[javascript/ASP] reguliere expressies probleem

Pagina: 1
Acties:

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 06:24
Ik heb met ASP een array gevuld met veldnamen van onderdelen uit een formulier, nu wil ik als ik het formulier verstuur kijken of alle velden wel gevuld zijn.

Nu wilde ik weten of het mogelijk was om een variabele veldnaam op te geven dus iets zoals:

document.ARF.<%=vraagar(0)%>.value

bovenstaande werkt natuurlijk niet, want dat heb ik al gebprobeerd, maar is er een manier waarop ik heb bovenstaande wel kan laten werken?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim AllFilled 
AllFilled = True
For Each Item In Request.Form
    If Left(item,4) = "req_" Then
        If Trim(Request.Querystring(item)) = "" Then
            AllFilled  = False
        End if
    End if
Next

oid.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Johannn_
Bedankt voor je snelle reactie, maar het was niet helemaal wat ik bedoelde,

Ik heb eigenlijk 2 arrays, 1 met de vragen, en 1 met subvragen, nu wil ik dat als ik een vraag met JA beantwoord heb (radio buttons) dat ik dan ga kijken of de subvragen ingevuld zijn.

Dus ik wil aan de hand van de array die ik heb de gegevens van een veldnaam ophalen.

dus arraynaam(0) = "veldnaam"

document.ARF.<%=arraynaam(0)%>.value moet dan de waarde uit het formulier zijn van het veld "veldnaam"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

clientside of serverside?

Intentionally left blank

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
dat kun je afaik oplossen met prefixes...

je hoofdvragen hebben geen prefix
en je subvragen hebben de prefix sub_

wat is trouwens dat document.ARF :?

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• _Johannn_
@crisp serverside

@FvKnijff

wat is afaik?

ARF is de naam van mijn formulier, en in mijn formulier staan vragen en subvragen die uit 2 verschillende tabellen komen en aan elkaar verbonden zijn.

• faabman
afaik = as far as i know

ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt...

Document.whatever is javascript (of in ieder geval geen ASP)... Ik denk dat je het beste even op www.w3schools.com/asp of www.aspfaqs.com kunt kijken naar het wat en hoe van ASP... de oplossing die gorgi_19 heeft aangedragen is met wat eigen fantasie heel goed om te zetten naar hetgeen jij wil...

• _Johannn_
maar hoe koppel ik dat dan aan een onSubmit, want ik wil alles controleren voordat ik het verstuur

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Johannn_ schreef op 14 maart 2004 @ 16:03:
maar hoe koppel ik dat dan aan een onSubmit, want ik wil alles controleren voordat ik het verstuur
Dus je wilt toch een clientside validatie met javascript?

in dat geval kan je dit doen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
var fieldtocheck = 'foo';

if (document.forms['ARF'].elements[fieldtocheck] == '') {
  alert('veld is leeg');
  return false;
}

Nu snap ik alleen dat reguliere expressie verhaal nog niet, want daar zie ik niets over terug in je topicstart...

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 14-03-2004 16:11 ]

Intentionally left blank

• _Johannn_
Ik wilde dus aan de hand van een reguliere expressie de inhoud van het formulier controleren, en de velden die nog leeg waren weergeven in een alert

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Johannn_ schreef op 14 maart 2004 @ 16:32:
Ik wilde dus aan de hand van een reguliere expressie de inhoud van het formulier controleren, en de velden die nog leeg waren weergeven in een alert
Wat had je zelf dan al bedacht? Op deze manier komt het op mij over als een scriptrequest...

Intentionally left blank

• _Johannn_
Ik wilde dus eigenlijk een manier weten hoe ik alle velden kan controleren waarvan de veldnamen in een array staan, vervolgens alle vragen die niet beantwoord zijn of niet goed beantwoord opnieuw te laten beantwoorden.

Dus wanneer ik op submit druk en er zijn velden niet ingevuld, wil ik die velden alsnog in wil laten vullen. Indien er op submit is gedrukt worden alle velden van het formulier automatisch geleegd, dus zou de gebruiker alles weer opnieuw in moeten vullen. En aangezien het nogal een aantal vragen zijn zit de gebruiker hier zeker niet op te wachten.

Dus ik wilde het afvangen voordat het formulier gestuurd werd, dus dacht ik aan reguliere expressie van javascript, omdat ik wist dat het daar mee zou moeten kunnen.

• faabman
_Johannn_ schreef op 14 maart 2004 @ 19:34:
Ik wilde dus eigenlijk een manier weten hoe ik alle velden kan controleren waarvan de veldnamen in een array staan, vervolgens alle vragen die niet beantwoord zijn of niet goed beantwoord opnieuw te laten beantwoorden.

Dus wanneer ik op submit druk en er zijn velden niet ingevuld, wil ik die velden alsnog in wil laten vullen. Indien er op submit is gedrukt worden alle velden van het formulier automatisch geleegd, dus zou de gebruiker alles weer opnieuw in moeten vullen. En aangezien het nogal een aantal vragen zijn zit de gebruiker hier zeker niet op te wachten.
dat is niet waar, wanneer je in je form een onsubmit="return valideerFunctie();" zet dan blijven je bestaande formulierwaarden gewoon staan.
Dus ik wilde het afvangen voordat het formulier gestuurd werd, dus dacht ik aan reguliere expressie van javascript, omdat ik wist dat het daar mee zou moeten kunnen.
het meest gebruikersvriendelijk (en snel) is een oplossing die volledig clientside is, je kunt echter niet opaan van clientside validatie, dus ik raad je aan om de hele handel serverside te valideren en vervolgens, wanneer je formulier niet valideert, het formulier te vullen met de waarden die al wel bekend zijn...

edit:
Misschien is het een idee om je eerst even te verdiepen in ASP en javascript, ik heb namelijk het idee dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent... :)

[ Voor 8% gewijzigd door faabman op 14-03-2004 20:28 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

<< Webdesign & Graphics

JavaScript en clientside zut voortaan in Webdesign & Graphics plaatsen, ajb :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1