Probleem met externe USB casing voor 3.5" HD

Pagina: 1
Acties:

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Hoi,

Heb me juist een Argosy (www.argosy.nl) Externe casing voor een 3.5" harde schijf aangeschaft. HD is een Maxtor 40gb 5400rpm

Dit apparaat werkt meestal correct, maar soms lijkt het of het apparaat wordt afgekoppeld (krijg je dat deuntje van windows te horen) en een seconde erna wordt hij terug gedecteerd (krijg je dat andere deuntje te horen).
En dan loopt hij door de mappen en doet hij "automatisch afspelen" en krijg ik dat venstertje te zien waar je kunt kiezen wat je wilt doen (map openen, geen actie,...)
Dat automatisch afspelen misschien proberen af te zetten? iemand iets?

Soms heeft ze het ook voor als ik er niets mee doe, maar gewoon laat aanstaan in windows.
Heb al eens op de website van argosy gekeken, en er wordt gesuggereerd dat de voeding niet goed genoeg is voor de HD(moet 2A zijn ipv 1.25A, maar dit is wel degelijk een 2A exemplaar dat ik erbij kreeg). Drivers voor XP zijn er ook niet beschikbaar en verdere oplossingen staan er ook niet.

Ik heb de instellingen al op Maximale prestaties etc ingesteld (dan wordt de schijfcache gebruikt) en de andere instelling geeft hetzelfde resultaat.

Iemand een idee hoe dit komt dat hij telkens uitvalt en direct terug herkent wordt?
Is er misschien een windows instelling die verandert moet worden?

Alvast bedankt!!
Groeten

• Nick87
Oh ja... windows SP1 is geïnstalleerd en alle andere windows updates ook

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 20:02

GreyGhost

Het is een spook

Ik vermoed dat het een USB casing is? Je kunt eens proberen om in de device manager voor de "USB root hub" waar je HD aanhangt (kun je zien in de properties) de powermanagement uit te zetten.

For I am grey, between the darkness and the light

• Nick87
Ik heb het op een andere PC getest en daar had ik dat probleem niet. Dus gelukkig werkt de casing

de functie "de USB hub mag uitgeschakeld worden om energie te sparen" staat inderdaad aangevinkt bij de PC waar het niet goed werkte.
Op die andere pc weet ik niet zeker hoe de instelling is.

Toch hartelijk dank voor de hulp, zo weten we weeral iets meer.

Greets

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 14:00

OgWok

U.N.C.L.E.

Vreemd, wat je zegt, maar ik heb hetzelfde probleem met een externe hd op firewire. Het systeem opstarten met de hd aan en soms is hij ineens verdwenen :?

Firewire kast weer uit en aan en de schijf is weer terug, lijkt dus op een XP probleem. Een oplossing heb ik niet, maar het valt me op dat het bijna niet gebeurd als ik de externe hd aanzet als de desktop er al is.

Heb bij Msoft al eens gekeken naar updates, die het probleem zouden verhelpen, maar die waren er niet.

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 14-03-2004 21:49 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1