[Printer] Canon i865 status monitor

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Tijdens het printen (canon i865) wordt er een status monitor weergegeven, met een grafische weergave van de inkt-tanks :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dapjr/Clips/StatusMonitor.jpg

Echter vraag ik mij af of dit een realtime weergave is waarbij de inhoud van de inkttanks wordt weergegeven. Ik heb reeds erg veel geprint (voornamelijk foto's), maar zie niet dat er minder inkt beschikbaar is.

Kan natuurlijk ook zijn dat deze printer erg zuinig is ;)

Maar kan iemand mij bevestigen dat de inhoud van de tanks in de monitor wordt weergegeven ?

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 14-03-2004 16:39 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Deze status veranderd als de cardridge dus bijna leeg is.Ikzelf vond het ook al bizar dat ie zolang vol bleef :D .Bij de i560 is dit idem zo.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij sommige HP-printers is dit ook het geval. Bij het uitprinten van mijn stagewerkstuk van 50 pagina's dropte hij ineens an 75% naar 0 :X . Sindsdien open ik weleens die meter en zet ik de printer aan en uit. Dan wordt het wel fatsoenlijk bijgewerkt (bij mij iig).

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 14-03-2004 17:21 . Reden: smiley-code fout. ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik gooi deze thread maar even uit te vergetelheid !

Ontzetten jammer dat de inkt status monitor van mijn Canon niet de daadwerkelijke inhoud weergeeft. Ik kan mij niet voorstellen dat Canon niet zo'n monitor mogelijk maakt op hun printers.

Maargoed, na maanden gebruik van mijn Canon i865 blijven de inktmeters gewoon op maximum staan, ik verwacht toch binnenkort dat er tankjes droog komen te staan.

Hebben alle Canon printers dit probleem ?
Weet iemand een tooltje waarmee het niveau van de inkt wel wordt weergegeven ?

De drivers en tools op de download site van Canon blijven ook onaangeroerd, ik hoop op een update die wel echte monitoring mogelijk maakt !

(Al mijn printers in het verleden hadden een prima monitor, maargoed dat waren Epsons)

[ Voor 7% gewijzigd door Xymox op 19-08-2004 07:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26
ik heb zelf de canon i850 en je krijgt ruim de tijd om je cartridges te vernieuwen.

op een gegeven moment zegt die dat bijv. je yellow bijna op is, dan kan je echt nog een stuk of 10 a4 foto's volprinten, voordat die de melding geeft dat die echt vervangen moet worden.

Dus ik heb zelf niet zo'n probleem met die statusindicator, ook al is die niet helemaal accuraat.

Ik dacht eerst altijd dat ik meteen moest vervangen als ze bijna op waren als die melding kwam, dus verving ik altijd meteen |:( , blijkt dus dat je nog een hoop prints ermee kan maken nog.

(dit was bij mijn canon s600 ook zo, zelfde cartridges gaan daarin)

[ Voor 31% gewijzigd door Turismo op 19-08-2004 10:24 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!