[Router] Geen Chello verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:06

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb over precies hetzelfde probleem een aantal topics gevonden en ook google bracht mij naar verschillenda fora waar mensen ook dit probleem hadden. Helaas nergens iets kunnen vinden waardoor het verhaal bij mij aan de praat komt. Hier is het probleem:

Gisteren een SMC2804WBR v.2 gekocht (54Mbit wireless cable/dsl broadband router). Natuurlijk direkt geinstalleerd en alle kabels omgegooid van switch naar hippe router. Handleiding stelt vrij weinig voor (pagina of 4 in een klein boekje), dus ook dat was zo klaar.

Het switch gebeuren werkt prima, evenals DHCP. Alle PC's in het netwerk krijgen een IP toegewezen, kunnen elkaar pingen, sharen etc. Wat dat betreft geen enkel probleem. Zelfs wireless verbinding werkt direkt.

Het probleem is dat ik op geen enkele manier meer een IP toegewezen krijg van Chello. Ik kan in het configuratiemenu van de router slechts twee dingen opgeven:
- Een host name
- Een MAC adres
De eerste is in dit geval niet nodig, de tweede lijkt mij wel. Het modem is normaliter gelocked op het MAC adres van de netwerkkaart van de PC die hiervoor als server werkte. Dat MAC adres heb ik ingevuld, zodat de router deze overneemt en er voor het modem niets veranderd.

Helaas krijg ik daarmee geen IP. Ook het MAC adres van de router zelf (default) levert geen resultaat. Modem 5 minuten van de power af gehad (wat deze zou moeten resetten en dus het koppelen aan een nieuw MAC adres mogelijk maken) en opnieuw geprobeert... niets.

Naar mijn idee heb ik alle mogelijkheden die er zijn zo'n beetje wel gehad, maar ik zal wel weer iets over het hoofd zien :) HELP!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Misschien dat je bij hostname chello.nl moet invullen??

maar wat ook mogelijk is dat je chello ff moet bellen zodat zij ff je mac opnieuw kunnen registreren??

Het is nl. bij mij een paar keer voorgekomen dat ik het mac verkeerd had ingevoerd.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar wat gaan ze dan doen bij Chello? Een reset geven op het MAC adres... dat zou niet nodig hoeven zijn, aangezien ik het MAC adres kan klonen van de netwerkkaart waar het modem in eerste instantie aan hing. Dan zou er voor het modem in ieder geval geen verschil zijn, dus wat ze daar bij Chello aan zouden willen doen.. geen idee :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
wel eerst mac van die com waar chello op zat vrijgegeven ? :?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Die wordt op het moment niet eens gebruikt.. dus daar mag naar mijn idee geen conflict oid op komen. Zit nog wel in de 'server'-PC, maar geen kabel er in. Maar het is misschien een idee om die er uit te halen.. eens proberen :)

..Lijkt ook weinig uit te maken.

Uiteindelijke was toch het telefoontje naar Chello voldoende. Wat ze precies gedaan hebben, geen idee, maar gewoon die kabel in de router laten zitten.
- Zit het modem nu rechtstreeks in uw PC?
- Eeeeh ja >:)
- Dan reset ik nu het modem... als u uw PC even opnieuw opstart
- Okee, ogenblik
- Ah u krijgt weer een goed IP uitgereikt
- Dank u, goedemiddag

Dikke pret.. en dan ook gewoon in 1x werken :|

[ Voor 79% gewijzigd door Kaastosti op 14-03-2004 16:11 ]

Verwijderd

Kaastosti heeft z'n oplossing.. helaas is bellen naar chello soms niet echt fijn.. degenen die deze draad lezen op zoek naar tips kunnen ook het volgende eens proberen:

Doe VOOR je je router in je netwerk hangt, op de ouderwetse manier met de pc direct aan het modem, eerst (in een dos-box/command-prompt) "ipconfig /release".. vervolgens router ertussen.. die moet nu een IP krijgen..

ps. bovenstaande werkte bij mij met een netwerkkaart die ik in m'n pc had zitten en vervolgens in m'n router had gedaan (ClarkConnect/Smoothwall/IpCop oplossing).. die kreeg in eerste instantie ook geen IP.. dit zou dus ook koeten werken in een hardware-router met gecloond MAC adres.. (best kans dat dit met een andere netwerkkaart of router zonder gecloond MAC adres ook werkt.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 17:46 ]

Pagina: 1