Toon posts:

[XP] Hotmail werkt incorrect*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak gebruik van een router om thuis een netwerk te creeren. Ik eb onlangs de software van de router opnieuw moeten installeren omdat deze incorrect werkte. Sindsdien kan ik niet meer op hotmail komen. Zodra ik wil inloggen krijg ik een "Kan de server niet vinden of DNS-fout" error. Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de webmail niet word ge-forward in de router. Hier ben ik niet zeker van. Als dat zo is, kan iemand mij dan het poortnummer hiervan doorgeven, want na weken zoeken op google heb ik niks gevonden. Zo niet wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Bij een virend van mij zijn ook problemen met hotmail. Zodra hij ingelogd is en wat in zijn inbox nieuwe emailtjes bekijkt word hij zomaar zonder dat hij het wil uitgelogd en gebracht naar de inlogpagina van hotmail. Zodra hij weer opnieuw inlogd gaat het weer fout naar een minuutje ongeveer.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg Stefan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hotmail had afgelopen dagen problemen met hun servers. Weet je zeker dat dit het probleem is?

Verder - zou je voor je doorgaat met posten even vluchtig een blik kunnen werpen op onze mooie, en met zorg samengestelde Windows Operated Systems Policy (kan je bovenaan het forum vinden)? :)

Ik weet bv. niet welk operating system je nu gebruikt, en ik kan ook niet terugvinden wat je allemaal al geprobeerd hebt, en dat is toch wel belangrijk :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 14 maart 2004 @ 14:07:
Hotmail had afgelopen dagen problemen met hun servers. Weet je zeker dat dit het probleem is?

Ik weet bv. niet welk operating system je nu gebruikt, en ik kan ook niet terugvinden wat je allemaal al geprobeerd hebt, en dat is toch wel belangrijk :)
Mijn excuses, ik zal die drie informatie topics beovenaan eens goed doornemen. Nog even andwoord op jouw vragen.

De problemen met hotmail heb ik meer dan 5 weken al, dus aan die paar dagen zal het niet liggen.

Ik maak zelf gebruik van Windows xp Pro, op deze heb ik het probleem met de router en de forwarding van de poorten. Ik heb zelf zitten te zoeken en te proberen achterhalen welk poortnummer webmail gebruikt om webmail binnen te kunnen laden maar dit zonder enig succes. Verder had ik geen andere verklaring voor het prbleem dus dat is alles wat ik heb gedaan.

Mijn vriend maakt gebruik van windows me. Ik heb op zijn computer gcontroleerd wat de firewall tegnhoud maar niks van hotmail, verder heb ik hiervoor ook geen verklaring. Vandaar dat ik op dit forum om hulp vraag :)

Mvg Stefan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

lier

MikroTik nerd

Heb je deze problemen alleen met Hotmail.

Staan je DNS server IP's juist ingevuld (of worden deze in ieder geval op de juiste manier toegekend aan de client(s) ? ) ?

O ja, voor webmail hoef je niet een poort op je router te openen.
Dit is alleen nodig als je een server draait / service aanbiedt.

[ Voor 30% gewijzigd door lier op 14-03-2004 14:25 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• elevator
  • Niet online

elevator

Met webmail bedoel je denk ik gewoon dat als je naar http://www.hotmail.com/ gaat je dan niet aan je mail kan, toch? :) (dus niet bv. via Outlook Express of iets dergelijks)?

Lukt dat inderdaad niet (dus naar www.hotmail.com) gaan, dan zullen we eens moeten beginnen met de eerste stappen om het probleem te vinden:
  • Open eens een command prompt (start -> run -> cmd)
  • type eens in 'ping www.hotmail.com' -> wat krijg je terug? Post de exacte foutmelding even
  • Type eens in 'nslookup www.hotmail.com' -> wat krijg je terug? Post de exacte melding even
  • Wat gebeurt er als je 'telnet www.hotmail.com 80' intypt? Wat kijg je terug? En als je 3 keer op enter drukt, wat gebeurt er dan?
:)

Verwijderd

Topicstarter
Deze worden juist toegekend door de router

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

webmail gaat gewoon via port 80, je moet het dus ook niet zien als een speciaal iets dat draait.
Het is een website waar je je mail op leest, niets meer en niets minder. De mail zelf gaat niet naar jouw pc, maar de server opent je mail, zet het in een HTML pagina en stuurt het naar je pc toe.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 14 maart 2004 @ 14:24:
Met webmail bedoel je denk ik gewoon dat als je naar http://www.hotmail.com/ gaat je dan niet aan je mail kan, toch? :) (dus niet bv. via Outlook Express of iets dergelijks)?

Lukt dat inderdaad niet (dus naar www.hotmail.com) gaan, dan zullen we eens moeten beginnen met de eerste stappen om het probleem te vinden:
  • Open eens een command prompt (start -> run -> cmd)
  • type eens in 'ping www.hotmail.com' -> wat krijg je terug? Post de exacte foutmelding even
  • Type eens in 'nslookup www.hotmail.com' -> wat krijg je terug? Post de exacte melding even
  • Wat gebeurt er als je 'telnet www.hotmail.com 80' intypt? Wat kijg je terug? En als je 3 keer op enter drukt, wat gebeurt er dan?
:)
Ik krijg dezelfde foutmelding als ik hotmail open via outlook en andere email programma's.
  • resultaat 'ping www.hotmail.com':

Pingen naar www.hotmail.com [207.68.172.239] net 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 207.68.782.239:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    <100% verlies>.
  • Relustaat 'nslookup www.hotmail.com'

Server: dns3.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.170

Non-authoriative asnwer:
    Name: www.hotmail.com
    Addresses: 207.68.173.239, 207.68.173.245, 207.68.171.233
  • Resulstaat bij 'telnet www.hotmail.com 80'

HTTP/1.1 400 Bad Request
    Server: Microsoft-IIS/5.0
    Date: Sun, 14 Mar 2004 13:36:17 GMT
    Content-Type: text/html
    Content-Length: 87

<html><head><title>Error</title></head><body>The parameter is incorrect. </body>
    </html>
Als ik 3 keer op enter duw neemt hij geen extra actie.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 17:06

_WgV_

It's a magical world!

-Rob- schreef op 14 maart 2004 @ 14:27:
webmail gaat gewoon via port 80, je moet het dus ook niet zien als een speciaal iets dat draait.
Het is een website waar je je mail op leest, niets meer en niets minder. De mail zelf gaat niet naar jouw pc, maar de server opent je mail, zet het in een HTML pagina en stuurt het naar je pc toe.
Dat is inderdaad waar volgens mij!
Daarom vind ik het zo vreemd dat ik het verhaal van Eave vaker hoor!
"Sinds ik die router van merk 'X' heb kan ik niet meer op m'n hotmail komen"
Zelfs via MSN Explorer werkt het dan niet!

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit dan verhelpen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je eens proberen een proxy server te configureren in je webbrowser? Ik zie dat je @Home gebruikt - kijk op de service pagina van @Home even na welke proxy server hun gebruiken, en configureer die eens? :)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik die proxy in mn router of op mn pc configuren? (idd, ik heb @home voor de twijfelaars onder ons)
Pagina: 1