[MB] Specificaties Gigabyte GA-7DPXDW = niet bij Gigabyte ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben opzoek naar de uitgebreide specificaties van dit moederbord.
Het is overigens een Athlon MP board. Op de site van Gigabyte kan ik dit bord niet terug vinden. Het boekje wat ik er bij heb geeft de specificaties maar heel globaal weer.

Wat ik namelijk uit het boekje heel, is dat er onboard de volgende ATA controllers aanwezig zijn : standaard ATA33/66/100 controller up to four devices en een Promise ATA100 Raid controller.

De IDE aansluitingen hebben de volgende kleuren 1 witte, 1 rode en twee groenen. (de twee groenen zijn van de Promise controller).

Nu had ik een ATA133 schijf aan de promise controller gehangen en tot mijn verbazing herkent de controller dit ook daadwerkelijk als ATA133 schijf ?

Ik weet dat er meerdere revisies van deze plank zijn zo ook een revisie waarbij de USB poorten wel werken.

Alleen weet ik nu niet welke revisie ik nu heb, tevens wilde ik weten of de onboard ATA-controllers (met name de Promise) ook schijfen groter dan 120GB aan kan.
Ik wil namelijk 2 160 GB Maxtor DiamondMAX Plus 9 schijven in een RAID (mirror) config hangen.

Weet iemand waar ik de exacte specificaties van deze plank kan vinden ?

(P.s. ik heb deze plank al zeker een half jaar in huis, alleen tot op heden geen tijd gehad om dit projectje af te maken :'( , mogelijk dat mensen mij vaker een post hebben zien plaatsen met deze plank er in genoemd 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 14-03-2004 14:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=7DPXDW site:giga-byte.com]
Check 2e hit :)
_Dune_ schreef op 14 maart 2004 @ 14:11:
Nu had ik een ATA133 schijf aan de promise controller gehangen en tot mijn verbazing herkent de controller dit ook daadwerkelijk als ATA133 schijf ?
Herkennen, oké, maar wordt de schijf ook daadwerkelijk met de ATA133 snelheid benaderd? (UDMA mode 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Kijk hij staat er tussen _/-\o_ ... er zit dus inderdaad een ATA133 RAID-controller op en revisie B2, dus de USB poorten moeten ook werken. Stom dat ik het zelf niet heb kunnen vinden, in ieder geval heel erg bedankt. (Ook BalusC natuurlijk)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet ook kijken onder Gigabyte Networking voor dit type mobo, anders vind je het idd niet :P

http://www.gigabyte.com.t...ducts_NewProduct_List.htm

[edit]
Anders ben je gewoon even veel te laat.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 14-03-2004 14:37 ]