[WinXP] exe niet te verwijderen *

Pagina: 1
Acties:

• Notoxic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2024
Hoi,

Ik heb een exe bestand op een van mijn partities staan (geen C:) die ik probeer te verwijderen , maar dan krijg ik steeds het melding : Kan ***** niet verwijderen. Het is door iemand anders of een programma in gebruik. Ik wou het ook met DOS doen maar heb daar nagenoeg geen ervaring mee ,, het lijkt of DOS alleen op C: wilt werken maar die exe staat op D:. Ik heb ook in safe mode geprobeerd maar ook dan lukt het niet , omdat het nog steeds in gebruik is.
Kan ieman helpen?
Het bestand heet Flashrom.exe
LoL sorry was het vergeten , ik heb XP home edition
En het betreft idd NTFS

Ok ik wil iedereen bedanken voor hun tijd en hulp. Ik heb het probleem eindelijk opgelost. Voor iedereen die sortgelijke probleem heeft raad ik aan www.active-eraser.com demo versie is al voldoende om de meest hardnekkige files te wissen en heel simpel te gebruiken. Nogmaals Bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door Notoxic op 14-03-2004 15:00 ]

Verwijderd

Hoe heet het EXE bestand? :9

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
code:
1
2
3
d:
cd pad\naar\file\
del file.naam

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
druk ctrl-alt-del, kill explorer > nieuwe taak > cmd > D:\ > cd map > del bestand

zo verwijder je hem :)

edit:
grr Mike Jarod :P

dit is overigens niet waar als het om een executable gaat denk ik, die zal niet door explorer gebruikt worden 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door G33rt op 14-03-2004 13:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor filesystem is je D: partitie?
als dat NTFS is dan kun je er idd niet via dos bijkomen.

probeer anders eens het progsel hijack this (oid) onder windows zodat je kunt zien waarom het openstaat. (misschien staat het zelfs gewoon in je services lijst).

• G33rt
Terw_Dan, er zal op dit geduid worden door de TS denk ik. Daar staat het overigens prima uitgelegd hoe je dingen in DOS delete :)

En als hij inderdaad echt DOS in wil zal het aan NTFS liggen, en dat staat hier uitlegd :)

[ Voor 30% gewijzigd door G33rt op 14-03-2004 13:43 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

w0w

als dat NTFS is dan kun je er idd niet via dos bijkomen.
Via CMD.exe toch wel?
Marreh, we gaan er vanuit dat Explorer het bestand gebruikt, voor hetzelfde geld is het een ander proces. Dus eerst Explorer killen, dan uitproberen of het lukt, en anders moet je ff alle processen killen die dat bestand zouden kunnen gebruiken.
Hoe heet het bestand btw?

• G33rt
Via CMD.exe toch wel?
ja, maar dan is je windows nog actief ;)

en dan is het bestand dus in gebruik, vandaar dat de TS het vanuit dos wil doen, wat prima kan met tooltjes waarmee je NTFS wel in dos kan lezen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Notoxic - vertel even over welk OS het gaat dan pas ik je topic titel aan ;)

Verder gaat je vraag volgens mij gewoon over het verwijderen van een file, en heeft het heel weinig met DOS te maken? :P

Verwijderd

G33rt schreef op 14 maart 2004 @ 13:47:
[...]

ja, maar dan is je windows nog actief ;)

en dan is het bestand dus in gebruik,
zoals hierboven al staat: gewoon ff de explorer killen :P
vandaar dat de TS het vanuit dos wil doen, wat prima kan met tooltjes waarmee je NTFS wel in dos kan lezen :)
read only. schrijven is alleen met betaalde tooltjes.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik zag pas in de "Welke shell gebruik jij" topic een shellextensie waarmee je kon zien welk progje het bestand gebruikte. Ik geloof dat de naam "WhoBlockedMe" was

• Notoxic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2024
G33rt schreef op 14 maart 2004 @ 13:43:
Terw_Dan, er zal op dit geduid worden door de TS denk ik. Daar staat het overigens prima uitgelegd hoe je dingen in DOS delete :)

En als hij inderdaad echt DOS in wil zal het aan NTFS liggen, en dat staat hier uitlegd :)
Misschien begrijp ik het niet goed maar dat eene prog is niet voor winxp beschikbaar , en dat andre kan geen files wissen alleen copieren :s

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
Notoxic schreef op 14 maart 2004 @ 14:40:
[...]

Misschien begrijp ik het niet goed maar dat eene prog is niet voor winxp beschikbaar , en dat andre kan geen files wissen alleen copieren :s
Er zijn dan ook geen gratis NTFS DOS disks die kunnen schrijven, als je per se wilt schrijven moet je diep in de buidel gaan tasten.

Maar doe nou eerst eens het volgende:
[q]• Druk op Ctrl - Alt - Delete
• Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe
• Beëindig dit proces
• Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD
• Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory
• Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand
• Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT
• Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER

The devil is in the details.

Verwijderd

Veilige modus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

elevator schreef op 14 maart 2004 @ 13:49:
Notoxic - vertel even over welk OS het gaat dan pas ik je topic titel aan ;)

Verder gaat je vraag volgens mij gewoon over het verwijderen van een file, en heeft het heel weinig met DOS te maken? :P
Hier heb je nog geen antwoord op gegeven. Maar ik ga uit van XP en pas je topictitel wat aan. Lees ajb het WOS Policy even voor je de volgende keer een topic opent: de topictitel is uitgevonden om kort en bondig duidelijk te maken wat er aan de hand is, DOS Help! is schreeuwerig maar zegt weinig :)

Ontopic:
Maar inderdaad moet je in de safe mode al een eind komen. Anders zijn er zat programma's om te kijken door welk een proces een bestand wordt geopensd kijk daar even naar.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 14-03-2004 16:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ik heb dit probleem ook wel eens. Blijkbaar vraagt explorer ook de eigenschappen van een .exe op en blokkeert vervolgens verwijdering. Bij AVI een bekend probleem, maar heb er nu ook bij .exe last van.
Zwaar irritant en enige oplossing voor zover ik weet is Explorer killen en dan DEL file.exe
Pagina: 1