Toon posts:

monitor geeft soms wel beeld en soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor geeft soms wel beeld en soms niet. Het ledje springt wel op groen alleen geeft ie geen beeld. Het is wel eens zo dat ie wel weer beeld geeft maar als ik hem uitzet en dan weer aan heb ik weer geen beeld. :X En mn vader zegt dat het aan de elco's kan liggen. Dit is mn monitor: CTX 19'' VL950T

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:27 ]

Verwijderd

Het is dus volgens mij niet zo moeilijk, lijkt me echt een probleem met je monitor, om het zeker te weten kun je altijd nog proberen om een andere monitor aan je pc te zetten. Als het probleem dan ophoudt, dan is het een monitorprobleem

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test voor de zekerheid de monitor eens aan een andere pc. Dan weet je zeker of het aan de monitor ligt en niet aan de rest van de hardware :)

Verwijderd

ach ja, 't is om het even

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Denk eerder dat er een rotte soldeerverbinding in het hoogspanningsgedeelte zit.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker dat het aan de monitor ligt, omdat hij ook op een andere pc getest is.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Druk je videokaart es aan, dat doet wonderen :+

Ja ervaring :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het ledje springt wel op groen alleen geeft ie geen beeld.
Klinkt als een probleempje met de hoogspanning, wellicht is je lijntrafo kaduuk, dat is namelijk een van de meest voorkomende defecten. Zit niks anders op dan hem naar een reparateur te brengen die er eens voor je naar kijkt. Als je in de buurt van Eindhoven zit kun je het beste naar Megacenter aan de Ruysdaelbaan gaan. Er loopt daar iemand rond die alles weet van CTX monitoren (en van Philips tv's).

Verwijderd

Topicstarter
Als het aan de hoogspanning of de lijntrafo zou zitten dan zou het toch helemaal niet moeten werken, want deze doet het soms wel en soms niet. Het ligt zeker niet aan de pc want ik gebruik de pc nu met een andere monitor en hij doet het gewoon goed.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als het aan de hoogspanning of de lijntrafo zou zitten dan zou het toch helemaal niet moeten werken, want deze doet het soms wel en soms niet.
Nee, dit is wel degelijk mogelijk. Meestal uiten lijntrafoproblemen zich als volgt:
1. Het begint met 'verspringen' van het beeld: het beeld wordt heel even iets kleiner en springt meteen weer terug. Dit gaat vaak gepaard met een hoorbare 'tik'.
2. Het probleem wordt erger: soms valt het beeld even helemaal weg (een paar tienden van een seconde) en komt weer terug. Alweer die 'tik'. Dit gebeurt in het begin misschien maar eens per maand, maar naarmate de tijd vordert wordt het steeds erger.
3. Op dit punt overlijden de meeste lijntrafo's helemaal: geen beeld meer. Niettemin is het mogelijk dat enkele 'taaie' exemplaren het soms nog wel doen, maar vaak geen beeld meer geven.
Variaties op bovenstaande kunnen natuurlijk voorkomen. Zo kan je lijntrafo in één keer zonder waarschuwing de geest geven of begint het hele gelazer er al mee dat de monitor elke vijf minuten een keer 'tikt' en donker wordt.

Hoe dan ook is het zeker niet altijd een 'binair' gebeuren: kapot of niet. Er zijn wel degelijk tussenfasen, en die komen vaak voor!

Verwijderd

Zelfde probleem gehad en opgelost/ontdekt.

Na 1 1/2 jaar ging mijn Samsung n912 raar doen.
Bij opstarten van bios naar opstartscherm Windows XP ging het goed,
maar bij overschakelen naar windows XP aanmeld scherm (of direct naar bureablad)
was het beeld helemaal zwart (zoals de monitor uit staat... dus geen stroom). Groen powerled van monitor brand nog maar beeld staat in standby modus. Soms melding "not optimum mode 60hz etc."
van de monitor.

Beeld komt weer tevoorschijn na 10 min bij uitzetten van monitor en weer aan. Dit werdt de loop van de weken erger... 15min, powerstekker van monitor eruit en erweer in.

Ik dacht toen dat het aan de videokaart lag... computer ineens heel erg traag bij spellen en ging crashen. AGP kaart (n6600) eruit gehaald en een PCI vintage Diamond gl1000 erin gezet.
Zelfde probleem met monitor. Ik werd bijna helemaal gek... nieuwste bios upgrade al... misschien moederbord kapot??

Dus zat ik opgescheept met een irritante dilema.. :(

1. misschien videokaart kapot? Omdat die tijdens gamen chrashte en kleine willekeurige balkjes vertoonde?

2. CPU of GPU overhit? 60 graden / 50 graden... vrij normaal

3. Refreshrate naar de maan? Nee, via start > uitvoeren > dxdiag gedraait en bij tabblad help... geforceerd op 60hz.

Dus... ok. Het feit dat het bij beide videokaarten het niet doet heeft dus niets ermee te maken.
Windows? Nee, draait gewoon normaal bij geen beeld. Alle drivers van Nvidia / custom oud en nieuw al geprobeerd. Monitor driver al geinstalleerd.

ALs laatste diagnose... als de monitor een keertje normaal alles weergeeft, snel de monitor uit en weer aanzetten.... geen beeld.
Volgende keer, monitor kabel losgekoppeld en weer aangesloten... geen beeld.

Dus had ik maar een nieuwe monitor aangeschaft en BINGO.. het lag aan de Samsung monitor.
En ook maar es gelijk een iiyama gekocht. :)

Bedankt voor deze topic.
_/-\o_
Pagina: 1