Toon posts:

[ME] Geluid wil niet werken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs de computer bij een vriend van me geinstalleerd. Daar staat nu windows ME op. Onder windows xp deden een aantal onderdelen het niet waardoor het mij verstandig leek om ervoor te zorgen dat windows ME erop kwam te staan. Alls is goed gegaan met installatie behalve het geluid. Het is een realtek ac97 direct sound. Het apparaat werkt correct staat er in de hardware onfiguratie. Ik heb ook overal ingesteld dat deze kaart als guilds-output moet dienen. Overal staat deze aangevinkt maar het geluid doet het niet. Wat zou hiervoor de oorzaak kunnen zijn?

Mvg Stefan

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hang eens walkman oordopjes aan de output?

Bij configscherm>multimedia komt de kaart voor?

Geeft winamp oid foutmeldingen bij het starten?

edit: mixertje natuurlijk bekijken 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Mike Jarod op 14-03-2004 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geluidsboxen getest, deze werken correct, niets of niemand geeft een foutmelding, behalve dan dat er geen geluid uitkomt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, ik zal er in zoeken, hartelijk dank

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet iets vinden dat gerelateerd is aan dit onderwerp in de polici.. :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik bedoelde eigenlijk dat het OS in je topic titel moet staan - ik paste daarom je topic titel aan, en legde je uit waarom met een linkje naar de policy :)
Vergeet niet om het type OS in je topictitel te vermelden, het liefst tussen '[' & ']' tags. Enkele voorbeelden:

[WinXP] Hoe werkt de activering?
[Win2k] PC aanmelden op een domein, hoe werkt dit?
[WinME] Mijn controlpanel geeft een foutmelding

Probeer in ieder geval een duidelijke topictitel te verzinnen, zoals een beknopte omschrijving van je vraag of je probleem. Het kan zijn dat een moderator alsnog je titel iets bijschaaft. In dat geval wordt er een * achter de topictitel geplaatst.
:)

Verwijderd

Topicstarter
ahzo...:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat kan dan de foutmelding zijn? ZOu de kaart kapot zijn? Zo ja, hoe kan ik dat dan controleren?

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:44
misschien moet je de drivers ff updaten

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, daar zit het probleem niet

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kun je de kaart in een ander systeem stoppen en dan aansluiten?

Als er in Windows staat dat hij goed werkt dan kan hij hem ook 'lezen' zeg maar.
Even een paar n00b vragen:

- welk type geluidskaart is het? Hoort hij geen extra power aansluiting te hebben?
- heb je het plugje in de groene uitgang gestoken? of if not, dan toch wel ff elke uitgetest? :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Deed het geluid het onder Windows XP wel? Zo ja, dan is de kaart iig niet kapot en is het toch een driver/software probleem. Heb je geen IRQ-conflicten?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
- welk type geluidskaart is het? Hoort hij geen extra power aansluiting te hebben?
- heb je het plugje in de groene uitgang gestoken? of if not, dan toch wel ff elke uitgetest?
Het gaat om een 'realtek ac97 direct sound' en ik heb alle mogelijk combinaties gemaakt het een plugje en 3 uitgangen (2 uitgangen-1mic).

Het geluid deed het na de installatie niet meer, onder xp wel, maar niet ME

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook een encoder van ac97 kunnen zijn?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
Is het een onboard geluidskaart ??

Zoja meld even wat voor mobo het is.
Pagina: 1