 weken nog hoeveel minuten je over hebt? Ik wil gewoon graag weten hoeveel minuten er van m'n bundel zijn gegaan.. :P

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ch!pY-J schreef op 14 maart 2004 @ 18:48:
Ik weet niet ofdat het echte taktiek is. Bij bijvoorbeeld Orange word 2 maal daags een update gedaan, zodat je bijna precies weet hoeveel belminuten je over hebt.
Maar het voorkomt de provider ook extra werkzaamheden als een gebruiker bijvoorbeeld zo ver over de kosten heen beld zodat hij in financiele moeilijkheden komt (incasso kosten, deurwaarder, enz)
Hier hoef je je geen zorgen over te maken, dat staat nl. geheel los van het belminuten systeem. Als iemand "iets teveel belt", dan doen ze daar alsnog wel wat aan hoor. De reden is gewoon dat het geld opleverd als mensen niet weten hoeveel ze nog hebben. De techniek is er gewoon...

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kippenijzer schreef op 14 maart 2004 @ 19:34:
[...]

Als iemand "iets teveel belt", dan doen ze daar alsnog wel wat aan hoor.
Precies, als je daar zelf mee komt dat je dat wil, dan willen ze je daar wel mee helpen idd. Maar ook dat kost geld!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Eigenlijk is KPN gewoon de slechtste Provider qua service, maar wel een met een goed bereik!!! heb tot nu toe bijna elke provider gehad behalve Libertel, maar dat had mijn ex en mijn vader.
Kwa service en vernieuwingen qua abbo's vind ik KPN zeer slecht. Ze ondersteunen bv GEEN sms ontvangstberichten. Elke provider heeft dit zo ver ik weet, behalve KPN!!!!
Ook de abbonementen van KPN vindt ik niet zo super, maar met Hi kan je wel 15 smsen per week versturen via hun site!!!
Ook snap ik de scheiding tussen KPN en HI NIET!!!! Beide zijn van KPN :S Lekker gecompliceerd. Als je bv een Kpn abbo heb kan je weer niet op de Hi site om 15 smsjes per week te sturen :S. VAAG SYSTEEM.

Telfort was ik in het begin over te spreken aangezien je ook over het libertel netwerk kon bellen (Dus altijd op libertel gesteld!! ;) ). totdat dit over was, dan zag man de slechte dekking pas en de sledchte qualiteit van verbindingen. Toen ze overgingen naar O2 werdt de service GEWOON SLECHT. Hun veranderde van naam, maar konden/mochten mij de nieuwe nummers van hun smscentrales niet vertellen. ik moest maar een nieuwe Simkaart kopen met nieuw nummer.
Uiteindelijk na een half uur zeiken toch de nummers gehad. Duurde 3 minuten om ze te vinden!!
Daarna even gebeld via ben. Ook niet super.
Daarna KPN-prepaid. 2 a 3 jaar gehad. Kpn abbo nog afgesloten voor een M55.Nu Orange abbotje (Gratis). tot nu toe bevalt het gewoon GOED echt perfect systeem. All-in one bundel, Goede dekking, niet duur, Belgarantie, Gratis!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Nimrod|IA op 14-03-2004 20:55 ]

>Systeemspecs<

• Kippenijzer
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ch!pY-J schreef op 14 maart 2004 @ 20:18:
[...]

Precies, als je daar zelf mee komt dat je dat wil, dan willen ze je daar wel mee helpen idd. Maar ook dat kost geld!
Ehm, nee, ik bedoelde gewoon het feit dat KPN zich inkapselt. Als jij zoveel belt dat het zich op je volgende rekening zou vertalen naar zo'n 500 euro, krijg je een belletje, en als je niet direct reageert en aangeeft dat je ze een voorschot betaald wordt je afgesloten. DAT bedoelde ik er gewoon mee. Als je zelf een limiet in wilt stellen moet je Flexibel abonnement nemen, en da's duur, en er zitten ook nog eens geen belminuten enzo bij in. (Alleen intressant als je extreem veel belt eigenlijk.)
Nimrod : Kwa service en vernieuwingen qua abbo's vind ik KPN zeer slecht. Ze ondersteunen bv GEEN sms ontvangstberichten.
Ze ondersteunen het wel, maar helaas niet via de standaard menuinstelling van iedere GSM. Door aan het begin van je sms *0# te zetten krijg je een ontvangstbevestiging. Een voordeel, deze bevestiging werkt 100% zeker, waar die toestelinstelling zo andere providers hem ondersteunen soms gewoon een keer niet werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, om dit topic nog nuttig te maken voor de search:

Voor de 6600 (en andere Series 60 telefoons) is er een tooltje van Psiloc genaamd Extended Log. Dit programma kan zelfs .csv files maken die je kan exporteren naar je PC, en werkt best behoorlijk. Het is niet optimaal, omdat hij niet 100 "units" kan verdelen onder SMS of Voice, al naar gelang waar dat nodig is. Bij Voice en SMS allebei 50 units indelen en voor de rest zelf een beetje logisch nadenken kan wel, dus op zich maakt het niets uit :)
Pagina: 1