Zelfde probleem gehad en opgelost/ontdekt.
Na 1 1/2 jaar ging mijn Samsung n912 raar doen.
Bij opstarten van bios naar opstartscherm Windows XP ging het goed,
maar bij overschakelen naar windows XP aanmeld scherm (of direct naar bureablad)
was het beeld helemaal zwart (zoals de monitor uit staat... dus geen stroom). Groen powerled van monitor brand nog maar beeld staat in standby modus. Soms melding "not optimum mode 60hz etc."
van de monitor.
Beeld komt weer tevoorschijn na 10 min bij uitzetten van monitor en weer aan. Dit werdt de loop van de weken erger... 15min, powerstekker van monitor eruit en erweer in.
Ik dacht toen dat het aan de videokaart lag... computer ineens heel erg traag bij spellen en ging crashen. AGP kaart (n6600) eruit gehaald en een PCI vintage Diamond gl1000 erin gezet.
Zelfde probleem met monitor. Ik werd bijna helemaal gek... nieuwste bios upgrade al... misschien moederbord kapot??
Dus zat ik opgescheept met een irritante dilema..
1. misschien videokaart kapot? Omdat die tijdens gamen chrashte en kleine willekeurige balkjes vertoonde?
2. CPU of GPU overhit? 60 graden / 50 graden... vrij normaal
3. Refreshrate naar de maan? Nee, via start > uitvoeren > dxdiag gedraait en bij tabblad help... geforceerd op 60hz.
Dus... ok. Het feit dat het bij beide videokaarten het niet doet heeft dus niets ermee te maken.
Windows? Nee, draait gewoon normaal bij geen beeld. Alle drivers van Nvidia / custom oud en nieuw al geprobeerd. Monitor driver al geinstalleerd.
ALs laatste diagnose... als de monitor een keertje normaal alles weergeeft, snel de monitor uit en weer aanzetten.... geen beeld.
Volgende keer, monitor kabel losgekoppeld en weer aangesloten... geen beeld.
Dus had ik maar een nieuwe monitor aangeschaft en BINGO.. het lag aan de Samsung monitor.
En ook maar es gelijk een iiyama gekocht.
Bedankt voor deze topic.