XP-Problemen met Asus K8V deluxe & Athlon 64 3000+

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 21:00
Oi

Ik heb nu ean Asus K8V De Luxe mamaplankje i.c.m. een AMD Athlon 64 3000+ cpu in mijn systeem geplant. Tevens is er nieuw geheugen op gekomen (Twinmos 1GB (in 2 reepjes van 512 MB "matched pair")) en 2 nieuwe harde schijven (Maxtor 160GB SATA Diamond Max Plus 9).

So far so good, maar als ik nu Windows XP (Home UK, geen kopie btw, gewoon orginele cdrom) wil gaan installeren, krijg ik steeds blue screens. Het begin gaat goed, ik zet 1 SATA schijf op de primary SATA1 en dat wordt herkend, ik heb de drivers op een floppy staan, alles perfect. Formateren gaat ok (duurt lannnnnnnng), en daarna gaat de setup rebooten om in het vervolgscherm te komen waar je onder meer je land- en netwerkinstellingen kunt maken en je code kunt invoeren. Daar gaat het mis: elke keer in dat scherm crasht 'ie eruit met een mooi blue screen of death :( Ik heb dit getest met beide schijven, en met 1 of 2 geheugenreepjes, en die ook verwisseld van bank. Niets hielp.

Ook heb ik beide schijven in een RAID0 gezet, de juiste driver op floppy, alles ging weer okee, tot aan het formateren. Ondanks dat ik kies voor een full format, duurt het formateren maar een paar seconden :? Daarna gaat 'ie weer wat bestanden kopieren, start opnieuw op, de tweede fase van de setup verschijnt (land- en netwerkinstellingen) en even later is het weer hoppa: blue screen.

HELP! :( Ik weet niet meer wat ik verder nog kan doen! Ik krijg de indruk dat er iets niet fris is met de controllers op het moederbord, maar ja... wie ben ik? ;)

Anyway, ik hoop dat iemand raad weet!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

Verwijderd

Als je de search had gebruikt, was je er waarschijnlijk al achter gekomen dat Twinmos geheugen icm. de Athlon64 erg veel problemen geeft.
Probeer dus eens een ander reepje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Van welk type is je TwinMos? Geheugencompatibiliteitstabellen kun je overigens gewoon op de Asussite vinden. Kijk onderaan deze page: http://www.asus.com/products/mb/socket754/k8v-d/overview.htm :)

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb precies hetzelfde systeem met nu 1 bankje twinmos 512 (m-tec chip) maar gaat perfect hier

Heb eerst wel 2 modules terug gebracht wegens soortgelijk probleem

Die m tec staat niet op asus site, de 2 die ik terugbracht waren een van Twinmos (chip dus) en een m-tec, lag dus puur aan die modules, want een gelijke past er wel goed op

[ Voor 62% gewijzigd door Arjen86 op 14-03-2004 15:12 ]

Foto

• BeQuietAndDrive
De chips zijn TMD7608F8E50D (die staat als goedgekeurd op de asus site), het typenummer is M2G9J16AJATT9F081AADT (dat staat dan weer niet op de asus-site). Dus daar zou het aan kunnen liggen? Dan ga ik die meteen omruilen maandag...

Verwijderd

Ik ken iemand die had dat ook, en die heeft net zolang zitten te patchen totdat ie erbij neer viel :) (hij is nu wel af van z'n blauwe schermen)

Zorg iig dat je de nieuwste bios hebt, de nieuwste drivers van je mobo, alle updates van windows xp (sp1), en natuurlijk de amd drivers.

• BeQuietAndDrive
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 18:55:
Ik ken iemand die had dat ook, en die heeft net zolang zitten te patchen totdat ie erbij neer viel :) (hij is nu wel af van z'n blauwe schermen)

Zorg iig dat je de nieuwste bios hebt, de nieuwste drivers van je mobo, alle updates van windows xp (sp1), en natuurlijk de amd drivers.
Windows die ik gebruik is XP Home SP1, bios update moet ik nog proberen (1005 is de nieuwste, right?). Iemand hier ervaring mee?

En die AMD drivers, je bedoelt "AMD Athlon™ 64 Processor Driver for Windows XP, Version (exe) 1.1.0.1" die? Want daar heb ik pas wat aan als ik Windows XP heb geinstalleerd neem ik aan? XP installeren crasht al namelijk...

Thanx so far!

• BeQuietAndDrive
Vandaag het Twinmos setje geruild voor Kingston PC3200 value, dus ben benieuwd. Ik post e.e.a. hier nog wel.

[EDIT]
Kingston draait stabiel :)

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-03-2004 11:02 ]

Pagina: 1