Ik weet niet wat je verkeerd doet dan als het bij renderable spline geen goed resultaat geeft..... Hier even een voorbeeld om duidelijk te maken dat het toch echt wel duidelijk verschil maakt of je de randen dikte geeft en het rietje hol maakt, of dat je het rietje massief laat:
Ik render met brazil, telkens dezelfde settings:
skylight 15/5, 1/2 image sampling, verder geen aanpassingen aan de standaardsettings.

Dit is zonder binnenkant. Ongeveer 3000 polies, rendertijd 30 sec.

Dit is mét binnenkant. Ongeveer 6000 polies, rendertijd 1 minuut exact.
Welnu, je ziet duidelijk het verschil tussen de twee. Bij de bovenste zie je dat het licht gebroken wordt alsof het 1 massief stuk plexi is waaruit het rietje bestaat. De onderste geeft een realistischere refractie. Dat de rendertijd 2x zo hoog is, is een feit, maar het gaat hier niet om uren, maar om een halve minuut. En voor een halve minuut stel je resultaat toch boven rendertijd ? En daarnaast is het natuurlijk nog zo dat de rendertijd nu verdubbeld wordt, omdat het rietje het enige object is en voor een groot deel in beeld komt.
Laat je het slechts een bucket of 2 vullen (op de achtergrond dus) wordt de rendertijd nog maar 1,5x zo hoog. (Van 2 naar 3 seconden).
Dus ik blijf toch echt van mening dat dit een betere oplossing is dan het massief laten van het rietje. Of je dit dan met loft of met solidify doet maakt niks uit, het is maar net welke methode je goed ligt (bij mij is dat solidify)
Let niet op de achtergrond, ik heb gewoon een willekeurige HDRI probe genomen
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 17-03-2004 09:01
]