Kazaa blokkeren met Sitecom WL018

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probleem, in een studentenhuis wonen 15 mensen die allemaal lopen te kloten met Kazaa, en dan ook nog allemaal klagen dat 'het internet' zo traag is. Plan is dus om de poort van Kazaa (TCP 1214) dicht te gooien op de Router (Sitecom WL018).

Nu is de handleiding van de router nogal summier over 'geavanceerde opties'. Die staan er namelijk niet in. Standaard laat die router van alles en nog wat door en sommige dingen kun je via een virtual server doorsturen naar een IP-adres. Maar dat wil je juist niet. Hij moet voor ALLE gebruikers van de router de poort van Kazaa gewoonweg blokkeren.

Heeft iemand een idee hoe ik dat in moet stellen op dit apparaat? De handleiding helpt in ieder geval niet.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

die poort laten forwarden naar een niet bestaand ip-aders ofzo?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Toink
  • Niet online
Ja maar het lijkt erop dat dat WL018-routertje een source en een destination IP wil. Nou die dest kan ik best een of ander niet-bestaand IP van maken, maar de source???

Of je kan ALLES gaan blokkeren maar dan moet je heel veel open en aan gaan zetten: Dan werk je dus van de andere kant uit maar dat is gezien het grote aantal bewoners met verschillende applicaties niet mogelijk. Alleen Kazaa moet dus eruit.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Doe eens een search op het forum en je komt erachter dat kazaa blokkeren niet echt simpel is.

Zoek een oplossing in de menselijke sfeer, of koop fatsoenlijk materiaal.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

source ip die je moet ingeven is toch gewoon je ip dat je krijgt van je provider?

Verwijderd

Misschien een ideetje om het ip (waarop Kazaa wil aanmelden) te laten routen naar niets, of naar een niet bestaand LAN-ip?

• Toink
  • Niet online
Nou ik word 'even' om een oplossing gevraagd en niet om een duur ander apparaat te zoeken. Verder zie ik inderdaad nu via de search dat het vies tegenvalt. DAIM that is klote. Dan moet het toch in de persoonlijke sfeer gebeuren. :(

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

source: 0.0.0.0/0.0.0.0
destination: 192.168.1.0/255.255.255.0
drop

is als het een firewal betreft.

Porten doorsturen:
port kiezen: 1214
en deze targetten naar 192.168.1.254 op port 64000

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 16:35:
Misschien een ideetje om het ip (waarop Kazaa wil aanmelden) te laten routen naar niets, of naar een niet bestaand LAN-ip?
Daar dacht ik ook aan. Want ik geloof dat Kazaa ook andere poorten opzoekt als de normale dicht is.

Maar je beste oplossing is denk gewoon het leggen van een servertje waar je mensen op kunt cappen//

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Toink schreef op 14 maart 2004 @ 16:36:
Nou ik word 'even' om een oplossing gevraagd
Tja, dat "even" ken ik :+

Geen kazaa gebruiken is een 'even' oplossing, maar dat zullen ze wel niet willen.

Abort, Retry, Quake ???

• Toink
  • Niet online
Tja ik ken het ook, maar ik vind het nogal sneu voor m'n zusje want die zit met een stel minder begaafde figuren in huis die de hele dag met een kloteverbinding films downloaden, en dat is zelfs zo erg dat ze zelf nog geen pagina meer kan openen. Leuk als je voor je studie gebruik maakt van een blackboardsysteem :(.
Pagina: 1