_Johannn_ schreef op 14 maart 2004 @ 19:34:
Ik wilde dus eigenlijk een manier weten hoe ik alle velden kan controleren waarvan de veldnamen in een array staan, vervolgens alle vragen die niet beantwoord zijn of niet goed beantwoord opnieuw te laten beantwoorden.
Dus wanneer ik op submit druk en er zijn velden niet ingevuld, wil ik die velden alsnog in wil laten vullen. Indien er op submit is gedrukt worden alle velden van het formulier automatisch geleegd, dus zou de gebruiker alles weer opnieuw in moeten vullen. En aangezien het nogal een aantal vragen zijn zit de gebruiker hier zeker niet op te wachten.
dat is niet waar, wanneer je in je form een onsubmit="return valideerFunctie();" zet dan blijven je bestaande formulierwaarden gewoon staan.
Dus ik wilde het afvangen voordat het formulier gestuurd werd, dus dacht ik aan reguliere expressie van javascript, omdat ik wist dat het daar mee zou moeten kunnen.
het meest gebruikersvriendelijk (en snel) is een oplossing die volledig clientside is, je kunt echter niet opaan van clientside validatie, dus ik raad je aan om de hele handel serverside te valideren en vervolgens, wanneer je formulier niet valideert, het formulier te vullen met de waarden die al wel bekend zijn...
edit:
Misschien is het een idee om je eerst even te verdiepen in ASP en javascript, ik heb namelijk het idee dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent...
[
Voor 8% gewijzigd door
faabman op 14-03-2004 20:28
]