Schijnbaar conflict met Miro (Pinnacle) PCTV Pro TV kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Howdy,

ik heb zo'n tv/radio/teletekst kaart van Pinnacle (hebben Miro overgenomen). Alles heeft even gewerkt, maar ik heb nog een klein probleempje over.
Je kunt die kaart op twee manieren zijn beeld laten weergeven, of via een optie "Primary" of via "Overlay". De Overlay optie heb je nodig voor full-screen weergave. In een venster gaat alles prima. In de Overlay modus hangt het beeld, je ziet als het ware een snapshot van het tv-beeld dat er op dat moment was. Dit doet ie ook in een venster in Overlay modus. Het assistant-proggie dat erbij zit spreekt van een bronnenconflict. Ik kan hier echter niets van terugvinden in het summary-screen van de BIOS of in device manager. Ik weet 99% zeker dat ik geen conflict heb, totaal geen uitroeptekens o.i.d. in de device manager.
Ook al geprobeerd om alle onnodige kaarten uit mijn pc te halen, hielp niet. Het vreemde is wel dat dit wel even gewerkt heeft, naar mijn beste weten is erna geen nieuwe software geinstalleerd.
Sterker nog, ik heb van de werkende situatie een Ghost image gemaakt. Deze image heb ik teruggezet, maar dit hielp niet.
PC is P2-350, 224 MB RAM, Adaptec 2940UW SCSI, Abit HotRod UDMA66, Olicom 10/100 NIC, Yamaha PCI soundcard, Teles 16.3 ISA ISDN.
Een heel verhaal, maar ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende info geef.
Thanx

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:27
Misscien doet je videokaart geen (of niet goed) overlay, mijn oude Permedia 2 deed het ook niet goed, m'n nieuwe GeForce doet het wel perfect.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
De TNT2 videokaart die ik heb, staat in de certified hardware list van Pinnacle. En op zich maakt mijn videokaart het overlay-window netjes aan, alleen wordt de inhoud (het tv beeld) niet geupdate door die TV kaart. Ik heb het vermoeden dat ik het niet moet zoeken bij mijn videokaart, voor de zekerheid zojuist wel ff een nieuwe bios geflashed, maakt helaas niets uit.

Verwijderd

Misschien ligt het aan de drivers van je TNT2. Heb je al gekeken voor een driver update of geprobeerd je drivers opnieuw te installeren? Wil soms nog wel eens helpen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
TheForce, thanks!
Heb nieuwe drivers geinstalleerd, werkt nu perfect!
Heb jij toevallig ook zo'n Miro kaart?
Miro rules wat tv kaarten betreft ;-)

hoewel...

Verwijderd

Nee ik heb zelf geen Miro, maar een Hauppauge Win/TV-Radio.
Weet dat Miro soms problemen kan geven, vandaar mijn reply.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Crusader, welke drivers heb je nu geinstalleerd?
Ik heb ook problemen gehad met mijn miro kaartje. Ik kan hem alleen gebruiken als ik de TNT (ik heb een Asus V3400) detonator drivers 2.08 (oud he..) gebruik.
Pagina: 1