[MS ACCESS] Velden van laatste record kopieëren

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zit met een klein probleem betreft een DB in Access.
Het is een DB waar een muziek collectie wordt onderhouden.

Het probleem: omdat er soms 10 of meer nummers achter elkaar worden ingevoegd met de zelfde artiest/album/genre wil ik dat er bij de knop "Copy from last record" een code komt die de velden artist, album en eventueel meerdere velden kopieëert naar een new record zodat alleen nog maar song ingevuld moet worden, dit scheelt dan namelijk een heleboel typen.

Hieronder een plaatje dat het een en anders zal verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://131.174.121.254/12121.JPG

Als een god in Nijmegen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het probleem: omdat er soms 10 of meer nummers achter elkaar worden ingevoegd met de zelfde artiest/album/genre wil ik dat er bij de knop "Copy from last record" een code komt die de velden artist, album en eventueel meerdere velden kopieëert naar een new record zodat alleen nog maar song ingevuld moet worden, dit scheelt dan namelijk een heleboel typen.
Ok, dat snappen we. :) En nu het probleem; wat lukt er niet? Welke code heb je? Wat heb je geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 14-03-2004 14:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 14 maart 2004 @ 14:42:
[...]

Ok, dat snappen we. :) En nu het probleem; wat lukt er niet? Welke code heb je? Wat heb je geprobeerd?
[schaamte modus]

Het probleem is dat ik helemaal niet weet waar ik moet gaan zoeken voor een oplossing, heb geprobeerd wat te zoeken op GOT maar ik kan geen goeie trefwoorden vinden, dus de zoekresultaten leverden nix op. En om nu een heel boek te gaan lezen voor enkel dit probleem lijkt me ook wat overdreven.

Dus gelieve mij info te geven over hoe ik dit moet aanpakken.

[/schaamte modus]

Als een god in Nijmegen.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
visual basic voor applications oftewel vba is een zoekterm die je op msdn / google kunt gebruiken...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Coronaextra schreef op 14 maart 2004 @ 14:51:
Dus gelieve mij info te geven over hoe ik dit moet aanpakken.
Het spijt me, maar zo werkt het hier niet. Je hebt natuurlijk gelijk dat je geen heel boekwerk door gaat lezen, maar wij gaan niet de problemen voor je oplossen. FvKnijff geeft hierboven me wat keywords, het is dus duidelijk dat je wat moet gaat programmeren. Ik denk dat je er met een beetje zoekwerk wel uit zult komen.

PS. Programming & Webscripting is uitsluitend bedoelt voor programmeerproblemen. Problemen met software horen in Software Algemeen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.