[css] ol counter alignment

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hé, ik heb een probleempje. Ik heb een pagina gemaakt met daarin een ordered list, en in de ol > li zit telkens een table. Vervolgens gaan de counters (1., 2., enz.) onderaan staan ('t is een beetje moeilijk uit te leggen), kijk maar 's op http://www.my-website.nl/studie/it/ en dan bij 'Glossen'. Die 1. zou helemaal bovenaan moeten staan inplaats van onderaan de eerste <li/>.

Iemand enig idee wat ik bedoel :D en zo ja, iemand enig idee hoe je het kan oplossen?

edit:

Wat er dus staat is een ontleding van een noorse zin, vervolgens een vertaling van die stukjes, en vervolgens een vertaling van de hele zin. Misschien dat dat de boel iets verduidelijkt

[ Voor 22% gewijzigd door chris op 14-03-2004 14:28 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
heb ff naar je pagina gekeken, ik denk dat je beter dit kunt doen

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<ol>
<li>
<dl>
<dt>engels</dt>
<dd>noors</dd>
</li>
</ol>

die tabellen staan namelijk vreemd en ik denk dat je met het gebruik van een definition list hetzelfde kunt bereiken...

[ Voor 44% gewijzigd door faabman op 14-03-2004 14:22 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• chris
FvKnijff schreef op 14 maart 2004 @ 14:21:
heb ff naar je pagina gekeken, ik denk dat je beter dit kunt doen

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<ol>
<li>
<dl>
<dt>engels</dt>
<dd>noors</dd>
</li>
</ol>

die tabellen staan namelijk vreemd en ik denk dat je met het gebruik van een definition list hetzelfde kunt bereiken...
Je hebt gelijk, maar dat is van later zorg. Ik wil het liefst eerst zorgen dat die nummers mooi uitgelijnd worden. Die tables zijn ook niet door mij bedacht :)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
chris schreef op 14 maart 2004 @ 14:34:
[...]

Je hebt gelijk, maar dat is van later zorg. Ik wil het liefst eerst zorgen dat die nummers mooi uitgelijnd worden. Die tables zijn ook niet door mij bedacht :)
ik heb het ff getest, de nummers staan bij mijn oplossing juist uitgelijnd....

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• chris
FvKnijff schreef op 14 maart 2004 @ 14:45:
[...]

ik heb het ff getest, de nummers staan bij mijn oplossing juist uitgelijnd....
Ik heb 't ook getest (ben nu alles aan het omzetten): http://www.my-website.nl/studie/it/def.html

maar het lijkt nog steeds niet goed te werken?

In mozilla lijnt 'ie het verticaal verkeerd uit, in IE6 staan de nummers aan de rechterkant? en in Opera doet ie het bijna goed. Maar het is nooit consequent.

[ Voor 55% gewijzigd door chris op 14-03-2004 18:07 ]

• chris
En nog een schopje/update:

http://www.my-website.nl/studie/it/ werkt nu perfect in Moz en in Opera, maar IE maakt er wel iets héél raars van: de nummering gaat aan de rechterkant staan? Iemand ervaring hiermee? Of tips/hints?
Pagina: 1