Sapphire 9600 XT happert

Pagina: 1
Acties:

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 11:00
Ik weet het topic #1000 hier over maar naar de zoek functie en een aantal dingen proberen blijft het probleem aanwezig.

Mijn 9600 XT heeft spontane FPS drops in Counter strike (waar het mij eigenlijk alleen om gaat) en met iets mindere mate ook in Halo (enige 2 spellen die ik geprobeerd heb, de rest ook i guess).

Ik heb 1,5 week geleden me mobo, geheugen en processor upgegrade. Daarvoor had ik ook wat fps problemen en soms erge drops alleen dacht dat het toen aan de CPU lag want het is een bekend probleem dat ati kaarten rare drops hebben met CS.

Naja ik heb dus 1,5 week geleden mijn nieuwe onderdelen ingebouwd en toen leken mijn fps problemen verleden tijd, alleen deze week knalde ik opeens uit CS met een VPU recovery. Mijn windows resolutie was naar 640x480 (= mijn CS resolutie), 16 bit en 60 Hz gezet. Dit gebeurde een paar keer over 2 dagen, nu heb ik het opeens maar 1x per dag maar dan in de vorm van een Half life error inplek van een VPU recovery (nogsteeds resu. 640 enzo).

Daarbij heb ik ook sinds een paar dagen willekeurige fps drops van 10-15 geduurden 2 sec en dat elke min. Terwijl ik voor de rest constant 100 heb.
Dit heb ik ook bij Halo maar dan zonder errors en in iets mindere mate.

Ik draai dit:

- Mijn Comp
- Windows XP met SP1 en updates
- DirectX 9.0b
- Catalyst 4.3
- Nieuwste Nforce drivers
- Counter Strike 1.6
- Nieuwste BIOS (1.008)

De volgende dingen heb ik al geprobeerd zonder succes:

- AGP 4x via BIOS en SMARTGART
- 1.6/1.7 Volt voor AGP
- AGP van auto op 66 Mhz gezet
- Kaart er uitgehaald en er weer goed ingedaan ( ;( )
- Coolers gecheckt (alles draait)
- Vsync uit
- Catalyst 3.10 en 4.2
- Snelschrijven uit (fixed het crashen maar de fps drops niet)

AGP 4x en 1.6/1.7 Volt hiepen volgens mij wel wat maar het probleem was nog lang niet weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Renbro op 15-04-2004 17:02 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Je kan VPU Recovery ook uitzetten, en wellicht kan je ook een wat oudere driver proberen :)

Kickasz in "Catalyst 4.3 zijn er."

In dit topic staan wel meer van zulke dingen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Icey op 14-03-2004 16:05 ]

• Renbro
Mja maar zijn probleem is anders, ik had ook op "moeilijke" stukken fps drops (en nogsteeds maar dan van de 250 naar de 130 :D) met mijn oude processor.
Maar deze zijn echt willekeurig, soms lijkt mijn 3d kaart het gewoon even te begeven :S.
Alhoewel ik het betwijfel zou ik zo even nog oudere proberen.

Nog even een kleine toevoeging, mijn PC draait volledig orgineel niets overgeclockt dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Renbro op 14-03-2004 16:18 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

mischien dat ik kan helpen :D
ja er zijn mischien dingen die kunnne helpen ik post hier een paar onder:

dit zijn ati vid kaart only

1 download nieuwste driver cat 4.3 zitten 1.6 cs fix in
2 download directx 9.0 zitten veel ondersteuning dingetjes in voor ati omdat die 9.0 echt ondersteunen.
3 Zet in je launch options van cs het volgende -heapsize (en dan dan 2/3 van je systeem ram, alleen aan te raden als je een redelijk systeem heb)
zo dus -heapsize 384000 (ik heb 512 ram)
hoe kom ik daar? Als je in steam bij games rechter muis knop drukt kan je bij properties komen, dan kan je daar weer in op launch options drukken zo dus
4 typ dit in console hier door krijg je mischien beter fps
ati_npatch 0
ati_subdiv 0
5 2- The guys from #take2 (quakenet) seem to found out what the problem for the fps problems in 1.6 was. Valve is using an old opengl driver.

Here is their way to fix it:
- Go to the Windows\System32 directory and look for your opengl.dll

If you're using a nvidia card the nvoglnt.dll is the right one.
For Ati cards it's the atioglxx.dll.
And for the rest the opengl32.dll.

- copy that file to your ..\SteamApps\user@user.de\counter-strike\gldrv directory.

- open the drvmap.txt in that directory and change the text to the following:

Default Default
gldrv/YOURFILENAME.dll OpenGL Driver

het kan werken zo niet probeer eens een format. anti spyware draaien kan ook helpen
dit probleem is al meerder malen bij het game forum langs gekomen en dit heb ik zelf geknipt en geplakt en dat op een cs forum gezet. meeste informatie kwam van het cs.nl forum af daar stonden alle tips voor ati kaarten. al heb ik het gevoel dat jouw probleem niet verholpen zal worden hier door als je het ook bij halo hebt en dat heeft niks te maken met opengl.

[ Voor 5% gewijzigd door gakkethijs op 14-03-2004 17:11 ]

• Renbro
[b]dit probleem is al meerder malen bij het game forum langs gekomen en dit heb ik zelf geknipt en geplakt en dat op een cs forum gezet. meeste informatie kwam van het cs.nl forum af daar stonden alle tips voor ati kaarten. al heb ik het gevoel dat jouw probleem niet verholpen zal worden hier door als je het ook bij halo hebt en dat heeft niks te maken met opengl.
Ik denk het ook niet nee, CS loopt nu echt wel goed bij mij alleen het is nu mijn 3d kaart die raar loopt te doen.
Daarnaast liept die eerst perfect met dezelfde drivers/instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Renbro op 14-03-2004 17:17 ]

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk de oplossing!!!

Ik had dit probleem ook en het heeft me echt veeeeeel stres bezorgt, maar het ligt waarschijnlijk aan het volgende:

Zet je kaart op 4x AGP... maar niet via je bios, maar via SMARTGART. Daar kom je via, je buraublad eigenschappen, instellingen, geavanceerd, SMARTGART. Dan moet je het daar op 4x AGP zetten, prestatie verschil merk je echt niet, maar je systeem loop ineens totaal stabiel!

mvg!

Verwijderd

als je kijkt in ts post dan zie je dat hij al 4x agp heeft
geprobeerd.

had je fastwrite al gedisabled? dat helpt ook nog wel eens

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 20:57 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 20:57:
als je kijkt in ts post dan zie je dat hij al 4x agp heeft
geprobeerd.

had je fastwrite al gedisabled? dat helpt ook nog wel eens
maar als jij goed kijkt heeft hij het niet over de bios maar via de SMARTGART (wat dat ook mag wezen (nog nooit van gehoor)). :9

• Renbro
Alhoewel ik ook niet echt het verschil snap tussen in het BIOS je AGP op 4x zetten en via SMARTGART heb ik het toch maar ff geprobeerd. Zonder succes jammer genoeg. Ook snelschrijven haald zowel op 4x als 8x niets uit.

Zucht ik voel hem al aankomen, kaart verrot :(.

[ Voor 32% gewijzigd door Renbro op 15-03-2004 22:46 ]

• Renbro
*bump

De crashes zijn ondertussen over door het uitzetten van snelschrijven, alleen de fps drops lijken steeds erger te worden :X .
Tijd voor garantie lijkt me of hebben jullie nog suggesties?
Pagina: 1