Toon posts:

Veel VCD vragen/problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb een DivX of Xvid film "x.avi" die helemaal in orde is, beeld en geluid loopt allemaal goed enzo...

nu wil ik die film naar VCD omzetten.

Eerste optie:

ik rip het geluid met virtual dub, en dan met Tempgenc zet ik de film samen met het geluid om naar een VCD PAL film. Dat gaat goed, maar als het gedaan is, en ik bekijk die film, gaat vanaf +/- 75% van de film het geluid sneller komen als het beeld, super lastig dus. Maar als ik virtual dub startte, en men file opende, kreeg ik dit altijd:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/3dmark/dub.JPG

Misschien heeft het daar iets mee te maken?

Tweede optie: Met winamp 2.9 zet ik de output op audio schrijven, rip ik het geluid, en doe dan weer Tempgenc, als hij wilt beginnen met converten geeft hij deze error:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/3dmark/temp.JPG

Nuja, ander progje dan maar

Derde optie: Avi2VCD

Ik decompres eerst de file zoals het moet, dan pak ik convert, duurt zeer lang maarja... Dan als de file gedaan is, loopt beeld en geluid perfect samen, alleen... ik vindt het nogal slechte kwaliteit, en het beeld is full screen, dus uitgerokken.

Heb je ergens een prog dat zo die full screen kan veranderen? Bestaan er nog andere goeie progjes om avi naar VCD om te zetten?

groeten

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je iets aan [rml][ Howto] Avi naar VCD[/rml]? :P

Hij word pas bij de volgende FAQ update meegenomen, vandaar dat je hem niet gevonden hebt denk ik :)

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Of Abdul's 7 stappenplan. Met name stap 2 is voor je van belang, denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verschillende manuals gevolgd, van VCDhelp bevoorbeeld, ik dacht dat die allemaal hetzelfde waren.

Dan maar eens proberen met de deze

Verwijderd

Topicstarter
Tempgenc geeft constant errors in .dll files.

Maar weet nu iemand een prog om zo een film dat full screen is aan te passen? Want nu is dat zo uitgerekt

edit: Kan ik meerdere VCD's op een CD brannden? Bevoorbeeld 10kleine filmpjes?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 16:03 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probleem 1) Dit komt doordat Virtualdub niet met VBR MP3 geluid overweg kan. Met NANdub kan je de WAV stream zo saven.
Probleem 2). TMPGenc is erg gevoelig voor overklokte PC's. Is je PC overklokt?
Probleem 3) In TMPGenc kan je gewoon de beeldverhouding instellen zodat je breedbeeld film ook breedbeeld blijft.

Enne, zou je voortaan gewoon de editknop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif willen gebruiken? Dat leest wat makkelijker ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 14-03-2004 16:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
In Tempgenc kan je idd full screen enzo aanpassen, maar niet bij Avi2VCD waar het compleet gelukt is.

Pc is idd OC'ed, zal eens op een andere pc proberen.

En ook eens dat ander virtual dub progje proberen wat je daar aangeeft

edit: ik heb dat gedaan met dat progje, maar als ik full procesing mode pakt, neemt hij zo 3sec op, en dat is het :? maar als ik zo gewoon laat staan, heb ik het geluid mooi in .wav, maar als ik dat dan doe met Tempgenc, heb ik alleen beeld en geen geluid :? Dus nu heb ik x.mpg en x.wav Kan ik die niet makkelijk bij elkaar doen??

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 19:22 ]

Pagina: 1