pagemaker naar coreldraw

Pagina: 1
Acties:

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een bestand met de extentie .pmd (Pagemaker dus). Maar nu wil ik het in Coreldraw 10 openen. Ik heb het bestand eerst op een andere computer gemaakt, maar daar kan ik nu niet bij. Weet iemand hoe ik het kan openen in Coreldraw?

Google en GoT gaven beiden geen resultaten

[ Voor 9% gewijzigd door Falskdansker op 14-03-2004 14:55 ]

Steam

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
kan je in pagemaker niet exporteren naar een bestandstype wat coreldraw ondersteund???

• Falskdansker
  • Niet online
nou, ik kan pagemaker niet opstarten, want die staat op de andere computer waar ik nu niet bij kan. Een trial downloaden kan ook niet, want dat heb ik eerder al gedaan en die is verlopen.

Steam

• Niakmo
je zou adobe illustrator dan als tussenstap gebruiken want ik neem aan dat die pmd wel kan openen en coreldraw kan die ilustrator bestadnen inporteren naar mijn weten.

• Falskdansker
  • Niet online
Dan ga ik dat even proberen, Cdraw opent idd Illustrator. Behoud je dan wel de informatie over waar precies welk stukje staat? (Dus niet dat alles 1 afbeelding is geworden)

Steam

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Adobe Indesign kan ook overweg met Pagemaker bestanden, misschien kun je daar een trial van vinden? Vervolgens kun je exporteren naar jpg of iets dergelijks.

[edit]Indesign kan exporteren naar: pdf, eps, indesign interchange, jpg, svg, xml. Alleen dus even uitzoeken wat in Corel de gewenste resultaten geeft... Waarom trouwens exporteren naar Corel?

[ Voor 39% gewijzigd door cwppol op 14-03-2004 15:24 ]

• Falskdansker
  • Niet online
Omdat ik dat programma op mijn computer heb geïnstalleerd

Steam

• cwppol
Die had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen... Ik bedoelde meer: welk doel wil je bereiken? Moet het bestand alleen worden afgedrukt of wil je bepaalde dingen bewerken. Het hangt er namelijk maar net vanaf hoeveel informatie uit het origineel je wilt meenemen naar Coreldraw. Je gaf zelf al aan dat je niet alles tot een platte afbeelding wou maken, maar ik acht de kans vrij klein dat je meer dan dat kunt overzetten van een Pagemaker bestand naar Coreldraw aangezien het twee totaal verschillende pakketten zijn, met een totaal ander doel. Je kunt - bijvoorbeeld - ook niet zomaar een jpg omzetten naar een tekstbestand.

• Falskdansker
  • Niet online
ja, ok, het doel is om de tekst te wijzigen, maar de layout zelf te behouden.

Steam

• cwppol
Dan zou je kunnen overwegen om er een platte afbeelding van te maken, de tekst weg te knippen in Corel en dan een nieuwe tekstlayer toe te voegen. Dat moet, kortom, wel te doen zijn. Ik heb helaas geen illustrator, anders had ik even gekeken of die overweg kan met Pagemaker bestanden, maar vanuit het nieuwe InDesign (de opvolger van Pagemaker) kun je dus in ieder geval van pagemaker naar jpg. succes!

• Falskdansker
  • Niet online
ok, dan ga ik daarvan een trialversie downloaden :) zirus en cwppol bedankt :)

Steam

• Niakmo
als je alleen tekst wil bewerken is jpg inderdaat het handigst maar je moet wel oppassen datje de scherpte die je als vector bestand hebt dan kwijt raakt dus als je die ook nog wilt behouden zou je misschien ook nog Illustrator kunnen gebruiken.
Pagina: 1