Batterij indicatie i.c.m. unicross batterij

Pagina: 1
Acties:

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Ik heb nu sinds 2 weken mijn Canon A70. Ben er erg blij mee werkt goed (denk ik). Enigste probleem dat ik heb is dat als mijn batterijen bijna op zijn dat hij dat niet aangeeft met dat rood knipperende batterijtje. Met de meegeleverde batterijen werkt dit wel goed. Met die Unicross batterijen is het zelfs zo erg dat als ik photo mode opstart de lens eruit komt en dat hij dan uitvalt, soms zegt de camera dan dat ik de batterij moet vervangen. Als ik de batterijen weer oplaad doet de camera het weer goed. Dit lijkt me niet helemaal normaal of zit ik er dan naast? :/

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

oscarvdb

and like that...

Volgens mij heb je het over Uniross. :)

Misschien staat er iets op hun website? Weet je zeker dat niet één of meerdere batterijen defect zijn?

... he's gone.

• E®nst
Goed Uniross dus ;)

Heb het als 1 setje gekocht, zijn nieuwe batterijen dus. De 2100 mAh. Hoe kan ik testen of alle batterijen het goed doen?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb hetzelfde, ik heb althans nog nooit een rood batterijtje gezien, alleen de melding 'Vervang accu'.
Ik heb de 2300 mAH Uniross accu's, en 2 setjes van Conrad van 2100 mAH en bij beide accu's zie je een paar tellen die melding, waarna de camera uitgaat. Scheelt dus dat ik 3 setjes totaal heb dus in principe heb ik altijd wat achter de hand, maar het is toch vervelend dat je niet even gewaarschuwd wordt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• E®nst
Maar heb jij het ook dat je lens geen eens meer dicht wil?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien gaat Canon uit van de capaciteit van hum accu's en is deze wellicht hoger dan 2100 mAh?

Kan natuurlijk ook zijn dat de uniross batterijen niet geschikt zijn voor camera gebruik?

Gadgets FTW!

• E®nst
Ursamajor schreef op 14 maart 2004 @ 17:28:
Kan natuurlijk ook zijn dat de uniross batterijen niet geschikt zijn voor camera gebruik?
Dan had ik ze niet gekocht waarschijnlijk hè? Staat ook met koeienletters op de verpakking Photo

Afbeeldingslocatie: http://www.unirossbatteries.com/images/chargsprint_photo_blist.jpg

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb idd wel eens dat 'ie uitgaat tijdens het 'uitvouwen' van de lens, als de batterijen dan op zijn moet je een paar keer spelen met de powerknop om hem dicht te krijgen..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• E®nst
Of zet hem gewoon op replay mode, en zet hem nog één keer aan. Zo gaat hij ook dicht ;)

Verwijderd

ik zie het maar heel kort op m'n A60, ongeveer een halve minuut voordat ie leeg is.
Is dat niet een eigenschap van NiMH batterijen? Die blijven heel lang dezelfde spanning houden en op het laatst storten ze helemaal in dacht ik.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

* Uniross/A70-gebruiker meldt

Ik heb ook Uniross-batterijtjes met een Uniross Sprint 1-2hr lader. gewoon 4x 2300mAh NiMH-batterijen. Gaan lang mee - bij redelijk intensief gebruik (lees: 20 foto's per dag, vaak met flits en altijd met schermpje) doe ik er toch wel 4-5 weken mee. Even de batterijen twee uurtjes laten laden en ik kan weer schieten :*)

Probeer op de een of andere manier te testen of die batterijen het doen. De meeste speciaalzaken hebben wel van die apparaatjes te koop die kijken hoe vol de batterijen zijn.

===

Overigens kan ik toch wel nog +- 30 foto's schieten vanaf het moment dat het rode lampje gaat branden. Daarna gaat 'ie spontaan uit of gaat 'ie gewoon niet meer aan. Tot ik er weer leven in heb geblazen :)

[ Voor 27% gewijzigd door oscarvdb op 14-03-2004 19:57 . Reden: typo + toevoeging ]

... he's gone.

• E®nst
Het is dus toch niet normaal. Ik heb mijn leverancier gemaild, ben nu wachtende op reactie en houd jullie op de hoogte.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Uniross zal Canon wel de schuld geven, en visa versa. Werkt het wel allemaal OK met gewone alkaline batterijtjes?

... he's gone.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is dat niet gewoon het bekende probleem met NiMH? Die dingen hebben amper voltageverval als ze leeg raken, terwijl een gewone niet-oplaadbare batterij merkbaar minder spanning begint te geven naarmate hij leeg raakt. Mijn "oude" s602 had dat ook altijd: ineens sprong de batterij-indicatie naar "half leeg" en ik kon nog 2-3 foto's maken en ineens *poef*... Uit.

Niet veel aan te doen, maar wel lastig. Kwestie van 2e setje batterijen bij je houden om iig die lens nog in te laten schuiven, hoewel dat meestal nog wel kan met dat laatste beetje energie wat er nog in de batterijen zit :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• E®nst
Ja dat zou een oplossing kunnen zijn, maar omdat het bij oscarvdb wel gewoon goed werkt vind ik het maar raar. In mijn geval geeft hij het dus echt niet aan. Meestal geeft hij dus geen eens aan dat de batterij vervangen of verwisselt moet worden.

Ik kan hem altijd wel eventjes opstarten maar zodra het opstart schermpje verdwijnt dan valt de camera ook per direct uit. Als ik heb in replay mode zet, dan haalt hij eerst de lens naar binnen terwijl hij opstart. Zo haal ik mijn lens dus naar binnen als hij hier last van heeft.

Ben benieuwd wat de leverancier ervan zegt.

[ Voor 33% gewijzigd door E®nst op 15-03-2004 15:46 . Reden: Toevoeging ]

• E®nst
Net contact openomen met Canon en die zeiden ook dat het aan de batterijen lag. Ze geven inderdaad tot het laatste moment het uiterste. Het enige waar ik op moest letten was dat ik wel op de 1 of andere manier zorgde dat de lens weer naar binnen ging. Dat is dus simpelweg te doen door op replay zetten en dan even aan/uit zetten.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

E®nst schreef op 15 maart 2004 @ 15:45:
Ja dat zou een oplossing kunnen zijn, maar omdat het bij oscarvdb wel gewoon goed werkt vind ik het maar raar. In mijn geval geeft hij het dus echt niet aan. Meestal geeft hij dus geen eens aan dat de batterij vervangen of verwisselt moet worden.

Ben benieuwd wat de leverancier ervan zegt.
Je moet wel even zoeken naar het symbooltje. Het is gewoon een klein, rood batterijtje dat op het scherm verschijnt. Ik zag het ook toevallig omdat ik naar alle opties aan het kijken was. Zou me niet verbazen als je het gewoon over het hoofd gezien hebt.

Anders haal je toch gewoon een extra setje, als het daar wel super mee gaat, breng je de uniross terug. Als die precies hetzelfde doen, heb je twee setjes die je af kan wisselen.

... he's gone.

• E®nst
Nee ik weet precies waar hij moet komen, in photo mode en in replay mode. Dat weet ik van het boekje en van de standaard meegeleverde batterijen. Heb ik al expres op gelet. Heb hem wel paar keer gezien maar komt serieus niet elke keer.

Jullie allemaal bedankt voor de reply's :7

• E®nst
Ik heb email gehad van mijn leverancier (Kamera-Express) en ze boden me aan om een nieuw batterij pakketje te proberen. Goede serverice in ieder geval, deden ze heel niet moeilijk over.

Maar heeft het nut? Lijkt me niet dus als dat het eigenschap is van Ni-MH batterijen, of denken jullie daar anders over?

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

E®nst schreef op 17 maart 2004 @ 14:32:
Ik heb email gehad van mijn leverancier (Kamera-Express) en ze boden me aan om een nieuw batterij pakketje te proberen. Goede serverice in ieder geval, deden ze heel niet moeilijk over.

Maar heeft het nut? Lijkt me niet dus als dat het eigenschap is van Ni-MH batterijen, of denken jullie daar anders over?
Het is in mijn ogen niet normaal als je cam zomaar uitslaat zonder enige melding te geven dat de batterijen op zijn. Misschien is het wel een eigenschap, maar volgens mij zeker niet in deze mate. Dus proberen maar!

... he's gone.

Pagina: 1