[adsl] tweakdsl vindt geen dhcp

Pagina: 1
Acties:

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
He mensen,

Mijn ultra dsl verbinding is onlangs volledig opgeleverd, maar ik krijg hem niet aan de praat. Heb er een standaard asus 6000ev modem bij, en een heel klein splitter-blokje. De status komt gewoon op oke te staan, en ook mijn pc maakt verbinding. TPC/IP staat netjes op automatisch ip verkrijgen, maar dit gaat niet goed. Volgens tweakdsl zijn er geen problemen geconstateert.
Als ik ipconfig /renew draai geeft hij aan geen contact te kunnen maken met dhcp server. Ik krijg dus geen ip. Mijn modem heb ik gisteren ook nog eens in de gang geinstalleerd; 1 meter naast waar hij telefoon het huis binnenkomt. Geen id wat ik nog kan proberen, sinds ik zeker geen ster ben in dit soort pc zaken.

TIA & Greetz!

The bartender never get's killed

Verwijderd

Gaat het lampje op de modem wel branden als je de kabel van je pc erin stopt? Anders lijkt het kabeltje misschien niet helemaal ok te zijn... (verkeerd kabeltje?)

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ja die gaat normaal branden. Lampjes technisch gezien lijkt alles oké. In het begin licht ook het lampje van "line" een paar keer op, maar daarna niet meer... Logisch ook, want geen ip is geen dataverkeer.. ;(

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 21:47
Wellicht een firewall die het DHCP verkeer tegenhoudt?

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Plots na drie dagen wachten doet hij het ineens....
Firewall heb ik idd aan zitten denken, maar zonder deed hij het ook niet.
Zullen bij tweakdsl toch ergens een knopje of een vinkje vergeten zijn, wat ze na mijn meermaalse telefonisch onderhoudt even overgehaald hebben?

Iig een zeer blij man hier; 't loopt als een tierelier.
Thnx voor 't meedenken ;-)