Schotel met decorder: maar 1 net bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:42
Hallo

Wij hebben thuis televisie via de schotel. De coax van de schotel zit op een decorder en op de decoreder zit een videorecorder en een tv. Werkt allemaal.
Het probleem ligt hier: we kunnen maar 1 net tegelijk bekijken. Dus op de tv naar een net kijken en op een ander net opnemen zal nooit gaan |:(

Er zijn er hier in huis die daar de grootste problemen mee hebben. Op de atenne maakt het niet uit hoeveel tv je aansluit. Dan heb je een coaxkabeltje waarmee je langs alle tv's gaat en zo op de tv de netten instelt. Is hier een oplossing voor?

Kan je bijvoorbeeld niet iets doen met een PC ertussen ofzo? Ik heb weles wat gehoord over een decorder in een PC, of heb ik dat verkeerd begrepen? :?

Groeten

(heb ik dit in het goede forum geplaatst?)

Euhm... \n ...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11
Je kan inderdaad een dvb kaart in de computer plaatsen. Zo kun je op de computer naar een ander net kijken dan op de tv waar de decoder aan hangt. Die situatie heb ik hier zelf ook. Ik kan eventueel aan de dvb kaart op de computer een videorecorder hangen voor opnames. De dvb kaart heeft namelijk gewoon een tv-out.

Simpelweg gezegd komt het erop neer dan als je met schotel-tv voor elke tv in huis eigenlijk een aparte decoder nodig hebt. Tenzij je het niet erg vindt om allemaal naar hetzelfde kanaal te kijken. Er zijn voor die situaties ook hotelsystemen, maar die zijn onbetaalbaar. Met dat systeem heb je niet voor elke tv/ videorecorder een aparte decoder nodig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
jammer gaat niet werken
je zult 2 ontvangers moeten hebben :|

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08
ascona schreef op 14 maart 2004 @ 13:58:
jammer gaat niet werken
je zult 2 ontvangers moeten hebben :|
jah of een LNB met 2 uitgangen, en als je ook nog hotbrid wil vangen nog een LNB er bij kopen

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
[...]

jah of een LNB met 2 uitgangen, en als je ook nog hotbrid wil vangen nog een LNB er bij kopen[/quote]

maar moet ie nog 2 recievers hebben
ontoppic
kijk eens hier daar weten ze er alles van 8)
http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 12:28
Tenzij de zender die je wilt kijken op dezelfde transponder zit. Mocht de topic-starter een dreambox hebben dan kan dat nl. wel.
De link naar http://www.sat4all.com is een goeie... _/-\o_

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Gene schreef op 14 maart 2004 @ 14:13:
Tenzij de zender die je wilt kijken op dezelfde transponder zit. Mocht de topic-starter een dreambox hebben dan kan dat nl. wel.
De link naar http://www.sat4all.com is een goeie... _/-\o_
Maar dan kun je nog steeds niet op 2 TV's een ander kanaal kijken hoor, met slechts 1 Dreambox.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Nickname55 schreef op 14 maart 2004 @ 13:49:
op een decorder en op de decoreder zit
Zoiets noemt men een decoder ...

-

Verwijderd

liquid-orange schreef op 14 maart 2004 @ 13:57:
Je kan inderdaad een dvb kaart in de computer plaatsen. Zo kun je op de computer naar een ander net kijken dan op de tv waar de decoder aan hangt. Die situatie heb ik hier zelf ook. Ik kan eventueel aan de dvb kaart op de computer een videorecorder hangen voor opnames. De dvb kaart heeft namelijk gewoon een tv-out.

Simpelweg gezegd komt het erop neer dan als je met schotel-tv voor elke tv in huis eigenlijk een aparte decoder nodig hebt. Tenzij je het niet erg vindt om allemaal naar hetzelfde kanaal te kijken. Er zijn voor die situaties ook hotelsystemen, maar die zijn onbetaalbaar. Met dat systeem heb je niet voor elke tv/ videorecorder een aparte decoder nodig.
Met zo'n dvb card in the pc ben je er ook nog niet.
RTL4 etc zijn gecodeerd.
Dus moet je een dvb pci kaartje kopen met de mogelijk heid om er een ci module op aan te sluiten.
Uiteindelijk ben je dan een stuk duurder uit.
Ik zou zelf kijken naar een 2dehandse seca ontvanger.
Zo duur zijn die tegenwoordig niet meer

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 15:16:
[...]

RTL4 etc zijn gecodeerd.
Dus moet je een dvb pci kaartje kopen met de mogelijk heid om er een ci module op aan te sluiten.
De 10 basiskanalen zijn gecodeerd in Irdeto-1 (en SECA-2), en deze eerste codering is te bekijken met softcams, d.m.v. programma''s als ProgDVB. Dus geen cam of kaart nodig.

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:42
O ja is duidelijk

Eey bedank voor voor de tips en uitleg :)

Euhm... \n ...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 15:16:
[...]

RTL4 etc zijn gecodeerd.
Uiteindelijk ben je dan een stuk duurder uit.
Ik zou zelf kijken naar een 2dehandse seca ontvanger.
Zo duur zijn die tegenwoordig niet meer
Klopt. Je hebt normaal zo'n CI Module nodig, maar met wat zoekwerk op internet merk je vanzelf dat het ook zonder kan. >:) >:)

[ Voor 6% gewijzigd door rimave op 16-03-2004 22:36 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1